نکات کلیدی در چیدمان اتاق نوزاد

Baby room ideas
ملک فوری پنجشنبه 11 خرداد 1402 ارسال نظر

برای طراحی چیدمان اتاق نوزاد دلبندتان نگران نباشید فقط کافیست به جهان کوچک او بیاندیشید که قرار است با دست های شما پدید آید و از زشتی ها دور بماند. که اگر طبق زمان کافی و ذهنی خلاق انجام شود

تبلیغات با قیمت مناسب

در این مطلب می خواهیم از نحوه ی چیدمان اتاق نوزاد سخن بگوییم: همانطور که می دانید یکی از لذت بخش ترین حس زندگی زوج های جوان، لذت فرزند دار شدن می باشد، وقتی که دستان فرشته کوچک خود را در دست می گیرند و شوق و هیجان و طعم شیرین پدر و مادر شدن را میچشند، و دارای حس مسئولیت در برابر هدیه زیبای خدا می باشند و تمام سعی و تلاش خود را برای فراهم نمودن یک محیط امن و آرام برای فرزند عزیزشان خواهند کرد. اکثر افراد خصوصا مادران عزیز بعد از اینکه از جنسیت فرزند خود آگاه شدند، اول از همه در جستجوی نام مناسب با معانی زیبا برای فرشته ی کوچک خود می باشند، بعد از آن با هیجان فراوان در پی تهیه ی سیسمونی مناسب باتوجه به جنسیت و بودجه ی خود هستند. برای طراحی چیدمان اتاق نوزاد دلبندتان نگران نباشید فقط کافیست به جهان کوچک او بیاندیشید که قرار است با دست های شما پدید آید و از زشتی ها و پلیدی ها دور بماند. که اگر طبق زمان کافی و ذهنی خلاق انجام شود نتیجه بسیار مطلوب و قابل قبول تری خواهد داشت.

فاکتور های مهم برای چیدمان اتاق نوزاد 


ا- سعی کنید سرویس خوابی که خریداری می کنید به اندازه کافی قسمت هایی برای قرار دادن وسایل ضروری کودک در آن تعبیه شده باشد تا با نظم و قرار دادن وسیله ها شامل، لباس ها، لوازم بهداشتی و ... در جای مشخص، از حالا منظم بود را یاد بگیرد و این خصوصیت در او ماندگار شود.
۲- استفاده از کفپوش مناسب برای اتاق خواب کودک، جدا از بحث سلیقه، باید نکات مهم تری را نیز در نظر گرفت که عدم توجه به آن‌ها ممکن است باعث آسیب رسیدن به کودک دلبندتان باشد. اگه کفپوش اتاق کودک از جنس سرامیک باشد، با توجه به اینکه سنگ و سرامیک معمولا در فصل زمستان دارای دمای کم و سرد می باشد، پس گزینه مناسبی برای اتاق نوزاد نخواهد بود پارکت هم با اینکه مانند سنگ و سرامیک سرد و خطر آفرین نیست، اما برای نشستن و بازی کردن و یا خوابیدن کودکان در مدت زمان طولانی اصلا گزینه‌ی مناسبی به نظر نمی‌آید. در سال‌ های اخیر موکت‌ هایی با جنس‌ های گوناگون با تنوع طرح و رنگ بسیار زیاد، برای اتاق کودکان تولید شده که به راحتی با وسایل اتاق کودک ست می‌شود. وجود یک موکت با رنگ و طرح‌ های کودکانه، انگیزه‌ی بازی و حس شادی را در بچه‌ها تقویت کرده و آن‌ها را به ماندن در اتاقشان و گذراندن وقت در آن ترغیب می‌کند. به همین دلایل استفاده از فرش و یا موکت پرز بلند برای اتاق کودک مناسب ‌تر به نظر می‌رسد.
۳- در انتخاب رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری معمولا به جنسیت نوزاد باید توجه کرد به طور مثال رنگ های صورتی و گلبهی و... برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر و رنگ های با تم آبی و طوسی و... بیشتر برای دکوراسیون اتاق نوزاد پسر انتخاب خواهد شد، و باید با سایر وسایل از نظر رنگ تطابق داشته باشد. البته قابل ذکر است که برای سال های اولیه زندگی نوزادان انتخاب رنگ زیاد به جنسیت بستگی ندارد و انتخاب طیف رنگ های ملایم و آرامش بخش در عین حال شاد می تواند برای دکوراسیون اتاق نوزاد شما بسیار مناسب باشد و فضای اتاق از دید کودک با نشاط تر جلوه دهد. اگر تمایل دارید از مطالب دیگر راجع به دکوراسیون داخلی بدانید می توانید از صفحه " دکوراسیون داخلی " بازدید نمایید
۴- استفاده از پرده مناسب : همانطور که آگاهید نوزادان ساعت بیشتری در طول شبانه روز در خواب به سر می برند، و با وجود نور اضافه در طول ساعات خواب کودک باعث مختل شدن خواب او  می شود، با این وجود استفاده از پرده مناسب برای جلوگیری از ورود نور اضافه به داخل اتاق، می توانید خواب راحتی را برای نوزاد خود فراهم کنید، استفاده از پرده های زبرای کرکره ای که با رنگ و تنوع بسیار بالایی با طراح های مناسب اتاق کودک در بازار موجود می باشد، می تواند گزینه ی مناسبی باشد و در مواقع ضروری آن را هر طور که میخواهید تنظیم خواهید کرد. تا هم از نور کافی استفاده کنید و هم در ساعات کودک از ورود نور اضافی خودداری کنید. البته جهت قرار گرفتن تخت نوزاد هم برای جلوگیری از نور اضافه حائز اهمیت می باشد.

دکوراسیون اتاق پسرانه و دخترانه :   

اغلب کودکان پسر دارای وسایل اسباب بازی شامل؛ ماشین های متنوع، توپ، آدم آهنی و... می باشند. و با همین وسایل ساده میتوان راحت تزئینات اتاق پسرانه را انجام داد، همچنین با استفاده از  سرویس خواب طرح فوتبالی و یا طرح ماشین و تم های پسرانه دیگر میتوان اتاق کودک را زیبا تر جلوه داد. برای کودکان دختر هم با وسایل ساده ای مانند عروسک های رنگارنگ، برچسب های گوناگون با شخصیت های جذاب دخترانه و استفاده از ست سرویس خواب های متنوع با تم دخترانه با طیف رنگی مناسب میتواند زیبایی اتاق خواب را کامل کند. همچنین می توانید برای چیدن وسایل تزیینی و اسباب بازی ها از شلف های دیواری استفاده کنید، این شلف ها علاوه بر مزیت هایی که دارند، باعث تزیین دیوار اتاق نوزاد و نظم بیشتر در چیدمان می شوند.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد نکات کلیدی در چیدمان اتاق نوزاد

برچسب ها : چیدمان اتاق نوزاد نرگس عسکری خواه دکوراسیون داخلی طراحی داخلی اتاق نوزاد