چرا از لوله های پوش فیت در ساختمان سازی استفاده کنیم؟

kjdkdhi
ملک فوری شنبه 09 دی 1402 ارسال نظر

لوله پوش فیت یکی از انواع لوله‌ هایی است که در سیستم فاضلاب ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این لوله‌ها از پلی‌ پرولین است که به دلیل ساختار مقاومی که دارد، ویژگی‌های بسیار زیادی را به آن‌ ها بخشیده است.

تبلیغات با قیمت مناسب

چرا از لوله پوش فیت استفاده کنیم؟

لوله پوش فیت یکی از انواع لوله‌ هایی است که در سیستم فاضلاب ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این لوله‌ها از پلی‌ پرولین است که به دلیل ساختار مقاومی که دارد، ویژگی‌های بسیار زیادی را به آن‌ ها بخشیده است. این لوله‌ها در انتهای خود دارای یک سوکت و واشر آب‌بند هستند. باتوجه به این مسئله که نحوه اتصال آن‌ها همراه با فشار است، به آن‌ها لوله‌های پوش فیت (یعنی لوله‌هایی که باید با فشار وصل شوند) گفته می‌شود.

مقاومت بالای لوله پوش فیت

ممکن است برای برخی از افراد این سوال پیش بیاید که چرا باید از لوله پوش فیت در صنعت ساختمان‌سازی استفاده کنیم؟ یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است این لوله در این صنعت مورد توجه قرار گیرد، مقاومت بسیار بالای آن است. باتوجه به این موضوع که این لوله برای استفاده در سیستم فاضلاب به‌کار می‌رود، تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد و اگر مقاومت زیادی نداشته باشد، به زودی از بین می‌ رود.

مقاومت در برابر حرارت

لوله پوش فیت در برابر حرارت مقاومت بسیار زیادی دارد. به‌طور مثال، اگر در مکانی که این لوله‌ها نصب شده‌اند، آتش‌سوزی صورت گیرد، آن‌ها مقاومت بالایی دارند و به سرعت از بین نمی‌روند. البته باید بدانید اگر این لوله‌ها برای مدت زیاد در آتش باشند، از بین می‌روند؛ اما درصورتی‌که آتش به سرعت خاموش شود، باتوجه به این موضوع که ضریب مقاومتی این لوله‌ها در برابر حرارت بالاست، از بین نمی‌روند و ساختار خود را حفظ می‌کنند. همین امر باعث شده است که استفاده از لوله‌های پوش فیت در صنعت ساختمان‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

مقاومت در برابر انبساط و انقباض

یکی دیگر از مواردی که دررابطه‌با لوله پوش فیت باید به آن اشاره کنیم، مقاومت بالا در برابر انبساط و انقباض است. همانطور که می‌دانید ممکن است لوله‌هایی که در ساختمان‌ها به‌کار می‌روند، به دلیل شرایطی که در محیط وجود دارد، منقبض یا منبسط شوند.
درصورتی‌که این لوله‌ها مقاومت مناسبی نداشته باشند، می‌شکنند و از بین می‌روند. این مسئله می‌تواند چالش‌های زیادی را در ساختمان‌ها به وجود بیاورد؛ اما ویژگی‌هایی که در لوله‌های پوش فیت وجود دارند، آن‌ها را در برابر انبساط و انقباض مقاوم کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که گرما و سرمای هوا به ساختار لوله آسیبی وارد کند.

نصب ساده

نصب آسان پوش فیت ها باعث استفاده گسترده آن ها شده است.

 ساختار لوله پوش فیت به گونه‌ای است که در قسمت انتهایی آن سوکتی قرار دارد و شما می‌توانید به راحتی این بخش‌ها را با فشار به یکدیگر متصل کنید و سپس لوله را در محل مورد نظر نصب کنید. اگر به ساختار لوله‌های دیگر توجه کنید، متوجه می‌شوید که باید آن‌ها را با ابزار مخصوص وصل کنید و همین امر باعث می‌شود که زمان زیادی را صرف این کار کنید. نصب این لوله‌ها نیازی به چسب و جوش ندارد و همین امر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آن به شمار می‌ رود.

اتصال سوکتی و نشتی کم

باتوجه به این مسئله که لوله پوش فیت در مقایسه با لوله پلیکا، با استفاده از سوکت متصل می‌شود، نشتی آن بسیار کم است. این مسئله می‌تواند در ساختمان‌ها به‌عنوان یک ویژگی مهم در نظر گرفته شود؛ زیرا این اتصالات به خوبی به یکدیگر متصل می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که بخش اتصالی لوله‌ها تحت تاثیر عوامل مختلف دچار فرسایش شوند و از بین بروند. در نتیجه، خطر نشتی پایین می‌آید و همین امر می‌تواند امنیت را در ساختمان‌ها بالا ببرد و از وقوع بسیاری از حوادت جلوگیری کند.

تنوع زیاد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است خرید لوله پوش فیت به‌عنوان یک محصول ایده‌آل در ساختمان‌ها و صنایع دیگر مدنظر قرار گیرد، تنوع بالای این محصولات است. امروزه، تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که انواع مختلفی از لوله‌ها را به بازار عرضه می‌کنند و شما می‌توانید یکی از آن‌ها را باتوجه به نیازهای خود انتخاب کنید. توصیه می‌شود در زمان خرید لوله‌های پوش فیت به موارد متعددی توجه داشته باشید. این محصولات را باید از برندهای معتبر تهیه کنید و در زمان خرید باید مشخصات فنی را به دقت بررسی کنید. درصورتی‌که در این زمینه تخصص ندارید، بهتر است با متخصصان در ارتباط باشید.

عدم زنگ‌زدگی

لوله پوش فیت باتوجه به این موضوع که از متریال پلی‌پرولین ساخته شده است، دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود. این موضوع می‌تواند طول عمر لوله را به میزان زیادی افزایش دهد و در نتیجه از اعمال هزینه‌های زیاد بر ساختمان‌ها جلوگیری می‌کند. پلی‌پرولین یک پلیمر بسیار مهم است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیوند مولکولی در این لوله‌ها بسیار زیاد است و همین مسئله باعث شده است که این لوله‌ها ویژگی‌های زیادی داشته باشند. لوله‌های پوش فیت در تماس مستقیم با رطوبت قرار دارند و باتوجه به این موضوع که زنگ نمی‌زنند، می‌توانند برای مدت طولانی در ساختمان‌ها استفاده شوند.

مقاوم در برابر نور آفتاب

لوله پوش فیت باتوجه به ساختاری که دارد، در مقابل نور آفتاب بسیار مقاوم است. اشعه یو وی که در اشعه نور خورشید وجود دارد، می‌تواند به عمق بسیاری از مواد نفوذ کند و باعث می‌شود که ساختار آن‌ها از بین برود؛ اما این لوله‌ها باتوجه به ساختار محکمی که دارند، در برابر نور خورشید بسیار مقاوم هستند و به زودی آسیب نمی‌بینند و از بین نمی‌روند. باتوجه به این موارد، شما نباید نگران خرابی این لوله‌ها باشید؛ زیرا آن‌ها مقاومت خوبی دارند و عوامل محیطی از جمله نور خورشید نمی‌توانند به آن‌ها آسیب برسانند و ساختارشان را از بین ببرند.

وزن سبک

لوله پوش فیت، در مقایسه با لوله‌های چدنی، وزن سبکی دارد. بهتر است بدانید این مسئله می‌تواند در مواقعی که نیاز به سفارش حجم بالایی از لوله‌ها دارید، مفید واقع شود؛ زیرا زمانی که وزن لوله‌ها سبک است، فشار کمتری به ساختمان‌ها وارد می‌شود و این مسئله می‌تواند از بار اضافی در ساختمان‌ها جلوگیری کند. وزن سبک مزیت دیگری است که باعث می‌شود جابه‌جایی این لوله‌ها به راحتی صورت گیرد و دیگر نیازی به پشت سر گذاشتن چالش‌های متعدد برای حمل‌ونقل این لوله‌ها نخواهید داشت. تمامی این موارد لوله‌های پوش فیت را به یک محصول مناسب تبدیل کرده‌اند.

لوله‌های پوش فیت در کدام صنایع استفاده می‌شوند؟

کاربرد لوله پوش فیت
 لوله‌های پوش فیت در صنایع ساختمان‌سازی به عنوان لوله فاضلاب به شدت مورد توجه قرار دارند و امروزه در بسیاری از ساختمان‌ها از این لوله‌ها استفاده می‌شود. از طرف دیگر، صنایع کشاورزی و صنایع شیلات از مشتریان عمده لوله پوش فیت به شمار می‌روند. به‌طور کلی، این لوله‌ها به دلیل مقاومت زیادی که در برابر رطوبت و حرارت دارند، در صنایعی که ممکن است با رطوبت و حرارت زیاد سروکار داشته باشند، مورد توجه قرار می‌گیرند. استفاده از این لوله‌ها در این صنایع به مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه‌ جویی کرده است.

برای خرید لوله پوش فیت به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد لوله پوش فیت در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این لوله‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند و انبساط و انقباض به ساختار آن‌ها هیچ‌گونه آسیبی وارد نمی‌کند. این لوله‌ها در برابر حرارت و آتش‌سوزی مقاوم هستند و این مسئله امنیت را در ساختمان‌ها به میزان زیادی افزایش می‌دهد. صنایع ساختمان‌سازی، شیلات و کشاورزی از مشتریان این لوله‌ها به شمار می‌روند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید این محصولات هستید، می‌توانید به فروشگاه بهین فلکس مراجعه کنید.

*** این متن در قالب یک رپورتاژ  است و ملک فوری آن را رد یا تایید نمی کند***

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد چرا از لوله های پوش فیت در ساختمان سازی استفاده کنیم؟