12 خانه درختی شگفت انگیز+عکس

12-awesome-tree-houses-around-world
ملک فوری دوشنبه 02 بهمن 1402 ارسال نظر

در این مقاله، به 12 خانه درختی عجیب و غریب از سراسر جهان می پردازیم. این خانه های درختی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر خانه های درختی متمایز می کند.

تبلیغات با قیمت مناسب

از کودکی، همه ما رویای داشتن یک خانه درختی را در سر داشته ایم. جایی که بتوانیم در آن بازی کنیم، بخوابیم و از طبیعت لذت ببریم. اما خانه های درختی همیشه ساده و معمولی نیستند. در سراسر جهان، خانه های درختی عجیب و غریب و منحصر به فردی وجود دارند که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. آیا تا به حال خانه درختی ای دیده اید که شبیه کشتی دزدان دریایی باشد؟ یا خانه درختی ای که در بالای یک درخت 100 ساله قرار داشته باشد؟در این مقاله، به 12 خانه درختی عجیب و غریب از سراسر جهان می پردازیم. این خانه های درختی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از سایر خانه های درختی متمایز می کند.

1. خانه درختی Origin

این خانه درختی که شکل منحصر به فرد شبیه به لانه پرنده است، روی یک درخت بلوط 100 ساله ساخته شده است. پاسیوی کوچک اطراف خانه با فضای امنی که دارد، فضای آشیانه مانند این خانه درختی را بیشتر تقویت می کند. برای دسترسی به خانه از سکوی معلق روی بلوط بلند دیگری استفاده می شود که در فاصله سی متری معلق است. از آنجایی که این خانه درختی شکل هشت ضلعی دارد، منظره 360 درجه ای شگفت انگیزی را ارائه می دهد. این خانه دارای یک سالن، یک اتاق خواب، یک راهرو و یک رختکن است. تصاویر این خانه درختی زیبا را با هم ببینیم.

خانه درختی شگفت انگیز

خانه درختی

 

2. خانه درختی بیضوی Djuren  ساخته شده توسط Baumraum

این خانه درختی ساخته شده توسط Baumraum است که شکلی شبیه به یک تخم مرغ دارد، ممکن است زمانی که در آن هستید احساس کنید که در داخل یک کپسول فضایی متصل هستید. این خانه درختی در شمال آلمان ساحته شده است. وزن کل این سازه توسط چهار تکیه گاه فولادی شیبدار که توسط اتصالات به درختان تقویت شده اند حمل می شود. فقط سقف این خانه درختی از فلز ساخته شده است. شباهت این خانه درختی به تخم مرغ با پنجره های بیضی شکل که بر روی نمای جلویی سفید براق گرد قرار گرفته است تقویت می شود که دید بهتری از محیط اطراف را به ساکنان ارائه می دهد. برای  اینکه سکونت در این خانه درختی به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل شود، تخت ها را در کنار پنجره ها قرار داده اند تصاویر این خانه درختی را باهم ببینیم.

خانه درختی

خانه درختی

3. خانه درختی کروی معلق

یکی دیگر از این خانه های درختی در کانادا که در یک منطقه جنگلی انبوه در منطقه ساحلی جزایر ونکوور واقع شده است. در واقع، این یک خانه نیست، بلکه مجموعه ای از سه خانه درختی کروی است. قطر یکی از آنها 9 فوت است، در حالی که بقیه هر کدام 10.5 فوت هستند. اینها در ارتفاع قابل توجهی قرار دارند که توسط درختان کاج و صنوبر حمایت می شوند. با این حال، این کره ها فقط برای لذت بردن از مناظر و تجربه هستند. مهمانان می توانند در تفرجگاه مهمان Free Spirit Spheres اقامت کنند.

خانه درختی

خانه درختی

4. خانه درختی مردم

نام این خانه درختی به خانه درختی مردم معروف است، این خانه درختی  اگر نگاهی دقیق به آن بیندازید شبیه چهره ای خندان به نظر می رسد و این  خانه درختی با این سازه زیبا برای نشان دادن عشق به طبیعت کافی است. تاکاشی کوبایاشی این نام را دقیقاً به این دلیل انتخاب کرد که می خواست مکانی را زنده کند که مردم با طبیعت یکی شوند. امروزه این خانه درختی در میان درختان آرام و مرموز، یکی از محبوب ترین مکان های ملاقات است و به عنوان کافه و محل ملاقات استفاده می شود. بزرگترین دستاورد کوبایاشی و تیم درخشانش تلاش جدی آنها برای پایداری این خانه های درختی است. 

خانه درختی

5. خانه درختی لاکچری زیر نورهای شمالی

این خانه درختی در واقع یک هتل مجلل در شمال سوئد درست در نزدیکی دایره قطب شمال است و یکی از زیباترین مکان های جهان است. در ارتفاع 33 فوتی از سطح زمین، توسط 12 ستون کاج در یک جنگل همیشه سبز ساخته شده است و مانند کابین سنتی شمال اروپا طراحی شده است. از پنجره‌ های بزرگ، می‌ توانید با قهوه‌ تان در آرامش فضای داخلی روشن بنشینید و از مناظر شگفت‌انگیز لاپلند سوئد که توسط رودخانه پرپیچ‌ و خم روشن شده است، لذت ببرید. بزرگترین ضربه در بین بازدیدکنندگان تراس در فضای باز روی یک پایه توری است که امکان مناظر شگفت انگیز از شفق شمالی را فراهم می کند.

خانه درختی لاکچری

خانه درختی لاکچری

6. خانه درختی با نام M

خانه درختی M که در کوه Qiyun در چین قرار دارد توسط Andong Lu و Pingping Dou از استودیو IanD طراحی شده است. فارغ التحصیلان کمبریج این خانه درختی را به عنوان یک خلوتگاه صمیمی برای زوج هایی تصور می کنند که می خواهند به طور کامل در مناظر طبیعی پارک غوطه ور شوند. در حالی که این خانه درختی از چوب ساخته شده بود، با کاهش کل زمان ساخت، اثرات زیست محیطی را به حداقل رساند. این خانه درختی با استفاده از چوب و اتصالات فولادی ساخته شده است. این خانه درختی دارای رواق، اتاق رختکن، حمام با وان مخصوص به خود و اتاق خوابی است که به عنوان اتاقی در یک اتاق دیگر طراحی شده است.

خانه درختی

خانه درختی

7. خانه درختی HemLoft

HemLoft توسط جوئل آلن طراحی و ساخته شد که کار خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار ترک کرد و بله، یک نجار بود. این مکان در جنگل‌های ویسلر، درست در زیر برخی از ثروتمندترین خانه‌های کوهستانی در غرب کانادا واقع شده است. در ابتدا در مورد سرنوشت خانه داستان هایی وجود داشت، در ابتدا استقبال زیادی از این خانه درختی نشده بود و آلن تصمیم گرفت آن را در وبلاگی معرفی کند زمانی که آلن این خانه درختی را در وبلاگی معرفی کرد مردم در سراسر جهان به آن توجه کردند لذا جان تازه ای به دست آورد.

خانه درختی

خانه درختی

8.  خانه درختی به شکل کاج

این خانه درختی یکی از زیباترین سازه های این لیست است که توسط معمار Claudio Beltrame با همکاری DomusGaia، یک شرکت ایتالیایی متخصص در خانه های پیش ساخته چوبی طراحی شده است. در کوه های آلپ ایتالیا در شهر Ugovizza واقع شده است و به طور ویژه برای رصد ستارگان مناسب است. به عنوان یک خانه برای تعطیلات می توان از آن بهره برد. این درخت مانند درخت کاج بومی جنگل‌های مخروطی T arvisio است. این خانه درختی در ارتفاع 10 متری معلق است و توسط درختان صنوبر اطراف نگه داشته می شود و دسترسی به آن فقط از طریق پل امکان پذیر است.

خانه درختی
 

خانه درختی

9. خانه درختی KING OF FROGS

این یکی دیگر از آثار هنری محض توسط شرکت آلمانی Baumraum است. به طور دقیق، این یک خانه درختی واقعی نیست زیرا برای پشتیبانی به پایه های بلند (که اتفاقاً مشرف به حوضچه بازتابی است) متکی است. این خانه درختی بیشتر ویژگی های امروزی را دارد و 92 فوت مربع مساحت دارد. تراس 100 فوت مربعی از چوب تاتاجوبا ساخته شده است. از طریق چند پله و یک راهروی کوچک می توان به کابین رسید. این سازه در یک حیاط خلوت خصوصی در مونستر، شهری در نوردراین-وستفالن در آلمان واقع شده است.

خانه درختی

10. خانه درختی CINDER CONE

این خانه درختی در سال 2014 در شهرستان اسکامانیا در واشنگتن در دره ای از تنگه رودخانه کلمبیا ساخته شد. این خانه بر روی یک خانه درختی چند پلتفرمی متمرکز است که شامل امکانات خواب و پشتیبانی برق است.

 

خانه درختی

خانه درختی

11. خانه درختی CONTEMPORARY در آفریقای جنوبی

این یک خانه درختی معمولی نیست که توسط شرکت معماری Malan Vorster واقع در کیپ تاون ساخته شده است این واحد از چهار برج استوانه‌ای چوبی ساخته شده است. در ابتدا برای ساکنانی ساخته شد که می خواستند خانه های درختی دوران کودکی خود را دوباره ببینند. دیوارهای شیشه ای با چوب های سرو قرمز پوشانده شده است که حفظ حریم خصوصی ساکنان را تضمین می کند و در عین حال مناظری خیره کننده را به آنها ارائه می دهد. فضای داخلی دارای اثاثیه امروزی است و چیزی کمتر از یک خلوتگاه لوکس نیست.

خانه درختی

خانه درختی

12. هتل درختی سوئد

و اکنون در آخر ما یک هتل کامل داریم که به خانه های درختی اختصاص داده شده است. هتل Treehotel که توسط کنت لیندوال و همسرش بریتا در سال 2010 افتتاح شد، دارای مشارکت هفت معمار اسکاندیناویایی است. این هتل درختی شامل یک مکعب آینه ای، یک لانه پرنده و یک کابین چوبی است.


هتل درختی

اگه شما خونه درختی دیگه ای میشناسید بهمون معرفی کنید تو کامنت ها، امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد 12 خانه درختی شگفت انگیز+عکس

برچسب ها : خانه درختی