نقشه شیجان خمام

naghsheh rosta shigan
ملک فوری پنجشنبه 17 خرداد 1403 ارسال نظر

روستای دهنه سر شیجان به عنوان یک روستای نمونه در زمینه گردشگری و بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است. این روستا در دهستان چاپارخانه و در نزدیکی تالاب بین‌المللی انزلی واقع شده است

تبلیغات با قیمت مناسب

روستای دهنه سر شیجان به عنوان یک روستای نمونه در زمینه گردشگری و بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است. این روستا در دهستان چاپارخانه و در نزدیکی تالاب بین‌المللی انزلی واقع شده است، که گردشگران می‌توانند از طریق اسکله موجود در داخل روستا به تالاب زیبای انزلی و جنگل‌های اطراف آن دسترسی داشته باشند. به دلیل ظرفیت بالای آن به عنوان یک روستای بدون بیکار، در سال‌های اخیر نام برده شده و رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد. این روستا با سابقه‌ای 120 ساله و قبل از آن زیرآب بودن، معرف محل زیارت و گردشگری است. میانگین دمای هوا در این روستا 15 درجه است و به دلیل رطوبت بالا، از سرماهای شدید زمستان در امان است.

نقشه روستای شیجان

وجود رودخانه‌ها، شالیزارها، آبشار و دیگر جاذبه‌های طبیعی همراه با طبیعت زیبا و وحشی، دلیلی برای جذب گردشگران به این روستاست. از جاذبه‌های دیدنی این روستا می‌توان به رستوران آلاچیق درختی و مرداب دهنه سر اشاره کرد. علاوه بر این، هر سال مردمان این روستا به پاس شکرگزاری برداشت برنج، جشن خرمن را برگزار می‌کنند که با نواختن موسیقی محلی و رقص مردمان میزبان همراه است. بعد از ورود به استان گیلان و عبور از شهر رشت به خمام رفته و سپس با پیمودن فاصله 9 کیلومتری به روستای دهنه سر شیجان می‌رسید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد نقشه شیجان خمام

برچسب ها : خمام روستا