پنت هاوس چیست

What is a penthouse
ملک فوری پنجشنبه 11 خرداد 1402 ارسال نظر

همه ما درباره پنت هاوس چیز های زیادی شنیده ایم . تصور همه ما درباره پنت هاوس خانه های بسیار لاکچری بر فراز برج ها است اما واقعا این تصور یک تصور درست است؟ با ما در این مطلب همراه باشید

تبلیغات با قیمت مناسب

همه ما درباره پنت هاوس چیز های زیادی شنیده ایم . تصور همه ما درباره پنت هاوس خانه های بسیار لاکچری بر فراز برج ها است اما واقعا این تصور یک تصور درست است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا با تعریف و تاریخچه پنت هاوس ها و همچنین مزیت ها و معایب آن بیشتر آشنا شویم.
پنت هاوس در حقیقت به طبقه بالای یک آپارتمان اطلاق می شود. البته امروزه در فضای بازار مفهوم اصلی خود را کمی از دست داده و دستاویزی برای گرانتر فروختن آن واحد ها به خریداران شده است. در جواب این سوال که از خود می پرسیم پنت هاوس چیست باید بگوییم پنت هاوس به طبقه بالای ساختمان های بسیار بلند تر از 10 طبقه گفته می شود و در آپارتمان هایی با کمتر از 10 طبقه معنایی ندارد. پنت هاوس ها در واقع نمادی از زندگی لوکس و مرفه و ثروتمند شده اند. این نوع خانه ها معمولا دارای امکانات رفاهی بسیار زیاد و خاص است. امکاناتی نظیر استخر ، جکوزی، ورودی یا آسانسور اختصاصی، سقف های با ارتفاع بلند ، پنجره های بزرگ، روف گاردن ها و باغ ها و امکانات دیگر. 
در اینجا سوال پیش می آید به راستی ایده ساخت پنت هاوس و قرار دادن این حجم از امکانات در آن در ذهن چه کسی و چگونه شکل گرفت. در باره این موضوع شاید در جایی دیگر بحث کنیم. اما شکی نیست این ایده یکی از عجیب ترین و جذاب ترین ایده ها بوده است. 
در سال های حدود 1920 میلادی در نیویورک مصادف با رشد عجیب و بی سابقه اقتصاد ، ساختمان سازی در قلب اقتصادی امریکا رونق گرفت. با رشد جمعیت در نیویورک و مهاجرت افراد از ایالت ها و کشور های دیگر به آن آپارتمان ها و برج ها جای خانه های عادی را گرفتند تا پاسخگوی این حجم از جمعیت ساکن در نیویورک باشند. اما نکته ای مهم در جریان بود . نیویورکی ها علاقه ای به زندگی در طبقات بالا نداشتند زیرا این طبقات معمولا به صورت غیر قانونی و با ساختمانی ضعیف ساخته می شدند. این طبقات همواره نصیب افراد قشر پایین جامعه بودند. 
اما کم کم و با پیشرفته شدن ساختمان سازی ، طبقات بالا دارای معماری های شیک و خاص شدند و ثروتمندان علاقمند شدند که در آن سکنی گزینند. چند سال بعد در نیویورک قانونی تصویب شد و پنت هاوس ها را کاملا قانونی اعلام کرد. معمار ها با استفاده بهینه از این فرصت دست به ساخت پنت هاوس های شیک تر زدند و با بالاترین قیمت به فروش می رساندند. به مرور در سراسر جهان ساخت خانه های مجلل در طبقات بالای برج ها رواج پیدا کرد و افراد ثروتمند تمایل بیشتری به آنها پیدا کردند. 

مزایا و معایب پنت هاوس ها

زندگی در پنت هاوس نیز مزیت ها و عیوب خودش را دارد که به اصلی ترین ها اشاره می کنیم. اولین مورد چشم انداز و ویوی بی نظیر پنت هاوس است . یک ویوی باز و ابدی که می تواند مشرف به تمام شهر ، دریا، جنگل و ... باشد چشم انداز خارق العاده ای است. تماشای چنین مناظری در کنار گل ها و کیاهان زیبا که فضای پر طراوتی در ارتفاع پنت هاوس ایجاد می کنند برای آرامش و تمدد اعصاب فوق العاده عالی است.
سکونت داشتن در بالاترین طبقه برج به این معنی است که از سر و صدا ، شلوغی و رفت و آمد های پ تراکم شهر فاصله دارید . به علاوه اینکه از داشتن همسایه های مزاحم و شلوغ نیز در امان هستید. این فاصله باعث می شود حریم خصوصی تان بهتر باشد و بتوانید آرامش بیشتری را به دست بیاورید.
از دیگر مزیت های پنت هاوس ها بهره بالای آن از نور و اکسیژن است. در پنت هاوس هیچ مانعی برای ورود نور خورشید و هوای تازه وجود ندارد و از طرفی به دلیل فاصله داشتن با فضای پر آلاینده شهر به راحتی می توانید از نور و اکسیژن استفاده کنید. 
در پنت هاوس شما دسترسی به گرمای بیشتری دارید. به این معنی که گرمای طبقات پایین تر به طور طبیعی به سمت بالا حرکت می کند و پنت هاوس را گرم می نمایند . این در زمستان اتفاق خوبی است اما نکته مهم این است که در تابستان ها شما نیازمند سیستم سرمایشی قوی تری هستید. 
قرار گرفتن در طبقات بالا و پنت هاوس مزیت دیگری هم دارد و آن امنیت بالا است . وقتی در پنت هاوس زندگی می کنید بهره بیشتری از امنیت دارید زیرا سارقان معمولا طبقات بالای ساختمان را انتخاب نمی کنند و برای آن ها قابل دسترسی نیست.
آخرین مزیت زندگی در پنت هاوس این است که پنت هاوس ها معمولا گرانترین طبقه ساختمان ها هستند و معمولا افرادی در آن ساکن هستند که از نظر ثروت در جایگاه لوکس تری هستند.

پنت هاوس دارای معایبی هم هست . مهم ترین ان ها خطرات طبیعی است . طبیعت تاثیر بیشتری بر فضای شما دارد. یک باد کوچک در سطح ، می تواند در پنت هاوس به اندازه یک طوفان احساس شود. 
عیب دیگری که در پنت هاوس وجود دارد مسیر طولانی آن تا بیرون است . وجود آسانسور برای کسی که در پنت هاوس زندگی می کند یک نیاز ضروری و حیاتی است به همین خاطر همانطور که گفتیم در بعضی برج های لوکس پنت هاوس دارای آسانسور اختصاصی می باشد. 
این مطلب درباره تعریف و تمجید از زندگی اشرافی یا توصیه زندگی لاکچری نیست. هدف این مطلب تنها توضیح ، تعریف و آشنایی با پنت هاوس و ویژگی ها، مزیت ها و معایب آن است. در نهایت هر شخصی با توجه به شرایط ، علایق و امکانات خود محیط زندگی خود را بر می گزیند.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد پنت هاوس چیست

برچسب ها : پنت هاوس چیست قیمت پنت هاوس محمدرضا کوچکی مشاور املاک در گیلان برج ساختمان سازی