طراحی انواع کتابخانه و کاربردهای آن

Library interior design
ملک فوری چهار شنبه 10 خرداد 1402 ارسال نظر

در این مطلب می خواهیم به ایده هایی برای نگهداری و سر و سامان دادن به کتاب ها با طراحی یک کتابخانه ی جذاب و مناسب در منزل و همچنین کاربردهای ان بپردازیم

تبلیغات با قیمت مناسب

این روز ها سرگرمی اکثر افراد مطالعه صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد. اما اگر ارزش این یار مهربان را بدانند، که چه فواید خارق العاده‌ای جهت تعالی روح و افزایش فهم انسان ها دارد هرگز آن را ترد نخواهند کرد، ولی از حق نگذریم هستن هنوز کسانی که به مطالعه علاقه فراوانی دارند و کتاب های گوناگونی خواهند داشت، که روزانه ساعتی را برای مطالعه اختصاص می دهند. برای نگهداری از کتاب ها نیاز به یک جای ثابت و اختصاصی خواهیم داشت که داشتن یک کتابخانه که تنها مشکل نگهداری از کتاب ها را بصورت منظم و ثابت حل می نماید بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در منزل محسوب خواهد شد. در این مطلب می خواهیم به ایده هایی برای نگهداری و سر و سامان دادن به کتاب ها با طراحی یک کتابخانه ی جذاب و مناسب در منزل بپردازیم. به شما پیشنهاد می کنیم که ما را در ادامه مطلب همراهی نمائید.

انواع مدل کتابخانه با طراحی های جدید و شیک
انواع طرح های کتابخانه پایه دار و دیواری 
انواع جنس کتابخانه ها
کتابخانه های فانتزی

انواع مدل های کتابخانه:

از کتابخانه می توانید در بخش های مختلف منزل نظیر اتاق نشیمن و اتاق خواب و اتاق کار و اتاق مطالعه استفاده نمود،
کتابخانه ها به دو صورت پایه دار و دیواری قابل اجرا می باشد، برای انتخاب کتابخانه علاوه بر در نظر داشتن تعداد کلی کتاب ها باید سبک دکوراسیون منزل را در نظر گرفت تا یک کتابخانه با طراحی زیبا و ایده آل داشته باشیم. پس با کمی سلیقه و خلاقیت می توان یک تغییر مثبت در طراحی منزل ایجاد نمود.

طرح های کتابخانه ایستاده و دیواری:
در ساخت کتابخانه می توان از انواع متریال های مختلف مانند فلز، چوب، ام دی اف و... استفاده نمود. هر یک از این متریال ها از ویژگی و زیبایی خاص خود برخوردارند. نکته ای که در انتخاب کتابخانه باید توجه نمود، جنس قفسه های آن می باشد که باید از استحکام مناسب برخوردار باشد تا در نگهداری وزن کتاب های سنگین مقاوم باشد.

- کتابخانه های دیواری: 

در انتخاب کتابخانه بهتر است فضایی که قصد قرار دادن کتابخانه را در آنجا داریم در نظر بگیریم، اگر فضای مناسبی برای قرار دادن کتابخانه در منزل نباشد هیچ جای نگرانی نیست. می توان با طراحی و نصب یک کتاب خانه روی دیوار مشکل نگهداری کتاب را را حل نمود. اگر داخل ورودی منزل دارای یک راهر با مکانی قابل دسترس  باشد، می تواند مکان مناسبی برای نصب کتابخانه باشد و یک فضای کاربردی و بی نظیر ایجاد نمود.
همچنین طراحی و سبک کتابخانه های دیواری از تنوع بالایی برخوردار می باشد که می توان یا بصورت آماده تهیه نمود یا بنا به سلیقه فردی سفارش ساخت شود. و از یک کتابخانه ی زیبا و کاربرد بهره مند شد.

- کتابخانه های ایستاده:

عده ای از افراد خواهان کتابخانه های بزرگ و جادار هستند تا خود را در دنیایی از کتابهایشان غرق کنند. کتابخانه های ایستاده می تواند گزینه مناسبی باشد. اما ابعاد کتابخانه را باید با توجه به محل قرار دادن آن در نظر گرفت. همچنین می توان از کتابخانه های در دار و یا بدون در و حتی ترکیبی از این دو را در طراحی کتابخانه اجرا نمود که هر کدام از آنها  جذابیت و فاکتور های خاص خود را دارند.

انواع جنس کتابخانه ها:

جنس چوبی: یکی از مزیت های مهم کتابخانه های چوبی به دلیل دارا بودن از رنگ و طرح های مختلف می توان آن را با سایر وسایل چوبی منزل شامل میز تی وی، مبلمان، تخت و... ست نمود و یک دکوراسیون زیبا و با نظم با حس نوستالژیک به فضای منزل بخشید.
جنس ام دی اف: کتابخانه با جنس ام دی اف از قفسه های ساده تشکیل شده است و به همین دلیل از قیمت تقریبا مناسبی برخوردار می باشد. مزیت های این نوع کتابخانه برخورداری از وزن کم برای حمل و جابجایی راحت تر و همچنین دارای تنوع رنگی بسیاری خواهد بود.

کتاب خانه های فانتزی:

این نوع کنابخانه ها از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد و توجه اکثر افراد را به خود جلب می نماید، طرح های فانتزی می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون مدرن باشد. کتابخانه های فانتزی از انواع اشکال مختلف مانند دایره شکل و...  طراحی شده است که هر کدام از لحاظ ظاهری جلوه و زیبایی خاص خود را دارند. همچنین این طرح ها در ابعاد مختلفی موجود می باشند.

 کلام آخر:
اکثر منازل جهت نگهداری و قرار دادن کتاب ها که یک دارایی ارزشمند و مفید محسوب می شوند، نیاز به یک کتابخانه دارند. در تهیه ی کتابخانه اول از همه باید محل قرار دادن و فضای خانه و حتی دیگر دکوراسیون منزل را در نظر داشت. با توجه به رعایت نکات می توانید یک کتابخانه بسیار زیبا و شیک داشته باشید و دکوراسیون خانه هایتان را با این دکوراتیو زیبا مزین نمایید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد طراحی انواع کتابخانه و کاربردهای آن

برچسب ها : انواع کتابخانه نرگس عسکری خواه دکوراسیون داخلی چیدمان