تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی

AEwqh
ملک فوری سه شنبه 03 بهمن 1402 ارسال نظر

ساختمان‌های فولادی یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های کشور هستند که مهندسان سازه آن را با استفاده از تیرآهن‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند. شما برای این که بتوانید یک ساختمان با اسکلت فولادی بسازید باید تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی را انجام دهید

تبلیغات با قیمت مناسب

ساختمان‌های فولادی یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های کشور هستند که مهندسان سازه آن را با استفاده از تیرآهن‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند. شما برای این که بتوانید یک ساختمان با اسکلت فولادی بسازید باید تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی را انجام دهید تا هزینه اولیه برای شروع پروژه را در نظر بگیرید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم در مورد آن و عوامل موثر بر قیمت ساختمان با اسکلت فولادی اشاره کنیم که گروه رویش می‌تواند در این مورد و جهت تخمین قیمت دقیق آن به شما کمک کند.

چگونه تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی را انجام دهیم؟

 

هزینه سایت ساختمان اسکلت فولادی

 

شما برای این که بتوانید هزینه ساخت ساختمان با اسکلت فولادی را انجام دهید باید تمام فاکتور و عوامل موثر بر آن‌ها را در نظر بگیرید. این عوامل می‌توانند قیمت تیرآهن‌هایی که شما از کارخانه اسکلت فولادی خریداری کردید باشند یا هزینه جوشکاری، نصب و اتصال قطعات فولادی و غیره باشند. پیچ و مهره‌هایی که در این خصوص مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند یکی از عوامل مهم دیگر در تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی باشند. حال شما برای این که به نتیجه مطلوبی در این خصوص برسید باید فاکتورهای زیادی را مورد ارزیابی قرار دهید که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قیمت خرید آهن‌آلات

همان طور که می‌دانید مهم‌ترین عامل تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی، قیمت خرید آهن‌آلات است که به عنوان جزو اصلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت ساختمان‌های فولادی از کارخانه اسکلت فولادی تیرآهن‌های مختلفی را تهیه می‌کنند که در اکثر مواقع این تیرآهن‌ها از نوع ipe تک، دوبل یا ۳ تایی هستند که با ورق‌های نواری پوشش داده می‌شوند.
در سازه‌های فولادی کوچک نیز از تیرآهن‌های ipe معمولی استفاده می‌کنند. شما به هنگام خرید آن‌ها دقت کنید که این تیرآهن‌ها دارای استانداردهای لازم باشند و پوسیده نشوند. حال اگر سازه شما عظیم باشد در این صورت باید تیرآهن‌های خود را به کارخانه اسکلت فولادی سفارش دهید که در این صورت هزینه ساخت و ساز شما زیاد خواهد شد.
دقت کنید شما برای هر سازه فولادی معمولی نیاز به 30 الی 35 کیلوگرم در هر متر مربع تیرآهن نیاز دارید که میزان ورق لازم برای آن نیز به ۳ الی ۱۰ کیلوگرم است. علاوه بر آن‌ها شما نیاز به میلگرد دارید که برای هر متر مربع در هر ساختمان معمولی حدود 10 الی 18 کیلوگرم است. البته مقدار دقیق آن‌ها به نوع سازه و ساختمان فولادی شما بستگی دارد که باید برای برآورد دقیق آن از مهندسان ساختمان رویش استفاده کنید.

هزینه خرید بتن ساختمان‌ سازی

شما در ساختمان‌سازی فولادی برای اجرای دیوار برشی، سقف و برخی قسمت‌ها به بتن نیاز دارید. این بتن‌ها با عیارهای مختلفی عرضه می‌شوند که مهندسین ساختمان آن را با توجه به نوع پروژه از نمونه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بتن با عیار 400(25c) از پرکاربردترین آن‌ها هستند که در ساختمان‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت جوشکاری اسکلت فولادی

یکی از معیارهای موثر در تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی، قیمت جوشکاری ساختمان است. همان گونه که می‌دانید تمام تیرآهن‌ها در این ساختمان باید با جوشکاری به هم متصل ‌شوند که شما باید هزینه جوشکاری آن‌ها را به پیمانکاران پرداخت کنید. معمولا پیمانکاران هزینه جوشکاری ساختمان فولادی را برحسب کیلوگرم محاسبه می‌کنند که قیمت آن‌ها با توجه به محل احداث پروژه متفاوت خواهد بود.

دستمزد دیوار برشی‌ها

در ساختمان‌های فولادی با قاب ساده، دیوار برشی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مهم در تعیین قیمت نهایی آن‌ها است. به طوری که مهندسان ساختمان باید آن‌ها را با کیفیت بالایی اجرا کنند. به همین دلیل آن‌ها آرماتوربندی و بتن‌ریزی با دقت بالایی را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند تمام اصول آن را رعایت کنند.
برای اجرای دیوار برشی از قالب‌بندی استفاده می‌کنند که بسته به نوع قالب‌ها، قیمت آن‌ها متفاوت خواهد بود. معمولا در دیوارهای برشی با قالب فلزی شما باید هزینه بیشتری را نسبت به دیوارهای برشی با قالب چوبی بدهید.

هزینه اجرا سقف های کامپوزیت

هزینه اجرای سقف‌های کامپوزیت

در ساختمان‌های فولادی باید سقف سازه خود را کامپوزیت کنید که برای آن‌ها مبلغ جداگانه‌های را در نظر بگیرید. هزینه اجرای کامپوزیت‌ها در هر شهر و منطقه متفاوت است که شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران گروه رویش صحبت کنید یا میتوانید با شماره ۰۲۱۸۸۲۳۱۹۴۵ در ارتباط باشید.

هزینه فونداسیون ساختمان فولادی

شما در تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی باید هزینه فونداسیون ساختمان را نیز در نظر بگیرید و آن‌ها را در هزینه ساختمان‌سازی خود قرار دهید. در واقع اجرای فونداسیون اولین بخش از ساختمان‌سازی است که باید برای هر متر شالوده و پی آن را محاسبه کنید و برای کل متراژ ساختمان در نظر بگیرید.

سایر هزینه‌های ساختمان‌ سازی

در بالا به صورت کلی عوامل موثر در تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی را بیان کردیم. حال شما باید در نظر بگیرید که به غیر از عوامل بالا فاکتورهای دیگری مانند سیم آرماتوربندی و سیم قالب‌بندی نیز در آن‌ها موثر هستند که باید آن‌ها را در هزینه ساختمان‌سازی خود لحاظ نمایید. در این ساختمان‌سازی شما باید یک تخته دفی برای قالب‌بندی دیوار برشی تهیه کنید و آن‌ها را در قسمت دیوار همسایه‌ها قرار دهید که برای خرید آن‌ها باید مبلغ بالایی را پرداخت کنید.
حال اگر ساختمان شما بسیار بزرگ و عظیم باشد در این صورت شما به جای جوشکاری باید از پیچ و مهره استفاده کنید که در این صورت هزینه ساختمان اسکلت فلزی شما زیاد می‌شود. به غیر از این موارد شما باید هزینه نگهبان، میخ، هزینه جرثقیل، پلاستیک و نوار خطر، روان کننده برای بتن، اسپیسر و نقشه‌بردار را نیز در نظر بگیرید. لذا می‌توان دریافت که هزینه ساختمان‌سازی با اسکلت فولادی به عوامل زیادی بستگی دارد. به طوری که شما قبل از شروع پروژه باید تمام این عوامل را در نظر گرفته و بعد از آن اقدام به ساختمان‌سازی کنید.

خلاصه

شما برای این که بتوانید یک ساختمان‌سازی فولادی را شروع کنید باید تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی انجام دهید. برای این کار لازم است تمام فاکتورهایی که در هزینه ساختمان‌سازی شما موثر هستند را در نظر بگیرید و مطابق با آن انجام دهید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هزینه ساختمان‌سازی تهیه تیرآهن از کارخانه اسکلت فولادی است که عمده قیمت ساختمان‌سازی را در نظر می‌گیرد. بعد از آن لازم است هزینه جوشکاری، اتصالات و غیره را در نظر بگیرید که مبلغ دقیق و تمام شده آن‌ها در هر مناطق کشور متفاوت خواهد بود. شما برای این که بتوانید به صورت کلی و دقیق تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی را انجام دهید بهتر است با کارشناسان مهندسی گروه رویش صحبت نمایید.

 

*** این متن در قالب یک رپورتاژ است و ملک فوری آن را رد یا تایید نمی کند***

 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد تحلیل هزینه ساخت ساختمان اسکلت فولادی