بندی مهم در قرار داد های فروش، که باعث میشود سرتان کلاه نرود

An important point in the sales contract
ملک فوری پنجشنبه 16 شهریور 1402 ارسال نظر

در این مقاله آموزشی از وب سایت ملک فوری به بند مهمی در قراردادهای فروش که باعث می شود سرتان کلاه نرود اشاره کرده ایم با ما همراه باشید

تبلیغات با قیمت مناسب

به تازگی شخصی به ملک فوری رجوع کرده و از کلاهی که بر سرش گذاشته شده است به شدت ناراحت و سردرگم بوده است و در نهایت راهی بجز شکایت و رجوع به وکیل نتوانستیم زیر پایش بگذاریم ، داستان از این قرار بود که ملکی را فروخته و خریدار هم اکنون مابقی مبلغ را پرداخت نکرده و در هیچ جای مبایعه نامه هم نکته ای در خصوص بد عهدی برای پرداخت خریدار ذکر نشده است برای اینکه شما در معاملات دچار چنین اشتباهی نشوید تنها کافی است زمانی که در بنگاه در حال معامله هستید به کسی که در حال نوشتن مبایعه نامه است تاکید کنید بند زیر را به هر سه برگ مبایعه نامه اضافه نماید.

" تا زمانی که خریدار تمامی مبلغ معامله را نپرداخته فروشنده الزامی به تنظیم سند به نام خریدار یا ثالث  ندارد اگر این شرط درج نشده باشد، خریدار، مال را به ثالثی منتقل نموده باشد، ثالث می تواند فروشنده را الزام به تنظیم سند نماید، هرچند که خریدار اول مبلغ  معامله را به فروشنده نپرداخته باشد "

اشتباهات رایج در تنظیم قرارداد ملک

اشتباهات رایج در تنظیم قرارداد ملک می تواند منجر به مشکلات و سوء تفاهمات بین فروشنده و خریدار شود. برای جلوگیری از این اشتباهات، باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. اشتباه در ذکر مبلغ یا قیمت ملک: در قرارداد ملک، مبلغ یا قیمت ملک باید به درستی و واضح ذکر شود. اشتباه در ذکر این مبلغ می تواند منجر به ناهماهنگی و بحث و جدل بین طرفین شود.

  2. تعیین تاریخ تحویل: تاریخ تحویل ملک باید به درستی و واضحی تعیین شود. اشتباه در تعیین تاریخ می تواند به تأخیر یا مشکلات در تحویل ملک منجر شود.

  3. ذکر اطلاعات دفترخانه و زمان تنظیم سند: اطلاعات مربوط به دفترخانه و زمان تنظیم سند نیز باید در قرارداد ذکر شوند. این اطلاعات نقش مهمی در صحت و اعتبار قرارداد دارند.

  4. ذکر شرایط فسخ قرارداد: در صورتی که شرایط فسخ قرارداد در قرارداد ذکر شوند، باید مدت زمان فسخ قرارداد نیز مشخص شود. عدم ذکر این مدت زمان می تواند به ابهامات و نزاع بین طرفین منجر شود.

با توجه به این نکات، در تنظیم قرارداد ملک باید دقت لازم را مبذول نمود و هر یک از بندهای قرارداد را به درستی و با دقت تکمیل کرد.

 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد بندی مهم در قرار داد های فروش، که باعث میشود سرتان کلاه نرود

برچسب ها : حقوقی ملکی نکات ملکی نکات حقوقی