انواع دیوارپوش ها در طراحی داخلی

Different types of wall coverings for your home
ملک فوری جمعه 22 دی 1402 ارسال نظر

امروز قرار است راجع به دیوارپوش های بین کابینتی در آشپزخانه استفاده کنیم. انواع دیوارپوش ها و ویژگی آن ها یکی از بهترین و مدرن ترین روش ها برای زیباتر شدن دکوراسیون و طراحی داخلی دیوارپوش ها هستند

تبلیغات با قیمت مناسب

امروز قرار راجع به یکی دیگه از اصطلاحاتی که در دکوراسیون خانه به کار میبریم و همیشه در اکثر خانه ها استفاده میکنیم  صحبت کنیم مطلب امروز راجع به دیوارپوش های بین کابینتی است پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

_دیوار پوش بین کابینتی چیست؟
_ نحوه ی انتخاب دیوارپوش بین کابینتی؟
_ انواع دیوار پوش های بین کابینتی از نظر سبک و جنس کدامند؟

دیوار پوش بین کابینتی چیست:

همانطور که مستحضر هستید، آشپزخانه در واقع قلب خانه محسوب می شود، و اکثر بانوان خانه دار مدت زمان بیشتری را در این مکان سپری خواهند کرد. آشپزخانه علاوه بر اینکه باید جای کافی و مناسب جهت قرار دادن با نظم وسایل را داشته باشد. باید طبق اصول و سلیقه ی  هر فرد طراحی و دکوراسیون شود. دیوار های آشپزخانه خصوصاً پشت سینک ظرف شویی و گاز به علت پخت و پز، پَرش روغن و... خیلی زود چرب و کدر خواهد شد و لک های روی دیوار خودنمایی می کند و در ذوق هر بینده ای میزند. از این رو استفاده از دیوارپوش های مناسب با دیگر اجزای آشپزخانه می تواند هم باعث داشتن یک دکوراتیو زیبا تر و هم باعث ایجاد یک سطح تمیز و زیبا بر روی دیوار های بین کابینتی خواهد شد، و در صورت کثیف شدن می توان به آسانی با یک دستمال تمیز و نمناک سطوح دیوار های بین کابینی رو تمیز نمود.

نحوه ی انتخاب درست دیوارپوش های بین کابینت:

برای آشپزخانه هایی که در آن کابینت های رنگ روشن نصب شده است، استفاده از دیوارپوش های رنگ تیره تر با یک سایه روشن می تواند گزینه مناسبی باشد و جلوه زیباتری ایجاد کند. همینطور اگر کابینت های آشپزخانه به رنگ تیره باشند، استفاده از دیوارپوش های روشن تر و نزدیک به هارمونی رنگ کابینت ها، انتخاب بهتری خواهد بود. این تضاد رنگی باعث زیبایی و جلوه گری بیشتری در آشپزخانه می شود. و می تواند یک نقطه ی کانونی در دکوراسیون آشپزخانه محسوب شود.
همچنین دیوارپوش های آشپزخانه باید با دیگر اجزای استفاده شده در آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.برای کاور کردن دیوار های مابین کابینت ها می توانید از مصالح های گوناگونی شامل: انواع سنگ و سرامیک ها، کاشی، چوب های ضد آب، شیشه، استیل استفاده و به راحتی توسط چسب به دیوار متصل نمود.

انواع دیوار پوش ها

دیوار پوش های سنگی:
دیوارپوش ها از نوع سنگی معمولا مواقعی استفاده خواهد شد که رنگ کابینت ها تیره باشند. تنوع سنگ های آنتیک بسیار بالاست و معمولا با هر سلیقه ای هماهنگی دارد، اگر از سنگ های آنتیک برای دیوارپوش های بین کابینتی استفاده شود، یک دکوراتیو مدرن و خاص در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. 

- دیوارپوش های سرامیکی:
یکی از رایج ترین نوع دیوارپوش های بین کابینتی جنس سرامیکی می باشد که از تنوع بالایی برخوردار است و با توجه به تم کلی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب خواهد شد. همچنین یکی از ویژگی های دیوارپوش های سرامیکی تمیز کردن راحت آن می باشد که بهترین گزینه برای کاور کردن دیوار های پشت اجاق گاز خواهد بود که به وسیله یک اسکاج و مایع شوینده به راحتی می توان آن را تمیز نمود‌‌.

- دیوارپوش های کاشی:

کاشی ها دارای تنوع رنگ و اندازه و حتی شکل های متفاوتی می باشند. انواع گوناگون کاشی ها می تواند گزینه مناسبی برای دیوارپوش کردن بین کابینت ها باشند، تمیز کردن این کاشی بسیار آسان خواهد بود و کاربرد خوبی برای طراحی های مدرن دارد، و حتی می توان از انواع کاشی ها برای کاور سایر دیوار ها هم استفاده نمود.

- دیوارپوش های چوبی:

یکی از متریال های مناسب برای دیوارپوش بین کابینت ها چوب می باشد که بهتر است از انواع روکش دار آن استفاده نمود و یا اینکه با یک لایه وارنیش نیز سطح چوب را براق کرد تا در صورت جذب گرد و غبار به راحتی، تمیز و پاک شود.

- دیوارپوش شیشه ای:

یکی از مدرن ترین و تازه ترین دیوارپوش ها برای بین کابینت شیشه های براق و شفاف می باشد که نور را منعکس خواهد کرد و تاثیر به سزایی در روشنایی فضا خواهد داشت. اگر کابینت ها سفید رنگ باشد بهتر است از رنگ های شاد استفاده شود تا زیبایی دکوراتیو را بیشتر نماید.

- دیوارپوش های استیل:

یکی از متریال هایی که در طراحی های مدرن نقش بسیار موثری خواهد داشت استفاده از دیوارپوش های بین کابینتی از جنس استیل خواهد بود که هم در کنار آن می توان از انواع متریال های دیگر استفاده نمود و هم  خاصیت آنتی باکتریالی دارد و همچنین مقاوت آن بسیار است. این نوع متریال به علت خاصیت بازتابندگی نور  برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب خواهد بود و باعث بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه خواهد شد.

کلام آخر

 از آنجایی که آشپزخانه یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای خواهد بود. ایده های بسیار زیادی برای طراحی این مکان وجود دارد. اگر به دنبال ایده برای دیوارپوش کردن بین کابینت ها خواهید بود، خواندن این مطالب را توصیه خواهیم کرد. همچنین مشورت با یک متخصص در زمینه طراحی و دکوراسیون می تواند به شما کمک کند تا دکوراتیو ایده آل و مطلوب تری داشته باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد انواع دیوارپوش ها در طراحی داخلی

برچسب ها : نرگس عسکری خواه دکوراسیون داخلی طراحی داخلی دیوارپوش در آشپزخانه