5 ییلاق دیدنی گیلان که باید رفت!

jkdfhods
ملک فوری دوشنبه 02 بهمن 1402 ارسال نظر

در این وبلاگ از وب سایت ملک فوری به معرفی 5 مورد از ییلاق های معروف استان گیلان که حتما باید بروید را آورده ایم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

تبلیغات با قیمت مناسب

ییلاقات گیلان به دلیل طبیعت زیبا و بکر خود، یکی از محبوب‌ ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شوند. این ییلاقات در ارتفاعات کوهستانی گیلان واقع شده‌اند و دارای آب و هوای خنک و مطبوعی هستند. ییلاقات گیلان فرصت مناسبی برای تجربه زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه فراهم می‌کنند معمولا زمانی که بخواهید سفرهای چند روزه به گیلان را تجربه کنید به سمت ییلاقات گیلان می روید زیر بکر بودن مناطق ییلاقی گیلان را نمی توان با مناطق دیگر گیلان مقایسه کرد در این مقاله از وب سایت ملک فوری قصد داریم 5 تا از بهترین ییلاقات استان گیلان را به شما معرفی نماییم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1. ییلاق اولسبلنگاه، ییلاقی بی نظیر در ماسال

حتما زمانی که به دنبال یک مقصد گردشگری در گیلان هستید بارها شاهد تصاویر زیبایی از ییلاقات اولسبلنگاه بوده اید، ییلاق اولسبلنگاه یکی از زیباترین ییلاقات گیلان است که در شهرستان ماسال واقع شده است. این ییلاق در ارتفاع 1489 متری از سطح دریا قرار دارد و به دلیل وجود خانه ‌های چوبی، دشت ‌های سرسبز و گل ‌های وحشی، زیبایی خیره‌ کننده‌ای دارد، ییلاق اولسبلنگاه در میان اقیانوس ابری قرار دارد و این امر باعث می ‌شود که این ییلاق در اغلب روزهای سال در میان ابرها پنهان باشد. این پدیده باعث شده است که ییلاق اولسبلنگاه به یکی از محبوب ‌ترین مقاصد گردشگری در گیلان تبدیل شود اگر قصد رفتن به این ییلاق را دارید باید بگوییم در 25 کیلومتری جنوب ماسال واقع شده است. برای دسترسی به این ییلاق می ‌توان از مسیر ماسال به خلخال استفاده کرد. همچنین توصیه میکنیم برای رفتن به این ییلاق در فصل بهار و تابستان اقدام کنید در این فصل‌ها، آب و هوای ییلاق معتدل است و می‌توان از طبیعت زیبای آن لذت برد.

ییلاق اولسبلنگاه، ییلاقی بی نظیر در ماسال

2. دشت النزه، ییلاقی بکر در شاندرمن

ییلاق دشت النزه در منطقه مرکزی ییلاقات شاندرمن، در بین کوه های سرسبز این منطقه قرار گرفته است. این ییلاق از شمال به کوه های مرتفع دیلمان، از غرب به روستای اولم، از شرق به ییلاق دومن و از جنوب به کوه های مرتفع شاندرمن محدود می شود. بهترین زمان سفر به ییلاق دشت النزه فصل بهار و تابستان است. در این فصل ها، آب و هوای ییلاق معتدل است و می توان از طبیعت زیبای آن لذت برد. برای رفتن به ییلاقات دشت النزه باید ابتدا به استان گیلان بروید سپس به سمت جاده شاندرمن حرکت کنید و از میدان شهدا به سمت چپ میدان حرکت کرده و به سمت النزه بروید شما در مسیر رسیدن به دشت النزه می توانید از روستاهایی همچون بیتم، اولم، چپرود، خشت خوار و ... بازدید نموده و به دشت النزه برسید.

ییلاق دشت النزه

3. ییلاق اشکورات در شهرستان رودسر

ییلاق اشکورات در محدوده رشته کوه البرز واقع شده است و از شمال به استان قزوین، از غرب به شهرستان املش، از شرق به شهرستان سیاهکل و از جنوب به شهرستان رامسر محدود می‌شود. این ییلاق از چندین دهستان تشکیل شده است که از جمله آنها می‌توان به دهستان اشکور سفلی، دهستان اشکور علیا، دهستان شوئیل و دهستان بره سر اشاره کرد. بهترین زمان سفر به ییلاق اشکورات فصل بهار و تابستان است. در این فصل ها، آب و هوای ییلاق معتدل است و می توان از طبیعت زیبای آن لذت برد. برای سفر به ییلاق اشکورات می ‌توان از دو مسیر اصلی استفاده کرد: مسیر اول: ابتدا از تهران به سمت رشت حرکت کنید پس از رسیدن به رشت، به سمت رودسر ادامه دهید و بعد از رودسر به سمت رحیم آباد حرکت کنید و پس از رسیدن به رحیم آباد، از جاده فرعی سمت راست به سمت ییلاق اشکورات حرکت کنید. مسیر دوم: از تهران به سمت رامسر حرکت کنید و پس از رسیدن به رامسر، به سمت تنکابن ادامه دهید پس از تنکابن، از جاده فرعی سمت راست به سمت ییلاق اشکورات حرکت کنید در هر دو مسیر، پس از طی مسافتی حدود 200 کیلومتر، به ییلاق اشکورات خواهید رسید.

ییلاق اشکورات

4. ییلاق هلودشت در املش

ییلاق هلودشت در منطقه مرکزی ییلاقات املش، در بین کوه های سرسبز این منطقه قرار گرفته است. این ییلاق از شمال به روستای هلودشت، از غرب به ییلاق سیاهرود، از شرق به ییلاق دومن و از جنوب به ییلاق ماسوله محدود می شود. بهترین زمان سفر به ییلاق هلودشت فصل بهار و تابستان است. در این فصل ها، آب و هوای ییلاق معتدل است و می توان از طبیعت زیبای آن لذت برد. برای رسیدن به ییلاق هلودشت، باید از تهران به سمت رشت حرکت کنید. پس از ورود به استان گیلان، به سمت لاهیجان بروید. از لاهیجان، به سمت املش حرکت کنید. پس از املش، وارد جاده لات لیل به بلوردکان شوید. این جاده در کنار رودخانه شلمان رود قرار دارد. پس از بلوردکان، وارد جاده خاکی هلودشت شوید. این جاده حدود 12 کیلومتر طول دارد و تا ییلاق ادامه می‌یابد.

ییلاق هلودشت

5. ییلاق سوباتان تالش

ییلاق سوباتان یکی از زیباترین و محبوب‌ترین ییلاقات استان گیلان است که در شهرستان تالش واقع شده است. این ییلاق به دلیل طبیعت بکر و سرسبز خود، همواره مورد توجه گردشگران قرار می ‌گیرد. سوباتان در ارتفاع ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از آب‌ و هوای خنک و مطبوعی برخوردار است. این ییلاق در فصل بهار و تابستان، مملو از گل‌های شقایق و بابونه می‌شود و مناظری بی‌نظیر را به نمایش می ‌گذارد. برای رسیدن به سوباتان، باید از تهران به سمت رشت حرکت کنید. پس از ورود به استان گیلان، به سمت تالش بروید. از تالش، به سمت لیسار حرکت کنید. پس از لیسار، وارد جاده فرعی سوباتان شوید. این جاده حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد و تا ییلاق ادامه می ‌یابد. بهترین زمان سفر به سوباتان، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها، هوا خنک و مطبوع است و طبیعت ییلاق در زیباترین حالت خود قرار دارد.

سوباتان تالش

امیدواری از این مقاله از وب سایت ملک فوری استفاده کنید و برای تفریحات پیش رو از این ییلاقات زیبا استفاده کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد 5 ییلاق دیدنی گیلان که باید رفت!