تاثیر فنگ شویی در چیدمان منزل و تاثیر آن در آرامش و نشاط

how to apply Feng shui in your home
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

همانطور که ذکر شد فنگ شویی به معنی آب و باد می باشد که به عنوان یک فلسفه در چین است. فنگ شویی در چیدمان منزل به معنی ایجاد نظم و آرامش در دکوراسیون و چیدمان مناسب و تقویت سلامتی و شادی

تبلیغات با قیمت مناسب

نقشه خانه در فنگ شویی باید چگونه طراحی شود؟
رعایت موارد بهداشتی در فنگ شویی چیدمان منزل
فنگ شویی در سالن پذیرایی بر اساس رنگ ها
اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی
انتخاب ساعت در فنگ شویی
جنس متریال برای فنگ شویی

در واقع فنگ شویی به معنی آب و باد می باشد که به عنوان یک فلسفه در چین می باشد. فنگ شویی در چیدمان منزل یعنی ایجاد دکوراسیون و چیدمان مناسب برای داشتن یک فضای آرامش بخش که نقش به سزایی در سلامتی و شادی و ... بطور کلی ایجاد انرژی مثبت برای اعضای خانواده در منزل است. عناصری مانند چوب، آب،خاک و آتش مهمترین عناصری ایفا کننده در فنگ شویی چیدمان منزل می باشند. هدف فنگ شویی در چیدمان هماهنگ کردن افراد با محیط می باشد که با رعایت نمودن اصول مهم در فنگ شویی می توان فضای شادی بخش تری در منزل ایجاد نمود.

نقشه خانه در فنگ شویی باید چگونه طراحی شود؟


همانطور که می دانیم هوا و نور دو عنصر مهم و اساسی برا ی افزایش انرژی درونی و فضای منزل هستند. بهتر است تا جایی که امکان پذیر می باشد پنجره های منزل را باز گذاشته تا هوا و نور کافی به گل های طبیعی در منزل برسد که به این منظور به عدم داشتن پنجره می توان از هواکش هم استفاده نمود. همچنین می توان از لامپ هایی که تمام طیف رنگ ها را برخوردارهستند برای داشتن نور کافی  استفاده کرد.

رعایت موارد بهداشتی در فنگ شویی چیدمان منزل :

یکی از اصل های مهم در فنگ شویی چیدمان منزل و رعایت موارد بهداشتی ساخت جا کفشی در قسمت بیرونی منزل و کنار درب ورودی می باشد و باید از قرار دادن کفش های کثیف جلوی درب منزل خودداری نمود. طبق قوانین فنگ شویی انرژی مثبت از طریق باد به داخل منزل هدایت می شود که با قرار دادن کفش های آلوده بوی نامطبع آن را به داخل خانه وارد کرده و باعث بیماری و ناخوشایندی اعضای خانواده می شود. می توانید به کمک طراحان متریال های چوبی، یک جا کفشی مناسب با سلیقه و فضا تهیه کرده و با قرار دادن کفش و دمپایی های آلوده و کثیف داخل آن فضای داخل خانه را سرشار از انرژی مثبت و آرامش نمود. همچنین یکی دیگر از مواردی که باید رعایت شودم عدم قرار دادن حوصله و مسواک و لوازم شخصی در فضای باز حمام و سرویس بهداشتی می باشد. زیرا این نوع وسایل آلودگی و انرژی های منفی را به خود جذب می کنند و باعث به خطر افتادن سلامتی  و در نهایت بیماری می شود.

فنگ شویی در سالن پذیرایی بر اساس رنگ ها :

رنگ ها هر کدام دارای تفسیر و معنی خاص خود هستند مثلا رنگ قرمز باعث شادی و هیجان بسیاری می باشد که این رنگ شاد در کشور هند به رنگ ازدواج معروف است و در غرب نماد عشق و علاقه می باشد. این رنگ ها بر اساس مکان جغرافیایی در فنگ شویی چیدمان منزل تاثیر قابل توجهی خواهند داشت، پس در اصل رعایت اصول کلی در فنگ شویی چیدمان باید مکان جغرافیایی منزل رعایت شود.  رنگ صورتی معروف به رنگ جهانی عشق است و ترکیب آن با رنگ نارنجی می تواند یک انتخاب جسورانه و خلاقانه در نقاط مختلف منزل باشد. رنگ زرد از رنگ آفتاب و گل آفتاب گردان گرفته شده و به معنی شادی و سرخوشی می باشد و انرژی بسیار مثبتی در خانه ایجاد می کند، همچنین رنگ زرد حس صمیمیت و حتی خوش آمدگویی را در فضای آشپزخانه، پذیرایی و اتاق کودک را برای ببیننده ایجاد می کند و می توان با استفاده از دکوراسیون زرد رنگ در اتاق های کم نور و تاریک روشنایی بیشتری به فضای داخل اتاق بخشید. 

 اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی


رنگ ثروت در فنگ شویی، یکی از رنگ ها پر طرفدار در فنگ شویی چیدمان منزل رنگ طلایی نیز می باشد که در واقع به رنگ پول و طلا می باشد. رنگ های زرد و طلایی جلوه ای روشنایی خورشید است که انرژی و زندگی را برای همه افراد منزل به ارمغان می آورد. همچنین رنگ زرد باعث افزایش اعتماد به نفس و سلامت فردی می شود. رنگ سفید رنگ آغاز و پایان می باشد و به منظور پاکیزگی و خلوص است و انرژی آرامش، پاکی و حس تازگی را با خود همراه دارد. رنگ سفید با تمامی رنگ ها مطابقت دارد و می توان برای بالا بردن انرژی در نقاط مختلف منزل به همراه رنگ های دیگر مورد استفاده قرار داد. رنگ آبی در فنگ شویی چیدمان منزل نشانه صلح می باشد و حس تمرکز و التیام را در آن مکان ایجاد می نماید. استفاده از رنگ آب در نقاط شمالی یا شرقی منزل، اتاق کار و اتاق مطلاعه نیز مناسب بوده و همچنین استفاده از رنگ آبی در سقف هم نقش قابل توجه ای دارد.

انتخاب ساعت در فنگ شویی

انتخاب ساعت برای اتاق کار مناسب ترین گزینه ساعت عای گرد و یا بیضی شکل هستند  و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در این زمینه استفاده از اشکال بیضی و منحنی برای تقویت خلاقیت و نوآوری افراد نقش قابل توجهی دارند و همچنین باعث ایجا نظم و انظباط در فضای اتاق کار شده بنابراین سعی کنید هرکز ساعت اتاق کارتان خراب و یا بدون باتری نماند چرا که باعث می شود تا زمان مناسب و مفید خود را در طول کار از دست و بخش مهمی از ساعت خود را تلف کنید.

جنس متریال برای فنگ شویی پذیرایی و بخش های مختلف

برای انتخاب متریال وسایل در بخش های مختلف منزل باید سعی کنید از متریال های طبیعی استفاده کنید. استفاده از سنگ و یا چوب در قسمت کانتر آشپزخانه و یا به عنوان تی وی روم نقش قابل توجه ای داشته و انرژی مثبت در آن خانه را افزایش خواهد داد. نقش نصب آینه در فنگ شویی چیدمان منزل نیز تاثیر بسزایی دارد استفاده از آینه ها در سقف اتاق ها و سرویس بهداشتی و... تاثیر بسیار منفی خواهد داشت. اما استفاده از آینه و قرار دادن آن در بالای میز نهارخوری نشانه برکن و نعمت می باشد و می توان به جهت غنی نمودن نقاط مورد نظر در منزل می توان از نور طبیعی و یا گیاهان طبیعی و آینه استفاده نمود.

کلام آخر:
برای ایجاد یک فضای آرامبخش در منزل با روش فنگ شویی چیدمان منزل سعی کنید طبیعت را به منزل بیاورید. در طراحی قسمت های مختلف استفاده از چوب نقش به سزایی در روحیه و نشاط افراد منزل دارد. با استفاده از عناصر آب و سنگ در دیزاین حس شادابی و طراوت و پاکیزگی و به دور از آشفتگی را در منزل خود ایجاد کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد تاثیر فنگ شویی در چیدمان منزل و تاثیر آن در آرامش و نشاط

برچسب ها : فنگ شویی چیست دکوراسیون داخلی فنگ شویی در خانه نرگس عسکری خواه طراحی داخلی چیدمان منزل