نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی

Choosing a focal point in interior design
ملک فوری پنجشنبه 11 خرداد 1402 ارسال نظر

اولین چیزی که در هنگام چیدمان دکوراسیون باید به آن توجه کنیم نقطه کانونی در خانه است. در واقع نقطه کانونی برجسته ترین ویژگی در دکوراسیون یک فضاست.

تبلیغات با قیمت مناسب

سلام به همراهان همیشگی ملک فوری امروز قرار گذاشتیم راجع به نقطه کانونی یا همان ( focal point) در دکوراسیون با شما صحبت کنیم اولین چیزی که در هنگام چیدمان دکوراسیون باید به آن توجه کنیم نقطه کانونی در خانه است. در واقع نقطه کانونی برجسته ترین ویژگی در دکوراسیون یک فضاست و ستاره خانه شما محسوب می شود. این بلاگ می تواند به شما کمک کند که مکان مناسبی را برای نقطه کانونی پیدا کنید. نقطه کانونی جایی است که وقتی وارد فضایی می شوید به طور طبیعی و ناخودآگاه چشمتان به ان سمت حرکت می کند و توجهتان را جلب می نماید برای مثال اگر طراحی، یک فیلم باشد نقطه کانونی نقش اول فیلم است چون اولین چیزی است که شخصی که وارد اتاق می شود می بیند. جایی است که به آن ارزش و اهمیت بیشتری می دهیم تا بهتر دیده شود پس باید مطمئن شوید که نقطه درستی را برایش انتخاب کنید و قطعا باید به این ویژگی در چیدمان منزلتان توجه نمایید. نقطه کانونی میتواند شامل هرچیزی باشد از جمله یک پنجره، آینه، میز، شومینه، تابلو و یا حتی آثار هنری و دست ساز این موارد سلیقه ای بوده و بستگی به شما دارد. مثلا برای نشیمن تلویزیون نقطه کانونی هستش برای اتاق خواب تخت خواب می تواند باشد در بخش زیر به شرح این نقاط کانونی میپردازیم. در واقع در هر اتاقی یک نقطه کانونی وجود دارد فقط باید آن را پیدا نمایید. پنجره و ویوی بیرون: اگر دقت کرده باشید همیشه به خودی خود چشممان به سمت بیرون کشیده می شود اگر در فضای داخلی منزلتان این پنجره را دارید باید اجازه بدهید پنجره بدون هیچ مانعی دیده شود این مورد در دکوراسیون خانه تاثیر بی نظیری دارد مورد دوم شومینه ها هستند آتش شومینه هم کاملا جلب توجه می کند و بهتره که در معرض دید قرار بگیره حتما مبلمان را دور شومینه بچینید و به هیچ وجه جلوی شومینه را کور نکنید اگر یک اثر هنری هم به بالای شومینه اضافه کنید شاید تاثیر گذارتر هم شود. قفسه های توکار هم مورد خوبی برای نقطه کانونی شدن هستن به شرطی که مانند مورد قیبل اطرافش رو میبلمان بچینید. آثار هنری: میتوانید دیوار را با یک اثر هنری با آینه بپوشانید در این صورت حتما توجه کنید که اثر هنریتان با اندازه دیوار از نظر ابعاد متناسب باشد. مورد آخری که می توانیم به عنوان نقطه کانونی به شما معرفی کنیم دیوارهای تزئین شده هستند  دیوارهایی که با یک رنگ خاص رنگ آمیزی شده اند و یا با یک کاغذ دیواری با طرح مجزا از بقیه دیوارها پوشانده شده است اصولا خطوط در دکوراسیون به سمت نقطه کانونی متمایل می شوند. 

چرا باید نقطه کانونی داشته باشیم؟

وجود یک نقطه کانونی در دکوراسیون منزل این امکان را به شما میدهد که بتوانید روی آن دسته از اجزای دکوراسیون خانه که مورد علاقه شما هستند تاکید کنید و در معرض توجه قرار دهید. عموما شما با این کار به دکوراسیون منزلتان روح میدهید ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق ها روشی برای جهت دادن به نگاه هاست و حس نظم و سازماندهی را به بیننده القا می کند امیدواریم اگر دکوراسیون منزلتان پر از هرج  و مرج بوده و شلوغ به نظر می رسد روش های فوق شما را در پیدا کردن یک نقطه کانونی مناسب و نظم دادن به دکوراسیون منزلتان  کمک نماید.

اشتباهات رایج در ایجاد نقطه کانونی:

 - داشتن بیشتر از یک نقطه کانونی معمولا اتاق ها باید یم مرکز تمرکز داشته باشند شما دارای نقطه کانونی داخلی باشد.
- حذف کردن نور، هر نقطه کانونی باید منبع نور مربوط به خودش را داشته باشد
- هارمونی مناسب رنگ ها، اگر تمایل دارید که از یک رنگ به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید، دیوار، پرده، مبلمان یا سقف یکی از این موارد را انتخاب نموده و رنگ مابقی وسایل را کاملا متفاوت و کمرنگ تر انتخاب کنید
- استفاده نکردن از رنگ های شلوغ و جیغ که باعث می شود در لحظه اول بیننده احساس کند همه چیز چقدر رنگی و شلوغ است
- اگر سقف اتاق را برای نقطه کانونی فضا انتخاب کردیم باید از منابع نوری زیاد استفاده نماییم
- بعد از انتخاب نقطه کانونی باید آن را مناسب با فضا برجسته سازی نموده و بقیه وسایل منزل را با توجه به نقطه کانونی بچینیم

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی

برچسب ها : سحر علیزاده نقطه کانونی در دکوراسیون دکوراسیون داخلی نقطه کانونی نقطه کانونی چیست