انواع سقف در معماری داخلی

Different types of ceilings
ملک فوری جمعه 22 دی 1402 ارسال نظر

در این مطلب قصد داریم انواع سقف ها در معماری داخلی و اهمیت استفاده از ان ها را بررسی نماییم، سقف ها انواع طراح مختلف خواهند داشت از جمله: انواع سقف می توان اشاره کرد به  سقف کاذب چوبی و ...

تبلیغات با قیمت مناسب

در این مطلب میخواهیم قصد داریم از انواع سقف های نام برده و توضیحی از ویژگی هر کدام در اختیار شما همراهان عزیز بگذاریم.

بهترین مدل ها برای سقف منزل کدامند؟
انواع سقف ها کدامند؟
ویژگی انواع سقف ها

یکی از فاکتور های مهم در طراحی منزل و حتی محل کار و... زیبایی می باشد که تاثیر بسیار مثبتی از جنبه روانی و روحی برای ساکنین منزل و یا کارمندان محل کار خواهد داشت. این اصل هم برای فضای بیرونی، هم برای فضای داخلی آن مکان حائز اهمیت می باشد. طراحی سقف ها مانند سایر سطوح خانه از جمله دیوار ها و کفپوش ها اهمیت بسیاری دارد و می توان با توجه به سبک طراحی آن مکان از انواع سقف ها را طراحی نمود. 

بهترین مدل برای سقف:

یکی از پر طرفدار ترین طرح ها برای سقف منزل و یا مکان های دیگر... سقف کاذب خواهد بود که باعث ایجاد فضایی بسیار دلنشین و جذاب در آن مکان می شود. از آنجایی که اکثر افراد به دلیل وضعیت زندگی در شهر ها، نیاز خواهند داشتند تا به دور از شلوغی و آلودگی در فضای منزل به آرامش روحی و روانی برسند، بنابراین انتخاب طرح ها و رنگ های زیبا در طراحی انواع سطوح از جمله سقف ها به عنوان یک سازه ی کاذب اهمیت بسیاری خواهد داشت. یکی از مزیت این نوع سقف می توان به نصب راحت و سریع، سبک بودن، امکان کوتاه نمودن سقف ها، عایق بندی از لحاظ صوتی و حرارتی و همچنین قابلیت جابجای راحت و حتی برداشتن سقف اشاره نمود. برای نصب سقف های کاذب در منزل باید به مواردی از جمله سبک بودن سقف، ارتفاع سقف و متناسب با محل نصب توجه نمود.

انواع سقف ها:

سقف ها انواع طراح مختلف خواهند داشت از جمله: انواع سقف می توان اشاره کرد به  سقف کاذب چوبی، سقف کاذب PVC، سقف کاذب آکوستیک، سقف کاذب آلومینیومی، سقف کاذب کناف، سقف کاذب تایل، سقف کاذب دامپا، سقف کاذب لوکسالون، سقف کاذب با صفحات پیش ساخته گچی، سقف کاذب گریلیوم و... می باشند.

ویژگی انواع سقف ها:

سقف کاذب چوبی :

ساختار اصلی در تولید این نوع سقف خانه از جنس فولاد و چهار تراش و ساختار فرعی آن از جنس چوب خواهد بود. در تولید این طرح از لمبه های چوبی از جنس نراد خارجی یا روسی استفاده می شود که با چسب و میخ به چهار تراش وصل خواهد شد. در استفاده از سقف کاذب طرح چوب، بهتر است که کل سقف فضای های دیگر منزل هم از همین طرح استفاده شود. چوب به دلیل اینکه از گرمای خاصی برخوردار می باشد بهترین گزینه برای پوشش دادن به سقف های بلند منزل خواهد بود.
سقف کاذب PVC:

طراحی این نوع سقف سبب یک دست شدن در پوشش سقف خواهد شد. همچنین این طرح سقف را کوتاه تر نشان می دهد و به عنوان بهبود دهنده در عایق صوتی و حرارتی عمل خواهد کرد. این نوع سقف ها از جنس پلی ونیل کلراید یا همان پی وی سی می باشد و به دلیل انعطاف زیادی که دارد امکان تبدیل آن به هر شکلی را می دهد. همچنین این طرح از ویژگی های چشمگیری مانند ظاهر زیبا، مقام بودن، عایق حرارتی و صوتی، همچنین طول عمر زیاد و... دارای محبوبیت خاصی می باشد.

 سقف کاذب آکوستیک:

از این نوع طرح ها بیشتر در سینما ها، سالن های موسیقی و در مجموع مکان هایی که صدا ها نباید منعکس شوند استفاده می شود که به عبارتی نوعی ایزولاسیون صوتی حساب می شود. این طرح به صورت دو مدل نسوز و معمولی تقسیم خواهد شد، و قطعات اصلی در تولید آن پروفیل فولادی یا چوبی خواهد بود که باید با میخ های هم رنگ خود نصب شود. همچنین در طراحی سقف آگوستیک از ورقه های گچی و چوبی و... هم استفاده خواهد شد.

 سقف کاذب آلومینیومی:

این نوع سقف ها از پوششی به جنس آلومنیومی که پشت آن پشم شیشه قرار خواهد گرفت تولید می شود. برای اتصال این طرح هر تسمه باید با یک بست تنظیم شود که جنس این تسمه ها جهت اتصال از جنس فولاد گالوانیزه می باشند.
سقف کاذب کناف:

ای نوع طرح کناف بیشتر شصت سال در صنایع ساختمانی کاربد خاهد داشت و نام آن از یک موسسه بین المللی برگرفته شده است. این نوع طرح امروزه بسیار پر کاربرد می باشد. این طرح نوعی سقف می باشد که در آن از پنل های گچی و یا غیر گچی استفاده خواهد شد و جهت استکام و مقاوم سازی آن از فریم آلومنیومی استفاده می شود. این نوع طرح از لحاظ شکل پذیری بسار مناسب می باشد که می توان هر طرح با هر رنگی را با توجه به سلیقه ی فردی در آن پیاده نمود و نور های مخفی مانند هالوژن های رنگی در آن قرار داد. 

سقف کاذب تایل:

یکی دیگر از طرح ها برای پوشش دهی به سقف های منزل سقف کاذب تایل خواهد بود که برای نصب آن از آویزه هایی به جنس گالوانیزه استفاده می شود.

سقف کاذب دامپا:

از این پوشش علاوه بر طراحی در سقف های منزل، در قسمت های جلوی شیروانی یا کانکس ها استفاده خواهد شد و تاریخچه ی استفاده از آن به حدود چهل سال خواهد رسید. شکل ای نوع سقف ها به صورت باند های نواری می باشد و بنا به نوع کاربردی آن به دو صورت جوشی و پرشی متصل می شوند. همچنین ضخامت دامپا متفاوت بوده و در حدود ‌ ۴/۰  تا ۲۵/۱ میلی لیتری خواهد بود. در تولید دامپا از ورقه هایی از جنس ورق گالوانیزه، روغنی و آلومنیومی استفاده خواهد شد و برای زیر سازی آن از ورق های جنس گالوانیزه استفاده می شود که در سطوح مختلف زاویه دار و شکست به راحتی نصب خواهد شد این طرح ها در دو مدل پانج و ساده تولید می شود.

سقف کاذب لوکسالون:

از این نوع طح زیبا در دکوراتیو منزل استفاده می شود و قابلیت نصب مجدد را خواهد داشت و همچنین از لحاظ مقاومت در برابر آتش سوزی و عوامل دیگر... بسیار مناسب می باشد. این طرح به صورت رولی تولید می شود و اندازه طولی آن بستگی به به طرح اجرایی دارد. این طرح از دو مدل سوراخ دار و بدون سوراخ تولید می شود. به دلیل تنوع در رنگ های متنوع پودری و کوره ای دارای جذابیت و زیبایی خاصی می باشد. و همچنین از لحاظ مقاوت و نصب بسیار مناسب و راحت خواهد بود.

سقف کاذب گچی:

این نوع پنل های گچی به همراه سازه ای از جنس فلز و خمیر مخصود و بتونه درزگیر به سقف منزل نصب خواهد شد و در برابر رطوبت بسیار مناسب خواهد بود، این نوع سقف ها حاوی فایبرگلاس می باشد و همچنین عایق حرارتی می باشد. در تولید از جنس های آلومنیوم و حتی چوبی هم استفاده خواهد شد. از لحاظ مقاوت در مقابل صدا و ضربه بسیار مناسب می باشد و با نورپردازی متناسب می توان یک دکوراتیو عالی و آرامش بخش ایجاد نمود.

سقف کاذب گریلیوم:

در تولید این نوع طراح ها از از ورق های آلومنیومی، آهن و آلیاژ استفاده می شود و از خانه های به شکل مربع و مستطیل تشکیل خواهد شد و با استفاده از انواع رنگ های پودری و مایع می توان آن را رنگ نمود و با سیم یا مفتول می توان آن را به سقف نصب نمود.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد انواع سقف در معماری داخلی

برچسب ها : طراحی داخلی نرگس عسکری خواه انواع سقف دکوراسیون داخلی