ایده های کاربردی برای تزئین ستون های مزاحم

Column decoration ideas
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

اگر به دنبال راه حل برای پوشاندن و یا تزئین ستون های مزاحم در خانه هستید، اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید باید متراژ و طراحی منزل و حتی مدل ستون را در منزل در نظر بگیرید.

تبلیغات با قیمت مناسب

ایده های کاربردی و خلاقانه برای تزئین ستون های مزاحم منزل 

تا حالا شده در منزل وجود ستون های مزاحم که اصلا قابلیت جا به جایی ندارند، برای شما آزار دهنده باشد و تو ذوقتون بزنه و به این فکر کنید که با این ستون مزاحم چکار کنید تا تاثیر منفی در طراحی و دکوراسیون خانه ایجاد نکند؟ در ادامه این مقاله را دنبال کنید تا از این ایده های جالب برای پوشاندن ستون های مزاحم استفاده نمایید. 

ایده جهت دکوراسیون ستون های مزاحم منزل
تزئین ستون مزاحم با ام دی اف
تزئین ستون های مزاحم با آینه
تزئین ستون های مزاحم با گیاهان طبیعی
تزئین ستون های مزاحم با کاشی
تزئین ستون های اضافه با گچ بری
تزئین ستون های اضافه باسنگ
تزئین ستون های مزاحم با کناف
تزئین ستون با یو پی وی سی

ایده جهت دکوراسیون ستون های مزاحم منزل :

برای استفاده درست و طراحی این ستون های مزاحم در منزل اول از همه باید به طراحی دکوراسیون منزل خود توجه نمود و با توجه به آن باید اقدام به تزئین و دیزاین ستون مزاحم کنید. در ادامه تعدادی از ایده ها جهت تزئیینات را مطرح می کنیم.

● تزئین ستون مزاحم با ام دی اف:

یکی از تزئینات با صرفه و درست جهت طراحی ستون های مزاحم استفاده از ام دی اف می باشد چرا که هم از قیمت مناسبی برخوردار است و همچنین با هر سبک دکوراسیون و خانه ای هماهنگی دارد. یعنی به راحتی می توان هم برای خانه هایی به سبک مدرن و هم کلاسیک و یا سنتی و... از این نوع تزئین استفاده نمود. برای مثال می توانید برای منازل های به سبک کلاسیک از ام دی اف های منبت کاری و طرح برجسته استفاده کنید و اگر طراحی منزل به سبک مدرن باشد بهتر است از چوب های کاملا ساده و خالص استفاده شود.

● تزئین ستون های مزاحم با آینه:

استفاده از آینه برای پوشاندن و یا تزئین ستون های مزاحم یک دیگر از روش های طراحی می باشد که به راحتی و با هزینه نه چندان زیاد می توانید آن را در منزل خود اجرا نمایید. بطور مثال، اگر طراحی منزل شما به سبک مدرن باشد می توانی از آینه های قدی استفاده کنید البته این نوع طراحی به ابعاد و عرض ستون منزل شما هم نیز بستگی دارد. اما می توان از آینه های کوچک تر و یا برش خورده نیز برای تزئین و یا پوشاندن این ستون های مزاحم استفاده کرد.

● تزئین ستون های مزاحم با گیاهان طبیعی:

یکی از روش های جذاب و ایده آل جهت تزئین ستون های مزاحم، خصوصا اگر این ستون ها در وسط منزل باشند، با استفاده از رنگ سبز برای ستون و می توان با انواع گل های آپارتمانی رونده تزئین کرده و حس سر زندگی و طراوت را در منزل خود ایجاد کنید.

●تزئین ستون های مزاحم با کاشی:

یکی از زیباترین تزئین برای ستون های مزاحم در منزل طراحی به وسیله انواع کاشی ها می باشد که به حد زیادی زیبا و چشم نواز می شود. با این که این نوع تزئین زمان زیادی می برد اما ارزش زیبایی و نتیجه بعد از کار را خواهد داشت.
اما برای انتخاب کاشی ها باید به سبک و فضای داخلی منزل توجه کنید، برای مثال در خانه های مدرن باید از کاشی های که رنگ خنثی دارند استفاده نمود و اگر طراحی منزل به سبک سنتی می باشد می توان از کاشی های رنگی و متفاوت استفاده کرد.

●تزئین ستون های اضافه با گچ بری:

گچ بری در انواع قسمت های منزل یکی رایج ترین نوع تزئینات می باشد. اما برای این نوع تزئین باید به هارمونی رنگ ها دقت نمود، مثلا گچ بری ها با رنگ دیوار و قاب هایی که روی آن طراحی شده است باید متفاوت باشند. در این زمینه پیشنهاد می شود از دو رنگ تیره و روشن برای این نوع تزئین استفاده نمایید تا جلوه شیک و باشکوه تری به منزل ببخشد.

●تزئین ستون های اضافه با سنگ:

سنگ های از متریال هایی تشکیل شده اند که بیننده می تواند با آن ارتباط بگیرند و حس خوبی داشته باشند. اگر دقت کرده باشید در خانه های قدیمی و یا روستایی، روح و حس زندگی خاصی وجود دارد که حس زندگی را در افراد ایجاد می کند. امروزه شما می توانید با استفاده از سنگ های آنتیک برای تزئین ستون های مزاحم و یا حتی دیگر قسمت های منزل استفاده کنید. اصولا برای مکان های اداری و تجاری از سنگ های تراوتن استفاده می شود و برای منازل از سنگ های دکوراتیو و آنتیک استفاده می کنند.

●تزئین ستون های مزاحم با کناف:

یکی از متریالی هایی که برای پوشاندن ستون های مزاحم در منزل و یا مکان های دیگر بجز مکان های تجاری قابل استفاده می باشد، کناف است که اجرا کردن این طرح بسیار کم هزینه و آسان می باشد.

●تزئین ستون با یو پی وی سی:

اگر برای پوشاندن ستون های مزاحم دنبال راحی کم هزینه و راحت هستید می توایند از یو پی وی سی استفاده کنید که از طرح های مختلفی برخوردار می باشد و می توان از آن در محیط های مختلف استفاده کرد و در کنار این متریال می توان از نورپردازی استفاده کرد تا جذابیت آن نقطه از منزل را دو چندان نمود.

کلام آخر:

اگر به دنبال راه حل برای پوشاندن و یا تزئین ستون های مزاحم در خانه هستید، اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید باید متراژ و طراحی منزل و حتی مدل ستون را در منزل در نظر بگیرید. مثلا اگر فضای خانه کوچک است و ستون مزاحم به شکل مکعب و بزرگ می باشد بهترین گزینه برای تزئین این نوع ستون استفاده از آینه ها می باشد. استفاده از آینه فضای کوچک محیط را دو چندان نشان می دهد. اما اگر فضای منزلتان بزرگ باشد دست شما برای انتخاب نوع تزئین بازتر می باشد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد ایده های کاربردی برای تزئین ستون های مزاحم

برچسب ها : تزئین ستون با گل تزئین ستون با چوب تزئین ستون سنگ آنتیک نرگس عسکری خواه