خرید ملک در ترکیه 2024

Buying-property-in-Turkiye-2024
ملک فوری یکشنبه 14 آبان 1402 ارسال نظر

در این مقاله به شما خواهیم گفت که خرید ملک در ترکیه چگونه است و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهید شد. تیم پارتیشن ساز که در زمینه اجرای پارتیشن اداری فعالیت می‌کند خدمات مشاوره‌ای برای خرید ملک در ترکیه به علاقه مندان ارائه می‌دهند.

تبلیغات با قیمت مناسب

خرید ملک در ترکیه

 با خرید ملک در ترکیه ۲۰۲۴ امکان درخواست اقامت ملکی برای شما فراهم می‌شود. در سال‌های اخیر، قوانین سخت گیرانه‌ای برای خرید ملک در ترکیه به وسیله دولت ترکیه وضع شده‌ است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که خرید ملک در ترکیه چگونه است و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهید شد. تیم پارتیشن ساز که در زمینه اجرای پارتیشن اداری فعالیت می‌کند خدمات مشاوره‌ای برای خرید ملک در ترکیه به علاقه مندان ارائه می‌دهند.

در کدام شهر ترکیه ملک بخریم؟

هرچند آنکارا پایتخت ترکیه است اما مهم‌ترین شهر ترکیه از نظر اقتصادی و گردشگری استانبول است به علاوه این شهر دارای فرودگاه بین‌المللی است. آنتالیا بعد از استانبول دومین شهر مهم از نظر گردشگری است که در ساحل مدیترانه قرار دارد. قیمت ملک در آنتالیا مقرون به صرفه است. البته اگر قصد خرید ویلا دارید باید بدانید یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید ویلا شهر کالکان می‌باشد؛ زیرا شهر کالکان به دلیل داشتن ویلاهای زیبا شهرت زیادی دارد.

شهرهای زیادی در ترکیه وجود دارند که برای خرید ملک شرایط ایده‌آلی دارند؛ ولی مسئله مهم این است که اگر قصد دارید یک سرمایه گذاری پر سود را تجربه کنید خرید ملک در ترکیه یک فرصت فوق‌العاده است که سودآوری زیادی دارد. با اجرای پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس می توانید دکور داخلی خانه در ترکیه را بهبود ببخشید. 

 قوانین خرید ملک در ترکیه چیست؟

 قوانین خرید ملک در ترکیه
برای داشتن یک ملک یا خانه در کشور ترکیه باید سرمایه زیادی در اختیار داشته باشید. بر طبق قوانین مصوب کشور ترکیه برای خرید ملک محدودیت‌هایی وجود دارد.  فرد خارجی حداقل باید در حدود ۴۰۰ هزار دلار سرمایه در اختیار داشته باشد تا بتواند برای اقامت ملکی درخواست بدهد. قوانین خرید ملک در ترکیه به شرح زیر می‌باشند:
1. خارجی‌ها بیشتر از ۳۰ هکتار نمی‌توانند خریداری کنند. 
2.  خرید ملک از مناطق حساس نظامی و امنیتی ممنوع است. 
3. خریدار حداکثر تا ۱۰ درصد املاک و زمین‌های یک شهر را می‌تواند بخرد. 
4. اگر زمینی به قصد ساخت خریده شود تا ۲ سال خریدار فرصت دارد ساخت زمین را آغاز کند. 
5. خرید زمین، ملک تجاری، خانه در ترکیه برای ایرانی‌ها مجاز است. 
6.  انتقال ملک به صورت اوراق رسمی و با حضور طرفین و یا وکلای آن‌ها در دفاتر ثبت اسناد رسمی انجام می‌شود. 
7. اگر فرد خارجی ملکی را بخرد که کم‌تر از ۴۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد می‌تواند تا ۲ دو سال در ترکیه مقیم باشد و تا زمانی که صاحب ملک باشد می‌تواند اقامت خود را تمدید کند؛ اما شهروند ترکیه محسوب نمی‌شود. 
8.  خارجی‌ها در صورتی می‌توانند درخواست شهروندی بدهند که ملکی را از فرد ترک بخرند. 
پارتیشن شیشه‌ای تک جداره یکی از محصولات شرکت پارتیشن ساز است که در مورد قوانین خرید ملک در ترکیه اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

حداقل قیمت خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در ترکیه باید دست کم ۴ میلیارد تومان سرمایه داشته باشید. 4 میلیارد تومان برای خرید خانه در مناطق متوسط ترکیه کفایت می‌کند. با این پول شما می‌توانید صاحب یک خانه ۵۰ متری شوید. برای خرید خانه ۷۰ متری که دارای یک خواب باشد در غرب استانبول باید ۳ میلیارد تومان پرداخت کنید.
در شهر سامسون برای هر متر مربع از یک خانه باید دست کم مبلغ ۱۶ هزار لیر پرداخت شود. در اسکی شهیر برای هر متر مربع باید ۱۳ هزار لیر پرداخت شود. در آنتالیا برای هر متر مربع باید پول بیشتری پرداخت شود و حداقل باید بابت هر متر مربع ۲۵ هزار لیر پرداخت شود. اگر فردی قصد خرید خانه در ازمیر ترکیه را داشته باشد باید برای هر متر مربع ۲۰ هزار لیر پرداخت کند. استیکر پارتیشن شیشه ای برای زیبایی فضای داخلی منزل در ترکیه استفاده می شود. 

چه نکاتی هنگام خرید ملک در ترکیه باید رعایت شود؟

افرادی که می‌خواهند ملکی را در ترکیه خریداری کنند باید نکاتی را رعایت کنند تا بهترین خرید را داشته باشند. نصب درب شیشه‌ ای موجب زیبایی خانه ها در ترکیه می شود. برای اطلاع از نکات مهم، ادامه مطلب را مطالعه کنید.
1.   خارجی‌ها می‌توانند در ترکیه انواع ملک مانند ویلا، زمین کشاورزی، آپارتمان، مغازه و غیره بخرند. 
2. چنانچه فردی زمینی را بخرد که قصد ساخت خانه را داشته باشد تا ۲ سال وقت دارد که شروع به ساخت زمین کند. 
3. نداشتن مجوز پایان کار قرارداد خرید را باطل می‌کند. 
4. خارجی‌ها نمی‌توانند زمین یا خانه روستایی بخرند. 
5. اتباع خارجی که درخواست اقامت می‌دهند تا ۳ سال نمی‌توانند ملکی که خریده‌اند بفروشند و در صورتی که این قانون را رعایت نکنند اقامت آن‌ها لغو می‌شود. 

عوامل قیمت گذاری ملک در ترکیه

عوامل قیمت گذاری ملک در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای بزرگی است که در زمینه سرمایه گذاری در املاک بسیار فعال می‌ باشد و در بازار املاک رقیب بزرگی برای دیگر کشورها به شمار می رود. سرمایه‌گذاری های مختلف در سطح کلان و کوچک در ترکیه وجود دارند. املاک و مستغلات یکی از بخش‌های گسترده و پر رونق در کشور ترکیه است. قیمت ملک در ترکیه مبلغ مشخصی ندارد؛ زیرا عوامل مختلفی در ارزش املاک موثر هستند. این عوامل شامل موارد زیر می‌ باشند:

موقعیت جغرافیایی

مکان ملک تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. برای مثال اگر ملکی در بخش‌های قدیمی شهر استانبول باشد در مقایسه به زمین‌های بخش حومه این شهر، گران‌تر است. دسترسی آسان به حمل و نقل و مراکز ارائه خدمات نزدیکی ملک به حمل و نقل عمومی، سبب رشد قیمت آن می‌شود. به ویژه نزدیکی به مترو و مترو‌بوس در این افزایش قیمت تاثیر بیشتری دارند. در نتیجه برای خرید املاک یا زمین‌های نزدیک مترو باید پول بیشتری پرداخت شود.

نوع پروژه

نوع پروژه در قیمت آن نقش زیادی دارد. به عنوان مثال هتل آپارتمان‌ها در مقایسه با مناطق مسکونی قیمت بیشتری دارد.

منظره

چشم انداز و منظره یک ملک از دیگر عوامل مهم در قیمت گذاری است.  به عنوان مثال املاکی که در مجاورت دریای مرمره و یا رو به فضای سبز هستند گران‌تر هستند.

امکانات رفاهی

هرچه امکاناتی که در یک مجتمع به ساکنان آن ارائه می شود تعداد و کیفیت  بالاتری داشته باشند در قیمت گذاری ملک تاثیر زیادی دارد.به عنوان مثال داشتن استخر سرپوشیده، زمین فوتبال، سالن سینما، اتاق موسیقی، سالن همایش  در افزایش قیمت ملک بسیار تاثیر گذار می‌باشد. شرکت پارتیشن ساز که خدمات با کیفیتی در نصب و اجرای پارتیشن دوش ارائه می‌دهد، در مورد قیمت ملک در ترکیه راهنمایی‌ها لازم را به شما ارائه می‌دهد.

نکاتی که قبل از خرید ملک باید مورد توجه قرار دهید

قبل از خرید ملک باید نکاتی رعایت شوند تا خریدی رضایت بخش داشته باشید. اگر ملکی را بخرید که کم‌‌تر از ۲۵۰ هزار دلار باشد می‌توانید اقامت یکساله برای خود و اعضای خانواده‌تان فراهم کنید.اگر ملک خریداری شده بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد امکان اخذ شهروندی برای شما و خانواده‌تان مهیا می‌شود.

نحوه استعلام ملک

اطلاعات تمام املاک در اداره اسناد ترکیه وجود دارند. در هر منطقه‌ای از شهرهای بزرگ ترکیه یک اداره اسناد وجود دارد. برای استعلام ملک با در دست داشتن کپی سند به اداره اسناد مراجعه کنید.

نحوه ثبت و انتقال سند

روند ثبت و انتقال سند در اداره اسناد صورت می‌گیرد و در صورت کامل بودن همه مدارک خریدار و فروشنده، این فرآیند ۷ روز طول می‌کشد.

حتما بخوانید : مزیت استفاده درست از شیشه در ساختمان های مدرن

نتیجه گیری

اگر برای خرید ملک در ترکیه و انجام کلیه امور مربوطه مانند نحوه خرید و گرفتن سند نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید شرکت پارتیشن ساز برای به شما راهنمایی‌ها لازم را ارائه می‌دهد. با کمک مشاوران  و کارشناسان پارتیشن ساز می‌توانید متناسب با بودجه خود انتخاب درستی داشته باشید و برای خرید ملک در ترکیه با مشکل مواجه نشوید. تیم پارتیشن ساز برای اخذ شهروندی و اقامت ملکی،  اطلاعات کافی در اختیار شما قرار می‌دهند.

*** این متن در قالب یک رپورتاژ بوده و ملک فوری آن را رد یا تایید نمی کند***

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد خرید ملک در ترکیه 2024