طراحی داخلی مغازه کوچک را چگونه انجام دهیم؟

aNbIu
ملک فوری شنبه 01 اردیبهشت 1403 ارسال نظر

طراحی دکوراسیون مغازه کوچک محدودیت های بسیاری دارد. اما توجه داشته باشید اگر طراحی مغازه به شکل صحیحی صورت بگیرد تاثیر به سزایی در فروش دارد.

تبلیغات با قیمت مناسب

چکیده : طراحی دکوراسیون مغازه کوچک محدودیت های بسیاری دارد. اما توجه داشته باشید اگر طراحی مغازه به شکل صحیحی صورت بگیرد تاثیر به سزایی در فروش دارد.

طراحی فروشگاه داخلی کوچک را چگونه انجام دهید؟

برای طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک اصلی ترین مشکل کوچک بودن فضا است و ما باید طوری طراحی کنیم که این کوچکی زیاد به چشم نیاید. یکی از روش ها این است که از مبلمان چند منطوره استفاده کنیم. برای مبلمان با توجه به این که مغازه ما چه خدماتی را ارائه می دهد یا چه کالا هایی را به فروش می رساند، باید سفارش دهید. یکی از نکات مثبت مبلمان چند منظوره این است که این مبلمان مدرن هستند و مهم تر از همه این که می توانید در فضا صرفه جویی کنید. یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که گیاهان را به بیرون از مغازه انتقال دهید. می توانید با توجه به نوع کالا، ویترین جذابی را طراحی کنید. مثلا اگر آرایشگاه مردانه دارید برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه مردانه نیاز به ویترین ندارید.

اما بهترین تصمیم استفاده از شیشه است تا طراحی فضای داخلی به خوبی دیده شود. طراحی دکور مغازه باید با دقت انجام شود که جذاب به نظر برسد. دکوراسیون مغازه کوچک اولین چیزی است که مشتری بعد از وارد شدن به آن توجه می کند، فضای داخلی مغازه است. و تصویری که از مغازه می بینید به او این ذهنیت را می دهد که دوباره هم به این مغازه بیاید یا خیر. پس برای جذب مشتری بیشتر باید به مواردی دقت کنیم:

از لوازم سفید استفاده کنید.

برای این که مغازه ما بزرگ تر به نظر بیاید بهتر است که دیوار ها رنگ سفید شوند و از مبلمان سفید یا طیف رنگ ملایم و روشن به کار ببریم. در این صورت فضا بزرگ تر دیده می شود و هم تمیز تر و زیبا تر به نظر می آید.

از شفافیت استفاده کنید

از قفسه ها، صندلی ها، و میز های شیشه ای استفاده کنید. این تکنیک از نظر دیداری مغازه را بزرگ تر نشان می دهد.

از آیینه ها استفاده کنید

استفاده از آیینه برای هر مغازه ای مناسب است. چه کوچک باشد و چه بزرگ باشد، اما برای مغازه های کوجک ضروری است. استفاده از آیینه باعث می شود فضا بزرگ تر دیده شود. هم اگر مشتری خریدی داشت آن را جلوی آیینه امتحان کند.

نور پردازی مناسب

نور می تواند رنگ ها، بافت ها و شکل ها را بهتر نشان بدهد و فضا را بزرگ تر نمایش دهد. یک مغازه کوچک با نور مناسب از یک مغازه بزرگ با نور کم خیلی خیلی بهتر و بزرگ تر دیده می شود. پس به جای استفاده از یک منبع نور که چشم را اذیت می کند از نرو های معلق و لامپ ها رشته ای استفاده کنید.

کف پوش مناسب

استفاده از یک کف پوش تک رنگ با دیوار های سفید می تواند فضا را بزرگ تر و دلباز تر به نظر برساند.

از گوشه ها و کنار ها استفاده کنید

به وسایل داخل مغازه دقت کنید و هر وسیله ای که مناسب گوشه ها بود از آن جا استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون سقف مغازه

طراحی دکوراسیون سقف مغازه

اگر سقف مغازه شما بلند است، این می تواند راه حل خوبی برای بزرگ تر دیده شدن فضا باشد و کمبود سطح کف را با بهینه سازی دیوار ها جبران کنید.

جرات و خلاقیت در دکوراسیون مغازه

مغازه شما ممکن است بزرگ نباشد اما می تواند رویاهای بزرگ تان را تبدیل به واقعیت کند. نو آوری و خلاقیت داشته باشید و حتما از رنگ های روشن استفاده کنید.
خدمات تان را در دکوراسیون مغازه، کوچک نشان دهید

خدمات تان را در دکوراسیون مغازه، کوچک نشان دهید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که خدماتی که ارائه می دهید را نشان دهید. این راه می تواند برای مغازه های مختلف متفاوت باشد. مثلا برای مغازه لباس فروشی با یک آرایشگاه متفاوت است. با این کار مشتری ها را جذب کنید. اگر مغازه لباس فروشی دارید می توانید از روش کد رنگ استفاده کنید. این روش یعنی ترتیب چیدن بر اساس رنگ ها. با توجه به رنگ لباس ها می توانید از سفید شروع کنید و به تیره ترین لباس برسید. این طوری فضای دیواری بهتری را طراحی کردید و مشتری ها بیشتر جذب می شوند.

همیشه ما فکر می کنیم که اگر از لوازم تزیینی کوچک و زیاد استفاده کنیم فضا بزرگ تر به نظر می آید اما این فکری اشتباه است و بر عکس. استفاده بیش از حد از لوازم غیر ضروری باعث می شود حواس مشتری پرت شود و نتواند تصمیم درستی بگیرد و از مغازه خارج شود. حتما از ارتفاعی که مغازه دارد درست استفاده کنید.

مخصوصا اگر سقف بلندی دارید. این طوری فضای شما بزرگ تر دیده می شود. استفاده از دو رنگ می تواند فضای شما را بزرگ تر نشان دهد. پس سعی کنید از دو رنگ جذاب استفاده کنید. و علاوه بر این وقتی منحنی ها وارد یک فضای مستطیل یا مربع شوند باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شوند. پس بهتر است از صندلی ها و مبلمان منحنی شکل استفاده کنید. اگر کافه دارید می توانید از میز گرد استفاده کنید یا اگر مزون دارید ار فرش های گرد به کار ببرید تا فضا بزرگ تر به نظر برسد.

خلاصه بندی

شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ویستا آرشیتکت

لازم نیست بودجه زیادی برای دکوراسیون یک مغازه کوچک داشته باشید. اما بودجه لازم است که با نوع آوری و خلاقیت و استفاده از لوازم ساده می توانید دکوراسیون مغازه گوچک تان را به بهترین صورت انجام دهید. دور لوازم و کار های غیر ضروری را خط بکشید و طبق اولویت کار های طراحی پیش بروید تا در نهایت با کمبود رو برو نشوید. در صورتی که نیاز به یک تیم حرفه ای جهت طراحی و اجرای دکور مغازه و یا ساختمان های خود داشتید می توانید با کارشناسان شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ویستا آرشیتکت تماس بگیرید.

**** این متن در قالب یک رپورتاژ است و ملک فوری آن را رد یا تایید نمی کند****

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد طراحی داخلی مغازه کوچک را چگونه انجام دهیم؟

برچسب ها : طراحی دکوراسیون