نکات مهم در چیدمان قاب عکس ها

Arrange a modern frame wall
ملک فوری چهار شنبه 10 خرداد 1402 ارسال نظر

چیدمان قاب عکس بر روی دیوار از مهمترین بخش های تزیین دکوراسیون منزل محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم با انواع چیدمان قاب عکس ها و اشتباهاتی که در چیدمان آن ها مرتکب میشویم صحبت کنیم.

تبلیغات با قیمت مناسب

با سلام به شما همراهان گرامی امروز قرار راجع به چیدمان اصولی قاب عکس ها با هم صحبت کنیم، با استفاده بجا و مناسب از قاب عکس ها می تونید به دیوارهای خالی و بی روح خونتون جلوه زیبایی بدید با توجه به مهم بودن چیدمان در دکوراسیون داخلی اگه از اصولش پیروی نشه میتونه محیط خونه رو شلوغ و بی نظم جلوه بده در ادامه چند نکته کلیدی رو درباره چدمان قاب های دیواری با هم مرور میکنیم پس با ما همراه باشید قبل از شروع  بهتره مباحثی که قرار بررسی بشه رو با هم مرور کنیم.

جایگاه قاب عکس در دکوراسیون
سبک های چیدمان تابلو
چند اشتباه رایج در چیدمان تابلو

 جایگاه قاب عکس در دکوراسیون: 

یکی از مهم ترین مسئله ای که همیشه باهاش روبرو هستسم این مورده که چطور با قاب عکس فضای زیباتری تو خونه هامون به وجود بیاریم. تا از تماشای این قاب عکس ها لذت ببریم  خاطرات شیرینی رو مرور کنیم. همه ما می دونیم که در هر بخشی از دکوراسیون داخلی داشتن نظم و ترتیب یکی از مسئله های مهم محسوب میشه یکی از بهترین روش ها برای جذابیت بخشیدن به محیط قطعا نصب تابلوها و قاب عکس ها هستند. در واقع یکی از کم هزینه ترین راه ها برای روح دادن به دکوراسیون همین قاب عکس ها و تابلوها هستند قاب عکس ها باید به گونه ای انتخاب شود که از همه نظر با محیط همخوانی داشته باشد. سبک های چدمان تابلو هارو با هم بررسی کنیم

 

 سبک های چیدمان تابلو :

چیدمان تابلو ها هم از سبک های خاصی پیروی میکنه که هر کدوم اسم مخصوص به خودشون رو دارند.

- سبک خطی: 

سبکی دارای ریتم و تعادل که در این سبک تصاویر در کنار هم و به صورت خطی افقی یا عمودی آویزان می شوند این سبک معمولا برای دیوارهایی استفاده می شود که فضای خالی زیادی دارند
- سبک شبکه ای: 
در این سبک قاب عکس ها به صورت یک شبکه در کنار هم قرار میگیرند که حتما باید تقارن و نظم در ان رعایت شود که در نهایت به یک تصویر واحد می رسیم  از این سبک چیدمان تابلو می توان برای بخشی از دیوار و یا حتی دیوار های کوچک و بزرگ استفاده نمود.

- سبک نامنظم : 
 این سبک همانطور که از اسمش هم مشخص است بیشتر مناسب برای قاب عکس هایی است که دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند در این نوع سبک میزان فواصل تابلو ها از یکدیگر بسیار مهم  است در اقع این چیدمان نامنظم به معنای نداشتن تعادل نیست بلکه این سبک نیز تعادل و توازن خاص خودش را دارد.
- سبک سالنی:
 در این نوع از سبک چیدمان تابلو، قاب ها کل سطح دیوار رو می پوشانند باید توجه کنیم که قاب ها پشت میبلمان پنهان نشوند معمولا از این سبک برای فضاهایی که سقف بلند دارند و تابلوهای زیادی برای نصب دارند بسیار مناسب است.
سبک طبقه ای:
یکی دیگه از مواردی که تو بعضی از خونه ها این روزها میبینیم سبک طبقه ای چیدمان هستش به این صورت که ان ها را روی شلف ها قرار داده و یا به دیوار تکیه میدند. دست کم در این سبک دیوارها با میخ مخدوش نمیشند. اگر جز افرادی هستید که فکر میکنید دلتون بخواد موقعیت عکس ها رو زود به زود عوض کنید و حال و هوای دکوری بیشتری به فضا بدید گزینه شلف میتونه بهترین انتخابتون باشه.
- سبک تکی:
در سبک تکی معمولا یک نقطه کانونی ایجاد میکنند و مهم ترین تابلو رو در اون قسمت قرار میدند برای نشون دادن بیشتر تابلو مد نظر بهتر اطراف دیوار کاملا خالی باشه پس دیوار های بزرگ برای این سبک بسیار مناسب هستند.
- سبک کلکسیونی:
آخرین موردی که قرار بررسی کنیم مجموعه ای از تمام سبک هاست در این سبک با توجه به نوع اثر چیدمان تابلوها رو مشخص میکنیم.

چند اشتباه رایج در چیدمان تابلو:

● طول تابلوها نباید بیشتر از طول مبلمان باشد بیشتر بودن طول تابلو نسبت به طول مبلمان
● تابلوها در ارتفاع 140-160 سانتی متری نصب شوند.نصب تابلو در ارتفاع کمتر از 140 سانتی متر
● انتخاب تابلو با توجه به ابعاد دیوار توجه نکردن به ابعاد دیوار در هنگام نصب تابلو
● نصب تابلو به صورت پراکنده
● استفاده نکردن از نورپردازی خوب
● توجه نکردن به نصب تابلوهای روشن تر در ارتفاع بالاتر
● نصب کردن دو تابلو کاملا دور از هم
● قرار دادن یک قاب کوچک در یک فضای خالی بزرگ

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد نکات مهم در چیدمان قاب عکس ها

برچسب ها : دکوراسیون داخلی چیدمان تابلو سحر علیزاده چیدمان تابلو در منزل