طراحی تی وی روم و ضرورت آن در منزل

TV room ideas
ملک فوری سه شنبه 09 خرداد 1402 ارسال نظر

بسیاری از افراد نیز هستند که اصلا دوست ندارن چند کار در یک فضا صورت گیرد و ترجیح میدهند هر برنامه ای در طول روز دارند اعم از مطالعه، صرف غذا و یا تماشای تلوزیون در فضای مخصوص به خود صورت گیرد.

تبلیغات با قیمت مناسب

در ابتدا باید بدانیم تی وی روم چیست و ضرورت آن در منزل به چه صورت است؟

تلوزیون وسیله ای است که هم میتواند ابزار سرگرمی برای اعضای خانواده باشه و هم به عنوان یک رسانه اخبار و اطلاعات زیادی را به مخاطبین خود ارایه دهد از این رو این وسیله به عنوان ابزار اولیه در تمام منازل وجود دارد. حال باید ببینیم چه مکانی میتواند مناسب این وسیله باشد؟ معمولا در هر خانه ای قسمتی از اتاق نشیمن یا همان سالن پذیرایی به این امر اختصاص داده میشود. در معماری خانه های قدیمی علاوه بر سالن پذیرایی مهمان بخش دیگری از خانه به این امر اختصاص داده میشد. اما به مرور زمان و با کوچک و محدود شدن ساختمان خانه ها این دو باهم تلفیق شدند. در معماری های جدید بسیاری از خانه ها بخصوص خانه هایی با متراژ بزرگ قسمتی از خانه علاوه بر سالن پذیرایی به عنوان اتاق نشیمن اختصاص داده میشود تا به عنوان اتاق تماشای تلوزیون استفاده شود. در اصطلاح به چنین اتاقهای تی وی روم گفته می شود. برای مشاهده آپارتمان های سه خوابه به صفحه " آپارتمان سه خوابه " نیز رجوع نمایید.

ضرورت طراحی تی وی روم در منزل
نکات مهم در طراحی تی وی روم
متریال و طراحی تی وی روم

 

- ضرورت تی وی روم در منزل:

بسیاری از افراد نیز هستند که اصلا دوست ندارن چند کار در یک فضا صورت گیرد. از فضای شلوغ خوششان نمی آید و ترجیح میدهند هر برنامه ای در طول روز دارند اعم از مطالعه، صرف غذا و یا تماشای تلوزیون در فضای مخصوص به خود صورت گیرد. چنین عزیزانی وجود یک اتاق مخصوص تماشای تلوزیون و یا همان تی وی روم را ضروری و لازم می دانند. همانطور که اشاره شد خانه هایی با طراحی مدرن بخاطر محدودیت متراژ یک همچنین فضایی را به طور جداگانه ندارد. اما ما بین همان طراحی سالن پذیرایی  قسمتی از طراحی اختصاص به تماشای تلوزیون داده می شود. این قسمت از خانه به جهت اینکه بطور متداول اعضای خانواده را دور هم جمع می کند حس آرامش خاصی دارد و این قسمت معمولا با سلیقه تر طراحی میشود. برای آن دسته از افرادی که تمایل به خرید ملک دارند پیشنهاد میکنیم سری به صفحه " خانه در رشت " بزنید.

- نکات مهم در طراحی تی وی روم:

حال باید دید به چه نکاتی برای طراحی این بخش از منزل باید درنظر گرفت. اولین نکته مسیله نورپردازی است. نورپردازی در اطراف تلوزیون تماشای آن را راحت تر میکند. اگر قرار است پشت تلوزیون و یا در همان اتاق مخصوص تماشای تی وی پرده ای نصب کنیم بهتر است رنگ پرده ها حتما روشن باشد استفاده از رنگهای روشن طراحی اتاق را جذاب تر می نماید. تی وی روم حتی می تواند یک اتاق بسیار کوچک و یا یک فضای کاملا دنج باشد و حتما نیاز نیست که یک فضای بزرگ به این بخش از برنامه روزانه اختصاص یابد. وجود تی وی روم در منزل، خانواده های پرجمعیت معمولا با استقبال بیشتری مواجه است. چرا که مثلا حضور چند کودک در سنین مختلف این احتیاج را بیشتر نشان میدهد چرا که ممکن است یکی از کودکان نیازمند تماشای تلوزیون باشد و دیگری نیاز به فضایی ساکت و آرام برای انجام تکالیف مدرسه داشته باشد.

- متریال و طراحی تی وی روم

در فضا سازی تی وی روم از متریال های متفاوتی استفاده می شود. مثلا ممکن است از دکور چوبی برای بخشی که تی وی شما در آن قرار میگیرد استفاده گردد. وجود میز تلوزیون های چوبی و یا حتی دکور هایی از جنس سرامیک و... همه میتواند زیبایی و جذابیت محیط اتاق را بیشتر کند. بخش دیگری که در تی وی روم حائز اهمیت است اینکه مبلمانی که در تی وی روم قرار میگیرد از چه سبکی باشد و جنس آن چگونه باشد. قطعا مبلمان در تی وی روم که یک فضای نشیمن و استراحتگاه محسوب می شود نباید رسمی و خشک باشد. وجود مبلمانی راحت و نرم قطعا دلچسب تر خواهد بود. سبک قرار گرفتن مبلمان و تعداد آنها رنگ آنها و اینکه از رنگ های گرم و یا ملایم استفاده شود و همه چیز بستگی به بزرگی و یا کوچکی تی وی روم شما دارد و نیز همچنین به سلیقه شما نیز وابسته است. هنگام تماشای تلوزیون یک فضای دوستانه و صمیمی خانوادگی قطعا لازم است که فضای اتاق و لوازمی که به کار رفته است الهام بخش نشاط و شادی بیشتر در بین اعضای خانواده باشد. در اینصورت علاقه مندی همراهان و اعضای خانواده نسبت به سپری کردن ساعات بیشتر در این محیط بیشتر است. اینکه سبک تی وی روم شما به سبک مدرن باشد و یا کلاسیک بستگی به سلیقه خود شما دارد. اگر از خواندن این مقاله لذت بردید پیشنهاد میکنیم که اهمیت این بخش از خانه را در انتخاب منزل در الویت قرار داده تا از مزایای آن بهره مند شوید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد طراحی تی وی روم و ضرورت آن در منزل

برچسب ها : تی وی روم چیست ضرورت تی وی روم سمانه یوسفی