راهنمای خرید بلیط اتوبوس رفت و برگشت تهران تبریز

bus tickets from Tehran to Tabriz
ملک فوری یکشنبه 01 بهمن 1402 ارسال نظر

تبریز یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ایران در دامنه کوه سهند است. شهری سرسبز و کوهستانی که همراه با شهرهای اطرافش، محبوبیت فراوانی در بین گردشگران دارد. برای سفر از تهران به تبریز و برگشت از آن، می‎توان از قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی استفاده کرد.

تبلیغات با قیمت مناسب

تبریز یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای ایران در دامنه کوه سهند است. شهری سرسبز و کوهستانی که همراه با شهرهای اطرافش، محبوبیت فراوانی در بین گردشگران دارد. برای سفر از تهران به تبریز و برگشت از آن، می‎توان از قطار، اتوبوس و اتومبیل شخصی استفاده کرد. اما بسیاری از افراد برای سفر تفریحی و انجام کارهای شخصی یا شغلی ترجیح می‌دهند با اتوبوس مسافرت کنند. دلیل این انتخاب، پایین‌بودن هزینه بلیط و تعداد فراوان این وسیله‌های حمل‌ونقل است. اتوبوس‎های VIP که در مسیر تهران به تبریز رفت‌وآمد می‎کنند، سفری راحت و بی‎دردسر برای شما به ارمغان می‎آورند. در این مطلب، قصد داریم اطلاعات لازم جهت تهیه بلیط اتوبوس   (https://www.snapptrip.com/bus/) تبریز تهران و بالعکس را ارائه کنیم.

بلیط اتوبوس تهران تبریز 

به دو روش امکان تهیه بلیط اتوبوس تهران به تبریز وجود دارد. روش قدیمی و کم کاربرد، مراجعه حضوری به پایانه‌ها و درخواست بلیط از دفاتر تعاونی‌های مستقر در این مکان‌ها است. این روش مطمئناً همراه با اتلاف وقت فراوان است و همچنین نیاز به هزینه دارد.
 به همین خاطر، امروزه بیشتر افراد از روش دوم که همان تهیه بلیط اینترنتی است، اقدام می‌کنند. خرید آنلاین بلیط اتوبوس تهران تبریز از اسنپ تریپ امکان‌پذیر است. در ادامه، به برخی سؤالات در مورد مسافرت با اتوبوس در مسیر تهران تبریز می‌پردازیم.

فاصله زمینی تهران تا تبریز با اتوبوس چقدر است؟

اگر برای تهیه بلیط اتوبوس تبریز تهران اقدام می¬کنید باید اشاره کنیم که مسیر جاده‌ای از مبدأ ترمینال تهران تا پایانه تبریز حدود ۶۳۳ کیلومتر مسافت دارد.
چه مدت‌زمان می‌برد تا با اتوبوس از تهران به تبریز برسیم؟
این مسافت در حالت عادی و در صورت مساعد بودن شرایط جوی و جاده‌ای، به طور نرمال در حدود هشت ساعت به طول می‌انجامد. البته این در صورتی است که تمام صندلی‌های اتوبوس مسافربری پر شده باشند و اتوبوس در بین راه برای سوارکردن مسافر جدید توقف نداشته باشد.

اتوبوس تهران به تبریز از چه شهرهایی رد می‌شود؟

برای رفتن از تهران به تبریز اتوبوس از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، آبیک، ابهر و در نهایت زنجان عبور می‌کند.

هزینه بلیط اتوبوس تهران تبریز چقدر است؟

قیمت‌های بلیط اتوبوس با توجه ‌به نوع آن و شرکت‌های ارائه‌دهنده می‎تواند متفاوت باشد. همچنین عوامل دیگری نیز مانند تخفیف‎ها یا لحظه آخری بودن سفر باعث تغییر هزینه بلیط می‌شوند. 

برای سوارشدن به اتوبوس تهران تبریز به کدام ترمینال می‌توان مراجعه کرد؟

در حال حاضر، از سه پایانه تهران به سمت تبریز می‌توان بلیط اتوبوس تهیه کرد:

1.    پایانه آزادی (غرب)

از این پایانه به شکل همه‌ روزه از هشت صبح تا ۴۵/۲۴ دقیقه شب اتوبوس‎ها به سمت شهر تبریز حرکت می‎کنند. سیروسفر ایران، راه‎پیما پارسیان، لوان‎نور تهران، سفرسیر، میهن‎نور، عدل، دیدار سیر گیتی و رویال ‎سفر ‎ایرانیان، شرکت‎های مسافربری هستند که در این مسیر فعالیت می‎کنند.
آدرس: تهران، ضلع شمالی میدان آزادی، پایانه مسافربری آزادی

2.  پایانه بیهقی (پایانه آرژانتین)

بلیط اتوبوس تهران تبریز را از این پایانه همه ‌روزه می‌توانید تهیه کنید. ساعت حرکت از پایانه بیهقی، تقریباً صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و شب‎ها از ساعت ۲۲ تا ۲۴ است. رویال سفر ایرانیان و سیروسفر ایران، دو شرکت مسافربری هستند که در این مسیر فعالیت می‌کنند.
آدرس: تهران، میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی، پایانه مسافربری بیهقی

3.    پایانه جنوب (خزانه)

اگر قصد رفتن به تبریز از پایانه جنوب را دارید، بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیط تهیه کنید. از این پایانه در برخی از روزهای هفته و در ساعات کمی (معمولاً ۷:۳۰ صبح و ۲۲ شب)، اتوبوس حرکت می‌کند. شرکت‌تعاونی شماره هشت ترمينال جنوب و راه‌پیما پارسیان، تعاونی‌هایی هستند که در این مسیر مسافران را جابه‌جا می‌کنند.
آدرس: تهران، بزرگراه بعثت، روبه‌روی کارخانه روغن‌نباتی قو، پایانه مسافربری خزانه

بعد از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران به تبریز آیا می‌توان بلیط را کنسل کرد؟

بله. با توجه ‌به قوانین استرداد بلیط تبریز تهران و بالعکس، می‌توان آن را لغو و وجه بلیط را دریافت کرد.

اتوبوس‌های VIP تهران تبریز چه امکاناتی دارند؟

در این اتوبوس‎ها صندلی‌های تاشو، مانیتور پشت صندلی مقابل، آب آشامیدنی، بسته‌ پذیرایی و چراغ‌ مطالعه کوچک وجود دارد.

بلیط اتوبوس از تبریز تهران

کلان‌شهر تهران به‌ عنوان پایتخت ایران، سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از شهرهای مختلف ایران است. از شهر تبریز نیز هر روزه افراد با اهداف کاری و تفریحی به تهران می‌روند. بیشتر این جابه‌جایی‌ها به وسیله اتوبوس‌های متعدد این مسیر انجام می‌شوند و امکان تهیه بلیط اتوبوس تهران تبریز و عکس آن، هم به‌ صورت حضوری و هم اینترنتی وجود دارد. برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس تبریز تهران می‌توانید اینجا کلیک کنید.
در ادامه به برخی سؤالاتی که ممکن است در ذهن شما به وجود آمده باشند، پاسخ می‌دهیم. 

مسافت تبریز به تهران با اتوبوس چقدر است و طی کردن آن چه مدت طول می‌کشد؟

از تبریز به تهران حدود ۶۲۷ کیلومتر مسافت وجود دارد. اگر قصد داشته باشید با اتوبوس این مسیر را طی کنید، تقریباً هفت ساعت در راه خواهید بود. البته در صورتی‌که اتوبوس در بین راه مسافر سوار کند یا شرایط جوی نامساعد باشد، این مسیر بیشتر زمان می‌برد.

برای سوارشدن به اتوبوس تبریز تهران به کجا باید مراجعه کرد؟

بعد از تهیه بلیط اتوبوس از تبریز تهران برای سوارشدن باید به ترمینال اصلی تبریز با نام پایانه مرکزی تبریز مراجعه کنید. شرکت‎های مسافربری ایمن سفر ایرانیان تبریز، گیتی‌پیما، ایران‌پیما، گیتی‎نورد، پارسیان، جهان‎گشت‎مهر و پیک صبا در این مسیر فعالیت می‌کنند.
آدرس: تبریز، میدان ابوریحان، انتهای خیابان منظریه، ترمینال مرکزی تبریز

ساعت حرکت اتوبوس تبریز تهران چه زمانی است؟

همه‌روزه از ساعت هفت صبح تا ۲۴ شب بلیط اتوبوس تبریز تهران ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم یک ساعت قبل از حرکت در پایانه حضور داشته باشید؛ اما در صورت آشنایی با محیط ترمینال، این زمان را می‌توانید ۲۰ دقیقه در نظر بگیرید.

جمع ‎بندی

برای رفتن به تبریز از مقصد تهران و بالعکس راه‌های فراوانی وجود دارد؛ اتوبوس، مقرون‌به‌صرفه‌ترین و ایمن‌ترین آنها محسوب می‌شود. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی در مورد نحوه تهیه بلیط اتوبوس تهران تبریز ارائه دهیم. همچنین سؤالاتی که ممکن است در مورد این سفر برای شما ایجاد شده باشند را پاسخ دادیم.


* این متن در قالب یک ریپورتاژ است و ملک فوری ان را تایید یا رد نمیکند *

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد راهنمای خرید بلیط اتوبوس رفت و برگشت تهران تبریز