برای آشپزخانه اپن بهتر است یا جزیره

whats better kitchen peninsulas or islands
ملک فوری چهار شنبه 10 خرداد 1402 ارسال نظر

جزیره در آشپزخانه یکی از اجزایی است که در دکوراسیون خانه بسیار موثر است. یکی از کاربرد های جزیره این است که شما می توانید تجهیزات آشپزخانه را که معمولا شامل سینک و گاز می باشد را روی آن نصب کنید

تبلیغات با قیمت مناسب

جزیره در آشپزخانه چیست؟ کاربرد جزیره یا کانتر در آشپزخانه چیست؟ مزایا جزیره در آشپزخانه چیست؟ برای دانستن جواب این سوال ها می توانید ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.
 
امروزه با توجه به مدرن سازی و توسعه در دکوراسیون، یکی از مواردی که در طراحی آشپزخانه های مدرن به چشم می آید سبک طراحی جزیره می باشد. جزیره از قفسه ها و کابینت ها گوناگونی ساخته خواهد شد که علاوه بر ویژگی دکور بودن، از کاربرد های فراوانی برخوردار می باشد که به آن ها اشاره خواهد شد. یکی از کاربرد های جزیره یا کانتر یا به زبان ساده تر کابینت وسط آشپزخانه، این است که شما می توانید تجهیزات آشپزخانه را که معمولا شامل سینک و گاز می باشد را روی آن نصب کنید و به راحتی روی آن عمل پخت و پز را انجام دهید. یکی دیگر از مزیت های حائز اهمیت در استفاده از جزیره این است که شما می توانید از جزیره به عنوان میز غذا خوری نیز استفاده کنید و استفاده بهینه ای از کل فضای خانه داشته باشید، در واقع جزیره یا همان کانتر می تواند نقطه ی کانونی خانه محسوب شود. از آنجایی که جزیره می تواند با در نظر گرفتن سلیقه ی افراد به سبک های متفاوتی طراحی شود، می تواند فضای بسیار مدرن و شیکی را در منزلتان ایجاد کرده و یک دکوراسیون فوق العاده و بی نظیری داشته باشید. 

جزیره به عنوان میز کار:


یکی از کاربرد های جزیره در آشپزخانه میتوانید از آن به عنوان میز کار استفاده کنید. به این صورت که هر فرد برای انجام کار های اولیه ی در آشپزی نیاز به مکانی جهت خرد کردن پیاز و سیب زمینی و... دارد. فقط کافیست قسمتی از کانتر را بدون اینکه چیزی روی آن نصب کنید خالی بگذارید و آنجا را تبدیل به یک میز کار آشپزی نمایید و به آسانی کارهایتان را پیش ببرید.

استفاده از جزیره یا کانتر به عنوان انبار وسایل آشپزی:

با نصب جزیره یا کانتر کشو دار میتوانید از آن به عنوان انبار کردن وسایل مختلف آشپزی استفاده نمایید و هر آنچه که نیاز دارید دم دست داشته باشید. همچنین از قسمت بالایی پیشخوان می توانید به عنوان قرار دادن گلدان گل های مصنوعی یا طبیعی سبز و دیگر وسایل تزئینی استفاده کنید و جلوه ی زیبایی آشپزخانه خود را دو چندان کنید.

 

کاربرد جزیره به عنوان میز نهار خوری: 


اکثر افراد از کانتر یا جزیره به عنوان میز نهار خوری استفاده خواهند کرد، که این مورد جزء ویژگی های مهم کانتر محسوب می شود. چون در این صورت دیگر نیاز نیست از میز نهار خوری اضافی استفاده کرده و فضای آشپزخانه را اشغال کنید. 

انواع جزیره یا کانتر آشپزخانه کدامند؟

- کانتر یا جزیره چرخ دار:
این نوع کانتر معمولا به ابعاد ۶۰ در ۹۰ طراحی می شود و می تواند گزینه مناسبی برای برای آشپزخانه هایی با متراژ کم باشد. تا بتوانید هر زمان که به آن احتیاج نداشتید، آن را به گوشه ای هدایت کنید. 
-جزیره با طراحی اِل شکل :
قابل ذکر است که چیدمان اِل شکل فقط به مبلمان اِل شکل محدود نخواهد شد. بلکه این نوع طراحی جزیره به شکل اِل امکان آن را برای شما فراهم میسازد که از یک طرف آن به عنوان میز کار آشپزخانه، یا میز برای نصب گاز، سینک ظرفشویی و یا میز نهار خوری یا هر چیز دیگری..‌. استفاده کنید.

چه وسایلی را می توان به روی جزیره آشپزخانه نصب کرد؟

 - سینک ظرفشویی:

برای نصب انواع سینک ها چه با سایز کوچک یا بزرگ، حتما باید به چاه تخلیه متصل نمود‌. لوله جهت تخلیه را می توان هم از داخل کابینت ها رد کرد و هم از راه زمین
- ماشین ظرفشویی:
در واقع ماشین ظرفشویی مکمل سینک ظرفشویی خواهد بود. بهتر است که سینک و ماشین ظرفشویی در جزیره آشپزخانه کنار هم باشند، تا برای هر دو از یک چاه تخلیه استفاده شود و همچنین برای استفاده راحت تر نزدیک به هم قرار گیرند.
 - گاز صفحه ای بر روی جزیره ی آشپزخانه:

یکی از مزیت های نصب گاز بر روی کانتر این است که در مواقع آشپزی بجای نگاه کردن به دیوار های آشپزخانه، می توانید تسلط و دید بهتری به سایر فضا های خانه داشته باشید. اما یکی از معایب نصب گاز بر روی جزیره ی آشپزخانه این می باشد که، باعث زودتر کثیف شدن اطراف جزیره از طریق پرش روغن و... خواهد شد.

 

انواع کانتر:

با وجود متریال ها متفاوت، کانتر ها از طراحی های مناسب و منحصربه فردی برخوردار هستند، که شما برای انتخاب آن محدودیتی ندارید . شما عزیزان می توانید با توجه به سلیقه ی فردی و دکوراسیون دیگر وسایل منزل، از انواع کانتر های مختلف استفاده کنید. فقط باید طرح کلی آشپزخانه خود را در نظر بگیرید تا دکوراسیون هماهنگی داشته باشید.

فرق جزیره و اُپن چیست؟

معمولا اپن ها به  یک سمت دیوار یا کابینت کناری و یا ستون وصل خواهند بود. اما جزیره ها به هیچ سمتی وصل نخواهند بود.
دقیقا مانند یک جزیره که در وسط اقیانوس قرار دارد، جزیره آشپزخانه هم در وسط آشپزخانه قرار خواهد گرفت. یکی دیگر از تفاوت های این دو این است که اُپن ها بیشتر مواقع فقط از جهت پذیرایی نما سازی می شوند ولی جزیره یا کانتر قابلیت نماسازی را از سه جهت خواهند داشت و در اکثر طراحی ها از دو تا سه جهت نماسازی خواهند شد.

و در کلام آخر:
امیدواریم مطالبی که ارائه نمودیم برای شما همراهان عزیز مفید واقع شده باشد. و شناخت بیشتری از طراحی جزیره ی آشپزخانه بدست آورده باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد برای آشپزخانه اپن بهتر است یا جزیره

برچسب ها : جزیره چیست نرگس عسکری خواه دکوراسیون داخلی جزیره در آشپزخانه طراحی داخلی