استفاده مفید از زیر پله ها

creative ways to use the space under your stairs
ملک فوری سه شنبه 09 خرداد 1402 ارسال نظر

تمام ایده های پیشنهادی در این مقاله با توجه به نوع سلیقه ، انتخاب رنگها و بافت و طراحی ها به سلیقه و انتخاب شخصی شما عزیزان قابل هزاران طرح و ایده نو وخلاقانه می باشد.

تبلیغات با قیمت مناسب

یک استراحتگاه کوچک
یک جای مسکوت برای مطالعه
مکانی برای جا سازی لوازم فصلی
اتاق لاندری
چایخانه ای کوچک
قرار دادن استند گل و دکور
جایی برای بازی های کودکانه
ایجاد حوضچه ای کوچک 
ایجاد یک کتابخانه کوچک
ایجاد اتاق مشاهده تلوزیون و یا اتاق کامپیوتر

با شکل گیری کلان شهرها و تغییر ساخت و ساز در جوامع مدرن، مساحت بنا و ساختمانهای بخصوص شهری بعضا تا اندازه ای کوچک و کم شده است که با این وجود صاحب خانه را موظف می کند تا از هر میلیمتر بنا استفاده مطلوب داشته باشد. یکی از قسمتهایی که شاید در دکوراسیون و طراحی منزل از دیدگاه همه صاحبان منازل مغفول می ماند و مفید و حایز اهمیت نمی باشد، زیر پله ها و راه پله ها هستند. زیر پله ها به دو دسته تقسیم می شوند . زیر پله های داخلی و زیر پله های خارجی.  ما در این مقاله قصد داریم تا به شما مخاطبان عزیز چند نمونه از شیوه های استفاده بهینه از زیر پله ها را پیشنهاد دهیم. زیرپله های خارجی منزل با توجه به اینکه در  خارج  ساختمان قرار دارد شاید در دکوراسیون داخلی جایگاهی نداشته باشد اما به نوبه خود می تواند با ایجاد یک موقعیت قابل استفاده و کاربردی فضای زیبایی را به نمای بیرونی منزل ما بدهد. مثلا میتواند بعنوان یک انباری کوچک طرح ریزی شود. زیر پله های داخلی اما بجهت قابل دید بودن چندین مدل و طراحی می توان روی آن پیاده نمود. و بعنوان یک عنصر مفید در فضای داخل خانه از آن استفاده کرد. شاید باور این موضوع سخت باشد اما ما با نگاهی خلاقانه می توانیم این نقطه از خانه را به محیطی بسیار دلچسب و زیبا تبدیل نماییم.

یک استراحتگاه کوچک

راه پله ها می توانند یک استراحتگاه دنج برای ساعات استراحت ما باشند.این ایده میتواند برای منزل بعنوان یک اتاق کوچک  در قسمتی از خانه به حساب آید.

یک جای مسکوت برای مطالعه

گاه می توان در زیر پله ها مکانی ایجاد نمود تا برای ساعات مطالعه و درس خواندن و یا گوش دادن به یک موسیقی از آن استفاده کرد.

مکانی برای جاسازی لوازم فصلی

خیلی وقتها ما در منزل نیاز به مکانی داریم تا وسایل اضافی منزل را از قبیل لباسها و کفش های اضافی در آن قرار دهیم. مثلا با تغییر فصلها نیاز به جایی داریم که لوازم و وسایلی را که در آن فصل احتیاج نداریم در آن قرار دهیم. ویا کتابهایی که برای مدتی نیازمند به آن نیست را در آنجا جای دهیم. اتفاقا در چنین وضعیتی میتوان کمدها ویا کشوهای کوچکی را در زیر پله ها تعبیه کرد تا این دسته از وسایل را در آن جای داد.

اتاق لاندری

در زندگی مدرن امروز بسیاری از خانم های خانه دار تمایل دارند تا مکانی را خارج از فضای آشپزخانه و یا حمام برای قرار دادن ماشین لباسشویی و خشک کن لباسها داشته باشند. زیر پله ها می توانند مکانی مناسب برای ایجاد فضای لاندری یا همان رختشورخانه باشند.

چایخانه ای کوچک

 از زیر پله ها میتوان برای ایجاد یک جای کوچک دنج بعنوان چایخانه ویا سرو قهوه که بتواند مخصوص دسترسی آسان و راحت به خوردنیهای بسته بندی شده و یا چای و نسکافه باشد 

قرار دادن استند گل و دکور

در بعضی خانه ها فضای زیر پله ها آنقدر کوچک هستندکه فضای خالی برای قرار دادن وسیله ای را ندارند تا بتوان روی آن بعنوان یک مکان برنامه ریزی کرد اما با همه کوچکی خود می توانند فضای خوبی برای قراردادن یک میز گل و یا گلدانهایی که چندان به نور و فضا نیازمند نیستند باشند. 

جایی برای بازی های کودکانه

یکی دیگر از کاربرد زیرپله ها می تواند بعنوان اتاقک بازی بچه ها باشد که با یک طراحی ساده به سبک کودکانه ، جای مخصوص و حس امن را برای خلوت کودکان با هم بازیهایشان ایجاد نماید. 

ایجاد حوضچه ای کوچک 

اگر فضای زیر راه پله خانه  به پنجره ها نزدیک باشد و تهویه هوا آسان باشد، می تواند یک مکان خوب برای قرار دادن یک آکواریوم کوچک و یا ایجاد یک حوضچه کوچک برای ماهی های رنگی و ریز باشد.

ایجاد یک کتابخانه کوچک

میتوان فضای زیر راه پله هارا برای ایجاد یک کتابخانه کوچک چوبی و یا فلزی استفاده نمود. 

ایجاداتاق مشاهده تلوزیون و یا اتاق کامپیوتر

یکی از شیوه های استفاده مناسب از زیر پله ها می تواند قرار دادن میز کامپیوتر در آن باشد و یا میتواند بعنوان tv room  یا اتاق تماشای تلوزیون استفده شود.  تمام ایده های پیشنهادی در این مقاله با توجه به نوع سلیقه ، انتخاب رنگها و بافت و طراحی ها به سلیقه و انتخاب شخصی شما عزیزان قابل هزاران طرح و ایده نو وخلاقانه می باشد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد استفاده مفید از زیر پله ها

برچسب ها : تزیین زیر پله با گل دکور زیر پله ها میز تلزیون زیر پله سمانه یوسفی