کنسول بخریم یا ویترین

which one is better showcase or Console Tables
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

در این مطلب راجع به تفاوت، شباهت و همچنین کاربرد های استفاده از ویترین و آینه و کنسول و تناسب آن ها با سبک های مختلف مانند کلاسیک و مدرن و... نوشته شده است.

تبلیغات با قیمت مناسب

اگر قصد دارید به دکوراسیون منزل خود ویترین یا آینه کنسول تهیه کنید و بین انتخاب این دو تردید دارید، پیشنهاد می کنیم این مطالب را دنبال کنید.

تفاوت بین ویترین و آینه و کنسول در چیست؟
ویترین یا آینه و کنسول ؟
آیا خرید آینه و کنسول همراه با ویترین توصیه می شود؟
اصول مهم برای انتخاب آینه و کنسول یا ویترین کدامند؟
انتخاب آینه و کنسول برای دکوراسیون با سبک کلاسیک
انتخاب آینه و کنسول برای دکوراسیون با سبک مدرن
انتخاب ویترین برای دکوراسیون با سبک مدرن
انتخاب ویترین برای دکوراسیون کلاسیک
بهتر ین مکان ها برای قرار گیری آینه و کنسول کجاست؟

تفاوت بین ویترین و آینه و کنسول در چیست؟

ویترین و آینه و کنسول هر دو جزء وسایل های مخصوص دکوراسیون سالن پذیرایی بوده و برای قرار دهی و نمایش ظروف و اشیاء خاص استفاده می شوند. ولی فرق بین این دو نحوه ی نمایش وسایل داخلشان خواهد بود. ویترین بیشتر معمولا برای نمایش دادن ظروف های ویترینی و شیک می باشد. در حالی که در کنسول بخاطره داشتن کمد و طبقات غیر شفاف نمی توان مثل ویترین ظروف را به نمایش گذاشت و معمولاً بیشتر به عنوان مکانی برای نگهداری از ظروف بیشتری استفاده خواهد شد.

 ویترین یا آینه و کنسول ؟

از آنجایی که امروزه با طراحی ویترین های کوتاه تر و باریک تر از بوفه های قدیمی، این قابلیت را برای افرادی  که در آپارتمان های کوچک خود زندگی می کنند فراهم نموده تا به راحتی از آن ها استفاده کنند و ظروف گران قیمت و یا تزیینی خود را به نمایش بگذارند. ولی یکی از معایب آن کوچکی و کوتاهی ویترین ها امکان قرار دادن ظروف های بیشتر را نخواهد داشت. با این وجود از ویترین ها فقط به عنوان ویترین استفاده خواهد شد.
اما میز کنسول ها جزء وسایلی می باشند که دائماً مورد استفاده قرار می گیرند و می توان برای قرار دادن ظرف های بیشتر از آن ها استفاده نمود، ولی قابلیت نمایش دادن ظرف های زیبا و لوکس را نخواهد داشت. 

 آیا خرید آینه و کنسول همراه با ویترین توصیه می شود؟


اول از همه باید طراحی دکوراسیون منزل را بازنگری نمود. اگر افرادی که صرفاً به دنبال ایجاد یک فضای ساده و آرامش بخش خواهند بود قطعاً پاسخ این سوال نه می باشد.
اما افرادی که فقط به دنبال طراحی یک فضای مدرن هستند و متراژ منزلشان بالا می باشد، می توانند از هر دوی آن خریداری کنند و با قرار دادن در جای مناسب آن ها در دکوراتیو منزل استفاده کنند. اما حتما باید اصل سادگی و توجه به هارمونی و انتخاب رنگ مناسب را رعایت کننده تا باعث ایجاد شلوغی و در هم ریختگی فضای مدرن خانه نشوند. 
آز آنجایی که در سبک کلاسیک هر گونه فضای خالی در دکوراسیون را پر خواهند کرد. پس خرید میز کنسول با یک ویترین در این سبک بلامانع و زیبا می باشد و حتی به لوکس بودن منزل نیز کمک می کند.

 

اصول مهم برای انتخاب آینه و کنسول یا ویترین کدامند؟

اول از همه باید سبک دکوراسیون منزل را انتخاب نمود، هر نوع سبکی وسایل مخصوص و چیدمان خاص خود را خواهد داشت. همانطور که آگاهید سبک های مدرن بر روی استفاده از رنگ هایی مانند سفید، طوسی و خاکستری و در مجموع به استفاده از رنگ های گرم مانند قهوه ای، طلایی و … اصرار خواهند داشت.

 انتخاب آینه و کنسول برای دکوراسیون با سبک کلاسیک:


برای آن دسته افرادی که دکوراسیون منزلشان به سبک لوکس و کلاسیک می باشد، بهتر است از تناژ رنگی فندقی، گردویی و یا ماهاگونی برای میز کنسول خود استفاده کنند. دستگیره های برنزی، مهره های تزئینی، منبت کاری های روی میز کنسول از ویژگی هایی هستند که در مورد میزان لوکس بودن میز کنسول اشاره می شود، و هر چه میزان این ویژگی ها بیشتر باشند، میز کنسول شیک تر و لوکس تر به چشم میخورد.

انتخاب آینه و کنسول برای دکوراسیون با سبک مدرن:


 در سبک مدرن استفاده از رنگ سفید بسیار مر طرفدار و مناسب می باشد. انتخاب یک میز کنسول شیک به رنگ سفید در چیدمان خانه بسیار چشم نواز خواهد بود، همینطور با قرار دادن اکسسوری های رنگی بر روی میز باعث جلوه ی بیشتر می شود و زیبایی را دو چندان می کند. نکته ی قابل ذکر توجه داشتن به قطر میز است که هر چه میز کنسول باریک تر باشد، جلوه ی بهتری از سبک مدرن را نمایش می دهد.

انتخاب ویترین برای دکوراسیون با سبک مدرن و کلاسیک:

برای داشتن ویترین به سبک مدرن باید از تزئینات زیاد خودداری نمود، خط و خطوط ساده و منظم از ویژگی های بسیار مهم در طراحی ویترین ها به سبک های مدرن می باشد. این نکته قابل ذکر می باشد که در بوفه و ویترین های مدرن فقط بر روی نمایش ظروف های آنتیک و لوکس متمرکز خواهند شد، نه نمایش خود ویترین...
ویترین های مناسب برای سبک های کلاسیک معمولا از چوب ساخته می شود و کنده کاری، انحنا، اشکال خاص و خطوط منحنی زیادی روی آن ها ایجاد می کنند. این ویترین ها حالت رسمی در سالن پذیرایی منزل ایجاد خواهند کرد و بسیار چشم گیر خواهند بود.

 بهترین مکان ها برای قرار گیری آینه و کنسول کجاست؟

 برای قرار دادن آینه و کنسول نوع و شکل آن در قرار دادن در انتخاب مکان مناسب بسیار تاثیر خواهد شد و با در نظر گرفتن ابعاد و... جای مناسب را برای قرار دادن آن را مشخص می شود. یکی از مناسب ترین مکان ها برای قرار گیری آیینه و کنسول ورودی منزل خواهد بود،  قرار دادن یک آینه ی بزرگ و یک کنسول زیبا که با دیگر  وسایل تزئین شده باشد، می تواند در بدو ورود افراد چشم گیر باشد و نقطه کانونی منزل محسوب شود. همچنین قرار دادن آینه و کنسول در انتهای راهرو می تواند ایده ی بسیار خاص و زیبایی باشد.

کلام آخر :

در انتها شما به راحتی می توانید در مورد خرید ویترین یا آینه و کنسول و یا هر دوی آن ها با توجه به فضا و دکور منزلتان و حتی سلیقه ی شخصیتان  تصمیم بگیرید. و یک انتخاب درست و ایده آل داشته باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد کنسول بخریم یا ویترین

برچسب ها : نرگس عسکری خواه کنسول چیست دکوراسیون داخلی تفاوت ویترین و کنسول دکوراسیون منزل