ایده برای انتخاب پرده اتاق خواب

How to choose curtains for the bedroom
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

برای خرید پرده اتاق خواب و انتخاب بهترین ایده باید به اتاق خواب خود و جزئیات آن دقت کنید. اگر اتاق خوابی ساده دارید میتوانید از طرح های شلوغ و رنگ های سرزنده ایده بگیرید که جذابیت اتاق شما را دو چندان میکند و اگر روتختی طرحدار و یا کاغذ دیواری های پر نقش‌ و نگار دارید، پرده‌ ساده با رنگی ملایم گزینه بهتری برای شما است.

تبلیغات با قیمت مناسب

در طراحی دکوراسیون و تزیینات اتاق خواب یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است و میتواند کلی زیبایی اتاق خواب را تحت تاثیر خود قرار دهد پرده های اتاق خواب است. معمولا در انتخاب پرده مناسب اتاق خواب رنگ پرده، جنس پارچه و نیز طرح و گلها می بایست هم خوانی و هم گونی با سایر لوازم اتاق داشته باشد تا اتاق خواب زیباتر جلوه کند. با توجه به تغییر سبک زندگی از قدیم به مدرن، میبینیم که در بازار نیز انواع طرح ها و مدل های مختلفی از این نوع پرده ها دیده میشود که هر یک از آنها کاربرد ویژه خود را دارند. طراحی پرده های اتاق خواب باید تا اندازه ای متفاوت از پرده های پذیرایی باشد و پرده اتاق خواب باید ساده تر باشد تا اتاق خواب شیک تر به نظر بیاید. قطعا زیبا بودن پرده ها جذابیت منزل را چند برابر میکند. امروزه در دکوراسیون به سبک مدرن، طرح ها کاملا ساده هستند و از طیف رنگ های روشن با ترکیبی از رنگ سفید استفاده میشود. در سبک طراحی های مدرن در انتخاب پرده نیز از پرده های ساده تر و رنگ های روشن تر استفاده می شود. بیشتر طراحان مد چه داخلی و چه خارجی، اعتقاد دارند که اگر ایده برای پرده اتاق خواب مناسب باشد و با دقت و تحقیق انجام شود می‌تواند ظاهر اتاق خواب را تکمیل و زیبا کند، از آنجا که پرده‌ها از نظر نوع و وزن پارچه، طول، طرح و رنگ در انواع متفاوتی وجود دارند، بنابراین قبل از تهیه یا دوخت پرده‌های ساده و شیک اتاق خواب باید دقت کرد و نکاتی را نیز رعایت کرد. البته به یاد داشته باشید که نقش اصلی پرده اتاق خواب جلوگیری از نور و گرم نگه داشتن اتاق خواب شما است.

فهرست مطالب:
1. بهترین ایده برای انتخاب پارچه پرده اتاق خواب
2. ایده برای انتخاب پارچه های ساده و یا طرح دار برای اتاق خواب
3. ایده برای اندازه و قد پرده اتاق خواب
4. ایده برای انتخاب حجم مناسب پرده برای اتاق خواب

بهترین ایده برای انتخاب پارچه پرده اتاق خواب

در انتخاب پرده اتاق خواب، جنس پارچه نقش مهم و اصلی را ایفا میکند. استفاده از پارچه های نازک و شیشه ای و حریر جلوه بسیار زیبایی به اتاق شما میدهند و تا حدودی از فضای خصوصی اتاقتان محافظت میکند اما اگر میخواهید اتاقتان تاریک شود و حتی در فصل زمستان اتاق گرم تری داشته باشید پارچه حریر و نازک اصلا ایده مناسبی برای اتاق خواب شما نیست. میتوانید از پارچه های گرم بالا و سنگین تر برای گرم کردن اتاق و تاریک کردن اتاقتان استفاده کنید. اگر تاریکی اتاق برایتان خیلی مهم است، میتوانید از پرده بلک اوت که پارچه ای ضد نور و فوم دار است استفاده کنید. پارچه‌های سنگین‌تر مانند پنبه ضخیم، لنین و مخمل به‌ویژه اگر با لایه‌ای پارچه بلک‌اوت همراه شوند، گزینه‌های خوبی برای جلوگیری از ورود نور به اتاق هستند. اما برای شمایی که طرفدار نور طبیعی و زیاد هستید همان ایده پارچه حریر و یا شیشه ای بسیار مناسب شماست.

ایده برای انتخاب پارچه های ساده و یا طرح دار برای اتاق خواب

انتخاب طرح پارچه برای پرده اتاق خواب یکی از مهم ترین انتخاب ها می باشد. انتخاب پارچه به رنگ و سبک اتاقتان بستگی دارد، اگر اتاقتان شلوغ است و کاغذ دیواری شلوغی هم دارد بهترین ایده برای انتخاب پرده برای شما پرده ای ساده با رنگی ملایم است اما اگر طرفدار پارچه های شلوغ هستید باید بگوییم که احتمالا پس از مدتی با وجود اتاق شلوغ و کاغذ دیواری شلوغ، از اتاق خسته میشوید ولی برای استفاده از پرده طرحدار میتوانید آن را با پرده ای ساده ترکیب کنید که کمی از شلوغی آن کاسته شود. در مقابل اگر اتاقتان به سبک ساده و مینیمال است و رنگی ملایم دارد، ایده پرده اتاق خواب با طرح شلوغ مناسب شماست زیرا اینگونه میتوانید اندکی به رنگ و لعاب به اتاق خود بدهید و تغییر چشمگیری برای اتاق خواب شما خواهد بود.

ایده برای اندازه و قد پرده اتاق خواب

اندازه پرده اتاق خواب شما در نمای اتاقتان نقش مهمی دارد. اگر میخواهید که اتاقتان جلوه زیباتری به خود بگیرد و شکیل تر شود ایده پرده بلند تا کف اتاق خواب کاملا مناسب است، درست است که از لحاظ کاربرد استفاده از پرده تا زیر پنجره یعنی همان اندازه پنجره کافی است و کار خود را میکند اما مماس شدن پرده با کف، نمایی باشکوه ایجاد می‌کند. همچنین پرده‌هایی که روی زمین حالت رها شدن دارند در مقابل پرده‌هایی که با کف مماس می‌شوند خیلی خیلی زیباتر هستند.

ایده برای انتخاب حجم مناسب پرده برای اتاق خواب

برای انتخاب پرده اتاق خوابتان به علاوه شکل و طرح و اندازه قدی پرده، باید این مورد را هم در نظر بگیرید که از پرده ای با حجم مناسب اتاقتان استفاده کنید زیرا اگر اتاق خواب کوچکی دارید استفاده از پرده های ضخیم و کلفت و بزرگ باعث کوچک تر دیده شدن اتاق خواب شما میشود. اصطلاحاً اتاق شما را خفه تر و بسته تر میکند و از دلبازی اتاقتان کم میکند. در مقابل اگر اتاق خواب بزرگی دارید استفاده از پرده های خیلی نازک و کوچک باعث میشود اتاق شما خالی و بی روح دیده شود.

به طور کلی برای خرید پرده اتاق خواب و انتخاب بهترین ایده باید به اتاق خواب خود و جزئیات آن دقت کنید. اگر اتاق خوابی ساده دارید میتوانید از طرح های شلوغ و رنگ های سرزنده ایده بگیرید که جذابیت اتاق شما را دو چندان میکند و اگر روتختی طرح‌دار و یا کاغذ دیواری‌های پرنقش‌ و نگار دارید، پرده‌ ساده با رنگی ملایم گزینه بهتری برای شما می باشد. همچنین بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که پرده های بزرگ مدرن تر و پرده های کوچک سنتی تر هستند. شما طرفدار کدام سبک هستید؟

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد ایده برای انتخاب پرده اتاق خواب

برچسب ها : مدل پرده اتاق خواب انتخاب پرده اتاق خواب دکور اتاق خواب پرده مناسب اتاق سمانه یوسفی