آیا طرح سیماک قابلیت حذف دارد؟

YIpnW
ملک فوری دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ارسال نظر

در این مقاله از وب سایت ملک فوری قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا طرح سیماک قابلیت حذف دارد؟ برای دریافت پاسخ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

تبلیغات با قیمت مناسب

سیماک، مخفف سیستم اطلاعات مکانی املاک و مستغلات، یک سیستم جامع برای ثبت و مدیریت اطلاعات مربوط به املاک و مستغلات در ایران است. این سیستم شامل اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی، مساحت، کاربری، مالکیت و سایر مشخصات املاک و مستغلات می ‌شود. در برخی موارد، ممکن است نیاز به حذف نقشه سیماک باشد. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد، از جمله اشتباه در ثبت اطلاعات، تغییر در کاربری زمین، ادغام یا تفکیک قطعات زمین و ابطال پروانه ساخت. در جواب به سوال آیا طرح سیماک قابلیت حذف دارد باید بگوییم بله، دفاتر فنی معمولا هزینه حذف سیماک را بیشتر از نقشه سیماک میدانند. با ایجاد نقشه سیماک زمین دیگر قابلیت کم و یا زیاد شدن ندارد، که نیاز میشود گاها به فکر حذف نقشه سیماک بی افتید.

دلایل حذف سیماک:

اشتباه در ثبت اطلاعات: گاهی اوقات در زمان ثبت اطلاعات سیماک، اشتباهاتی رخ می‌دهد که نیاز به اصلاح یا حذف آنها دارد.
تغییر در کاربری زمین: اگر کاربری زمین بعد از ثبت سیماک تغییر کند، ممکن است لازم باشد نقشه سیماک نیز به‌روز یا حذف شود.
ادغام یا تفکیک قطعات زمین: در صورت ادغام یا تفکیک قطعات زمین، نقشه‌های سیماک مربوطه باید حذف و مجدداً برای قطعات جدید صادر شوند.
ابطال پروانه ساخت: در برخی موارد، پس از صدور پروانه ساخت و قبل از شروع ساخت‌وساز، ممکن است پروانه ساخت ابطال شود و در این صورت نیاز به حذف نقشه سیماک خواهد بود.

طرح سیماک

مراحل حذف سیماک:

ارائه درخواست: مالک یا ذینفع باید با در دست داشتن مدارک لازم، به اداره ثبت اسناد و املاک محل صدور سیماک مراجعه و درخواست کتبی خود مبنی بر حذف نقشه سیماک را ارائه دهد.
بررسی مدارک: کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک، مدارک ارائه شده را بررسی می‌کنند و در صورت کامل بودن مدارک، دستور حذف نقشه سیماک را صادر می‌کنند.
حذف از سیستم: پس از صدور دستور حذف، نقشه سیماک از سیستم سیماک حذف شده و ابطال می ‌شود.
دریافت گواهی عدم خلاف: در نهایت، مالک یا ذینفع باید با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک، گواهی عدم خلاف مبنی بر حذف نقشه سیماک را دریافت کند.

هزینه حذف سیماک:

هزینه حذف سیماک توسط سازمان ثبت اسناد و املاک تعیین می ‌شود و ممکن است در مناطق مختلف متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه حذف سیماک از هزینه صدور نقشه سیماک کمتر است. امیدواریم از این مقاله از وب سایت ملک فوری با عنوان " آیا طرح سیماک قابلیت حذف دارد " استفاده کرده باشید در صورت داشتن سوال لطفا سوالاتتان را در بخش نظرات مطرح کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد آیا طرح سیماک قابلیت حذف دارد؟

برچسب ها : سیماک طرح سیماک