انواع پاف و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

Puffs for the room
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

پاف ها در مدل ها و طرح های مختلفی موجود هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد و نقش قابل توجه ای در دکوراسیون منزل خواهند داشت

تبلیغات با قیمت مناسب

در این مطلب می خواهیم از انواع پاف ها و کاربرد آن ها در دکوراسیون داخلی صحبت کنیم با ما همراه شوید و با نمونه‌ هایی از پاف‌ها و کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

پاف چیست؟
کاربرد پاف ها و نقش آن در دکوراسیون داخلی منزل
انواع پاف ها چگونه است؟ 

 پاف چیست؟

 پاف ها جزء وسایل دکوراسیون منزل است و از آن ها استفاده های  متفاوتی می شود. به طور مثال می توان از انواع پاف‌ ها با ارتفاع کوتاه می‌توانید به‌ عنوان زیر پایی و از پاف‌های بلند میتوانید به عنوان میز عسلی استفاده نمود. معمولا پاف ها در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارد و افراد  می‌توانند با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود این وسیله ی پر کاربرد را خریداری نموده و از آن در دکوراتیو داخلی منزل استفاده کنند. انواع پاف‌های سنتی، مخملی، پارچه‌ای، پولک‌دوزی شده، بافتنی و بسیاری نمونه‌های دیگر تنها بخشی از این کالای پر کاربرد بوده و در بعضی مواقع به عنوان وسیله ی تزیینی به حساب می آید.

کاربرد پاف ها :

همانطور که گفته شد پاف ها در انواع مختلف کابرد های بسیاری خواهند داشت که می توان به نمونه های مورد استفاده مانند: زیر پایی، میز پذیرایی، صندلی مهمان، میز عسلی اشاره نمود. همچنین پاف ها در اندازه ها و طرح های متفاوتی در بازار و فروشگاه های مبلمان و تزئینات منزل  موجود است که می توان به راحتی تهیه نمود. از این پاف‌ها می شود به‌ عنوان میز عسلی برای کناره‌ های مبلمان بهره مند شد و یا از مدل‌های کوچک تر و سبک تر به‌ عنوان پذیرایی از مهمان استفاده نمود. از نمونه‌ های دیگر پاف ها می شود به عنوان میز پذیرایی استفاده شود، این نوع پاف‌ها معمولا به صورت ساده و یا صندوقی در بازار پیدا می شود. بعضی از مدل های پاف‌ها بدون پایه و دسته ساخته می شود  که می توان از آن ها برای نشستن استفاده نمود و معمولا این نوع سبک پاف‌ها در اتاق نشیمن همراه با مبل راحتی استفاده خواهد شد.

انواع پاف ها:

پاف ها در سبک ها مختلفی هستند مانند:
پاف‌های رنگی، پاف های صندوقی، پاف های گرد، پاف های بیضی ، پاف های بافتنی، پاف های بالشتی، پاف های مخملی، پاف های گلدوزی شده، پاف های سنتی، پاف های ریشه ای و... می باشند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.
پاف‌های رنگی:
از آنجایی که پاف ها جزء کالا هایی هستند که از انواع پارچه ها ساخته می شوند به همین دلیل از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشند که می توان به راحتی با توجه به سلیقه ی فردی و در نظر گرفتن رنگ مکمل و یا رنگ اصلی دیگر اجزای دکوراسیون منزل از این نوع پاف ها تهیه و استفاده نمود.

پاف های صندوقی:
از این سبک پاف ها پی توان به عنوان صندوقچه مورد استفاده قرار داد و در کنار آن استفاده از یک شال مبل می تواند یک دکوراسیون بسیار خاص و شیک ایجاد کند. همچنین به صورت تکی هم می توان در چیدمان سرویس مبل استفاده شود.

پاف های گرد :
از این نوع سبک پاف ها معمولا به عنوان زیر پایی و دکوری استفاده می شوند. استفاده از پاف های گرد و کوتاه به عنوان جلوه بخشیدن به فضای داخلی منزل در دکوراسیون بهرمند شد و همچنین می‌توان از آن ها برای استراحت هم استفاده نمود. این نوع پاف ها در دکوراسیون داخلی  تمام نیازهای فرد را برای به دست آوردن یک دکوراسیون شکیل و متفاوت برآورده خواهند نمود.
پاف های بیضی:
از این نوع پاف‌ ها به‌ عنوان میز پذیرایی یا میز جلو مبلی استفاده خواهد شد. این میز ها علاوه بر داشتن ویژگی تزئینی به‌ عنوان میز هم مورد استفاده قرار می گیرد. و بسیار راحت می توان به منظور داشتن یک دکوراسیون داخلی  شیک و متفاوت، روی این میزها را با گلدان‌های طبیعی و لوازم تزئینی زیبا تزیین نمود و جلوه بسیار زیبا و خاصی به فضای داخلی بخشید. بهتر است موقع خرید مبلمان راحتی، جهت حفظ هارمونی در رنگ و...  پاف مورد نظر خود را نیز خریداری نمود.
پاف‌های بافتنی:
یک سری از سبک پاف ها فقط جهت تزئینی استفاده خواهند شد و کاربرد زیادی نخواهند داشت. پاف های بافتنی هم جزء همین دسته بوده و بیشتر جنبه تزئینی خواهند داشت و یا می توان به عنوان زیر پایی از آن ها استفاده نمود. همچنین می توان از هنر بافتنی خود به همراه نخ‌های بافتنی بسیار ضخیمی که در بازار موجود می باشند استفاده نموده و در کمترین زمان پاف‌های رنگی و بسیار زیبایی برای منزل خود آماده کرده و برای این این نوع سبک پاف ها می توان از پایه‌ های مناسب استفاده کرده و همچنین می توان به صورت ساده از آن ها استفاده نمود. پاف‌های بافتنی رنگارنگ ایده ی جالبی برای نشستن بچه‌ها در اتاق نشیمن و برای بازی آن‌ها به شمار می‌رود.

پاف‌های بالشتی:
این نوع پاف ها برای آن دسته از افرادی که به خواب قیلوله در اتاق نشیمن عادت دارند، بسیار مناسب خواهد بود و می توانن از این نوع پاف ها بهره مند شوند. همچنین بعضی از این نوع پاف ها به شکل کوسن طراحی می شوند و تفاوت آن ها تنها در حجم و اندازه ها می باشد و یک سری از نوع پاف ها تنها برای برای تکیه دادن و نشستن استفاده خواهند شد.
پاف‌های مخملی:
این نوع پاف های مخملی بسیار شیک و نقش قابل مشاهده ای در زیبایی دکوراسیون داخلی خواهد داشت. تهیه ی این نوع پاف ها بسیار راحت می باشد و با در نظر گرفتن رنگ مبلمان منزل یک هارمونی ایده آلی و بی نظیری ایجاد نمود و شکوه خاصی به محیط منزل بخشید.
پاف گل‌دوزی شده:
در گذشته برای زیبایی پشتی ها و پرده ها و... از گلدوزی استفاده می کردند که به تازه این سبک های قدیمی دوباره رواج پیدا کرده است به صورتی که انواع پاف ها و یا دیگر اجزای تزئینی منزل از این نوع ایده در طراحی استفاده خواهد شد. بهتر است تز تین نوع پاف ها فقط جهت تزئینی استفاد نمود به این دلیل که در مواقع زیر پایی و میز عسلی ممکن است به طراحی آن آسیب برساند.
پاف‌های چرمی:
از پاف های چرمی می توان به عنوان یک مبل راحتی استفاده نمود. همچنین این نوع پاف ها را می توان در تراس هم استفاده کرد به این دلیل که پاف های چرمی در برابر نور و رطوبت به نسبت پاف های دیگر مقاوم تر خواهد بود.
پاف‌های سنتی :
این نوع پاف ها برای افرادی که علامند به دکوراسیون به سبک سنتی هستند مناسب خواهد بود و در انواع رنگ و پارچه های سنتی مختلف موجود می باشد و می تواند مطابق سلیقه ی فردی و در نظر چیدمان کلی از این نوع پاف ها تهیه کرده و چیدمان منزل را کامل تر نمود. یکی از مزیت های این نوع پاف ها ست شدن آسان با انواع رنگ ها می باشد.
پاف‌های ریشه‌ای:
این نوع پاف ها جدا از سادگی بسیار چشم گیر و زیبا خواهند بود و می توان به عنوان یک کنار مبلی از آن استفاد نمود. همچنین با قرار دادن یک گلدان گل طبیعی و یا استفاده به عنوان میز عسلی می تواند ایده ی جالب و زیبایی باشد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد انواع پاف و کاربرد آن در دکوراسیون داخلی

برچسب ها : دکوراسیون داخلی نرگس عسکری خواه طراحی داخلی دکوراسیون منزل انواع پاف