رامسر جز گیلان است یا مازندران

mNiYfW
ملک فوری سه شنبه 26 تیر 1403 ارسال نظر

یکی از سوالات متداول افراد در این باره است که آیا رامسر جز گیلان است یا مازندران در این مقاله به بررسی این مورد میپردازیم

تبلیغات با قیمت مناسب

رامسر، شهرستانی سرسبز و تماشایی در غرب استان مازندران، که گویی از دل قصه‌ های ایرانی بیرون آمده و بر پهنه‌ی خاک شمال ایران نقش بسته است. این شهر به واسطه‌ی زیبایی‌های منحصر به فردش، لقب عروس مازندران را از آن خود کرده است. با این حال، به دلیل نزدیکی به استان گیلان و اشتراکات فرهنگی با مردمان آن دیار، بسیاری رامسر را جزئی از گیلان می ‌دانند. این ابهام از نظر جغرافیایی نیز ریشه دارد. رامسر در غربی‌ترین نقطه مازندران واقع شده و از شرق با استان گیلان همسایه است. حتی زبان رایج در رامسر، گویش گیلکی است. گویی طبیعت نیز در این هویت دوگانه رامسر سهیم است. جنگل‌های رامسر به مانند جنگل‌های گیلان انبوه و سرسبز است و کوه‌هایش سرافراز و استوار، همچون کوه‌های مازندران. و دریای خزر، گویی آغوش خود را به روی هر دو استان گشوده است. اما فارغ از اینکه رامسر را به کدام استان نسبت دهیم، جاذبه‌های این شهر بر هیچکس پوشیده نیست. جنگل‌های انبوه، کوه‌های سر به فلک کشیده، دریای خزر و آب و هوای دل‌انگیز، رامسر را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است. سفری به رامسر، سفری به سرزمین جنگل، کوه و دریا خواهد بود. سفری که در آن غرق در تماشای زیبایی‌های بی‌نظیر خلقت خواهید شد و خاطره‌ای خوش در ذهن خود به یادگار خواهید گذاشت.

نقشه رامسر

رامسر جز گیلان است یا مازندران

طبیعت بکر: جنگل‌ های رامسر، به ویژه جنگل دالخانی، از زیباترین جنگل‌های شمال ایران هستند. در این جنگل‌ها می‌توانید شاهد درختان تنومند، رودخانه‌های خروشان و مناظر چشم‌نواز باشید. گویی پا به بهشت زمینی گذاشته‌اید. قدم زدن در میان انبوه درختان، صدای پرندگان را گوش دادن و تنفس هوای پاک جنگل، روح هر انسانی را جلا می ‌دهد.

کوه و دریا: علاوه بر جنگل، رامسر از نظر کوهستانی نیز غنی است. قله سمام، بلندترین قله استان مازندران، در رامسر واقع شده است. از فراز این قله، چشم‌اندازی بی‌نظیر از دریای خزر و جنگل‌های سرسبز را خواهید دید. گویی در اوج آسمان ایستاده‌اید و به نظاره‌ی زیبایی‌های بی‌کران هستی می‌پردازید.

ساحل: ساحل رامسر نیز با وجود شن‌های نرم و امواج ملایم، مکانی مناسب برای تفریح و استراحت است. در ساحل رامسر می‌توانید در کنار دریای خزر قدم بزنید، در آب‌های خنک آن شنا کنید و یا از تفریحات آبی لذت ببرید.

غذا و فرهنگ: غذاهای رامسر نیز مانند سایر شهرهای شمالی، بسیار خوشمزه و متنوع هستند. از جمله غذاهای محلی رامسر می‌توان به ترش تره، باقلاقاتوق، مرغ ترش و میرزا قاسمی اشاره کرد. طعم بی‌نظیر این غذاها، سفر شما به رامسر را به تجربه‌ای به یاد ماندنی تبدیل خواهد کرد. مردم رامسر نیز به گرمی و مهمان‌نوازی معروف هستند. گویی در آغوش گرم و صمیمی گیلکی‌ ها و مازنی‌ها قرار گرفته‌اید.

بهترین زمان سفر:

بهترین زمان سفر به رامسر، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، هوا در رامسر خنک و دل‌انگیز است و طبیعت در اوج زیبایی خود قرار دارد. گویی در تابلویی نقاشی قدم می‌زنید و از تماشای شکوفه‌های بهاری و سرسبزی درختان لذت می‌برید.

چگونه به رامسر برویم؟

برای رفتن به رامسر می‌توانید از طریق زمینی، هوایی و یا دریایی اقدام کنید. نزدیک‌ترین فرودگاه به رامسر، فرودگاه رشت است.


 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد رامسر جز گیلان است یا مازندران

برچسب ها : رامسر مازندران