راهنمای چیدمان مبلمان در خانه

A guide To arranging furniture
ملک فوری پنجشنبه 11 خرداد 1402 ارسال نظر

چیدمان خانه ی خالی و بدون وسیله مانند یک بوم نقاشی سفید می باشد که با چیدن درست و مناسب محیط میتوان منظره زیبایی به وجود آورد.

تبلیغات با قیمت مناسب

چیدمان خانه ی خالی و بدون وسیله مانند یک بوم نقاشی سفید می باشد که با چیدن درست و مناسب محیط میتوان منظره زیبایی به وجود آورد. چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد باعث چند برابر شدن زیبایی دکوراسیون منزلتان می شود، نحوه چیدمان مبلمان به این اصل دقت داشته باشید. مبل ها را میتوان طبق  کاربرد اتاق تان بچینید ، برای چیدمان مبلمان به این اصل دقت داشته باشید که اول نقطه کانونی منزل تان را پیدا کنید و مبلمان سه نفره را روبروی آن قرار دهید. این نقطه کانونی میتواند روبروی شومینه ، تلوزیون و یا یک منظره از پنجره  و... باشد. فاصله بین مبل ها نباید زیاد باشد و فاصله آن ها باید کم باشد، به این جهت که اگر فاصله بین مبل ها زیاد باشد مهمان ها و یا خانواده نمیتوانند با یکدیکر به راحتی با هم ارتباط برقرار کرده و گفتگوی صمیمانه ای داشته باشند. همه مبل ها را کنار یک دیوار به ردیف نچینید، مبلمان منزل بهتر است به شکل گرد چیده شوند طوری که مهمانان همدیگر را به خوبی ببینند و بتوانند بهتر ارتباط برقرار کنند. فاصله بین مبل و میز عسلی و یا میز جلو مبلی باید حداقل ۵۰ سانتی متر باشد تا فضای کافی و  مناسب برای قرار دادن پا ها داشته باشد. اگر خانه کوچکی دارید حتما مبلمان را با فاصله نسبت به دیوار قرار دهید . برای ایجاد نظم در سالن های پذیرایی به دلیل رسمی بودن باید تقارن را  رعایت نمود ولی در اتاق های دیگر مانند نشیمن چیدن غیر متقارن  مناسب تر خواهد بود و فضا خانه را دوستانه تر نشان می دهد. توجه داشته باشید فضای رفت و آمد در اتاق نباید توسط مبلمان مختل شود. عبور و مرور نباید از بین مبل ها باشد و رفت و آمد اطراف مبلمان باید راحت باشد. از قرار دادن مبل های بزرگ در چیدمان کنار هم شدیدا خودداری کنید و با توجه به محیط اتاق خود دو بلند بزرگتر را  روبروی هم قرار دهید.

 

فرق مبلمان کلاسیک و مدرن:

فرق مبلمان مدرن و کلاسیک این است که، مبلمان مدرن طراحی ساده دارند و بر خلاف مبل کلاسیک از  تزئینات و جزئیات اضافی استفاده نشده است، اما در عوض تزئینات اصلی مبلمان مدرن شامل طراحی فرم بدنه در آن به شکل مدرن، خلاقانه و امروزی می باشد. در طراحی مبلمان مدرن از چوب کمتر و پارچه بیشتری استفاده می‌شود. حتی انواع مبلمان راحتی که نوعی مبل مدرن به حساب می‌آیند به صورت تمام پارچه می‌باشند. علاوه بر این بسیاری از مدل‌های مدرن به جای چوب با فلز استیل نقره‌ای، طلایی، مشکی یا مسی ساخته می شود و جلوه بسیار زیبایی دارد.  توجه داشته باشید که اگر مبل مدرن با پایه استیل انتخاب کردید  بهتر است که وسایل دیگر مرتبط با مبل مثل میز نهارخوری، آینه و کنسول و ویترین‌ تان  نیز باید استیل باشند نه چوبی. حتی از نظر رنگ فلز نیز باید یکی باشند.مثلا همه استیل یا نقره‌ای یا طلایی باشند. استفاده از مبل مدرن با رنگ‌های خنثی همیشه مورد پسند اکثریت بوده به این دلیل که نه تنها تاثیر منفی بر هارمونی رنگی خانه ندارد، بلکه دست شما را برای انتخاب رنگ  سایر وسایل خانه باز تر می گذارد. مبل های مدرن از نظر رنگ و شکل و فرم از تنوع بسیاری برخوردار است و میتوانید با توجه به فضای منزل خود مبلمان ال شکل یا ۷ نفره و بیشتر انتخاب کنید. بعضی از افراد علاقه خاصی به دکوراسیون به سبک کلاسیک دارند و ترجیح می دهند در خانه ان ها سبک کلاسیک برقرار باشد و وسایل را با توجه به ان ها خریداری کنند.

 

مبلمان کلاسیک:

مبلمان کلاسیک ویژگی‌های خاص خود را دارد که آن را از سایر مبلمان های دیگر جدا کرده است. یکی از آنها ظاهر زیبا و دارای نقش ها و منبت کاری های خاصی است که باعث شده این مبلمان از مبل های راحتی و استیل متمایز شود. البته خیلی‌ها معتقد اند که مبل های کلاسیک شباهت زیادی به مبل های استیل دارد اما با وجود یکسری شباهت های کلی دارای تفاوت هایی هست که می توانید کاملا این دو دست مبل را از هم جدا کنید. مبل های کلاسیک ظاهر ظریف تری نسبت به مبل های استیل دارند و چوب کمتری هم در ساخت آنها به کار رفته است و منبت کاری هایی هم که در ساخت آنها به کار رفته ظریف تر خواهد بود و مبل های کلاسیک طوری ساخته شدند که برای خانه هایی که متراژ خیلی زیادی هم ندارند مناسب است و بعضی ها آنها را با نام نیمه استیل هم می شناسند. از آنجایی که سالن های مربع شکل برای چیدمان منزل و مبلمان راحتتر است. چیدمان  در سالن های مستطیل شکل کمی دشوار است و بعضی افراد در چیدمان مبل به مشکل بر میخورند، در  سالن اصلی خانه هایی که به صورت یک مستطیل کشیده، طراحی و ساخته شده است. با توجه به عرض کم قسمت نشیمن، فضای زیادی برای چیدمان مبلمان وجود ندارد. اما در همین فضا نیز با کمی دقت و حوصله می توان ترکیب مناسبی را به دست آورد. 

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد راهنمای چیدمان مبلمان در خانه

برچسب ها : چیدمان مبلمان مبلمان نرگس عسکری خواه دکوراسیون داخلی چیدمان منزل طراحی داخلی