عمارت کلاه فرنگی در باغ محتشم رشت

Kolah Farangi Mansion
ملک فوری شنبه 28 مرداد 1402 ارسال نظر

اگر قصد سفر به رشت زیبا را دارید، یکی از مکان هایی که باید از آن دیدن کنید، باغ محتشم رشت و عمارت کلاه فرنگی است. برای آشنایی بیشتر با قدیمی ترین پارک احداث شده در شهر رشت، با ملک فوری همراه باشید.

تبلیغات با قیمت مناسب

 عمارت کلاه فرنگی و باغ محتشم در رشت:

کلان شهر رشت مرکز استان گیلان و یکی از زیباترین شهرهای ایران است. این شهر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر ایران در سواحل جنوبی دریای مازندران است که با خودِ دریا حدود ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر قصد سفر به رشت زیبا را دارید، یکی از مکان هایی که باید از آن دیدن کنید، باغ محتشم رشت و عمارت کلاه فرنگی است. برای آشنایی بیشتر با قدیمی ترین پارک احداث شده در شهر رشت، با ملک فوری همراه باشید.

عمارت کلاه فرنگی:

عمارت زیبای کلاه فرنگی با ۱۲۰ هزار مترمربع مساحت، توسط محتشم الملک که فی الواقع همان سردار معتمد خوان و حاکم بزرگ زمان خود در ایران و گیلان بوده، به سنه ی ۱۳۲۷ هجری قمری بنیان گذاشته شد. بسیاری از کسانی که به تماشای باغ محتشم می روند شاید به تنها چیزی که توجه نمی کنند معماری زیبای عمارت کلاه فرنگی است، در صورتی که این بنای چوبی، ۲۰۰ سال است که با رطوبت ۹۵ درصدی و برف های سنگین و زلزله ها سخت دست و پنجه نرم کرده وباز دوام آورده و هنوز هم استوار ایستاده و بر چهره رهگذران لبخند می زند. این بنا به همراه باغ بزرگش قبل ترها متصل به جنگلی بوده که سردار در آن شکار می کرده. او به هنگام مرگش وصیت کرد که عمارت را به شکل پارکی برای استفاده عموم مردم در آورند. این بنا 4 طبقه دارد اما به گونه‌ای طراحی شده که از بیرون 3 طبقه دیده می‌شود. مصالح اصلی ساخت این بنا، آجر، چوب و گچ است. طرح اصلی بنا به صورت چند ضلعی است و بام سفالی آن حکایت از معماری گیلانیان دارد. تزئینات به کار رفته در این بنا، در عین سادگی بسیار تماشایی است؛ بالکن عمارت با نرده‌های چوبی، سرشیرهای چوبی و ستون‌های چوبی بنا نشان می‌دهد چقدر چوب در ساخت بناهای خطه گیلان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. اداره میراث فرهنگی استان گیلان در سال 1374 مدیریت عمارت کلاه فرنگی را بر عهده گرفت و امروزه فعالیت‌های گوناگونی در آن انجام می‌گیرد.

باغ محتشم:

باغ محتشم رشت که به “پارک شهر” رشت نیز شهرت دارد، قدیمی ترین پارک موجود در این شهر زیباست. این پارک در خیابان حافظ در جنوب رشت و در مجاورت رودخانه زیبای گوهر رود واقع شده است. منطقه باغ محتشم، اصلی ترین پارک و تفرجگاه مردم رشت است که در دوران قاجاریه احداث گشته است.

بهترین زمان بازدید از باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی:

این پارک درون شهر رشت قرار دارد. بنابراین، بازدید از آن در تمامی فصول سال امکان پذیر است و زیبایی خاص خود را دارد. اما با توجه به پر بارش بودن شهر رشت در فصول سرد سال، توصیه می شود که قبل از عظیمت به مقصد باغ محتشم، وضع هوای این شهر را چک کنید. این پارک در خیابان حافظ شهر رشت قرار گرفته است. 

اگر به دنبال خرید ویلا در گیلان هستید مطمئنا ملک فوری بهترین انتخاب برای شماست. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما در زمینه خرید و فروش ویلا در گیلان می باشند. خرید ویلا و زمین همانند هرکار دیگری نیاز به کمک گرفتن ازیک متخصص دارد، لذا داشتن یک نماینده املاک با تجربه برای این نوع سرمایه گذاری امری حیاتی است. با ملک فوری خریدی مطمئن داشته باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد عمارت کلاه فرنگی در باغ محتشم رشت

برچسب ها : گردشگری سحر علیزاده باغ محتشم گیلان رشت عمارت کلاه فرنگی خرید ویلا در گیلان