انواع طرح و ساخت باربیکیو در حیاط یا تراس

All about built in barbecue
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

قصد داریم با هم به بررسی ساخت باربیکیو در خانه و تراس بپردازیم و برای ساخت باربیکیو باید به چه نکاتی توجه کنیم تا هم دارای ظاهری زیبا باشد و هم از کیفیت و ماندگاری بالا برخوردار باشد.

تبلیغات با قیمت مناسب


زندگی بُعد های زیادی دارد که همواره ما لحظات مختلفی را تجربه میکنیم. بسیاری از افراد به دنبال ایجاد فضایی شاد جهت گذراندن اوقات خوش در کنار خانواده و دوستان خود هستند. پای ثابت تمام دورهمی های خانوادگی و دوستانه، خوراکی های خوشمزه و پذیرایی از مهمانان توسط میزبان میباشد. مردم ایران در مهمان نوازی شهره ی عام و خاص هستند و تقریبا پای ثابت این دورهمی ها، یکی از لذیذ ترین و پر طرفدار ترین سبک های غذایی ایرانی، غذا های گریل شده و کبابی است. برای انجام این کار معمولا به دل طبیعت میزنیم و در محیطی باز و در طبیعت با جمع کردن چند چوب و درست کردن ذغال و ... بساط کباب را به راه می اندازیم. اما انجام این پروسه هم دردسر های مخصوص به خود را دارد که یکی از مهم ترینشان وقت گیر بودن است. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد اقدام به ساخت باربیکیو در قسمتی از خانه و ویلای خود میکنند تا هر دفعه از دردسر انجام این پروسه خلاصی یابند. قصد داریم با هم به بررسی ساخت باربیکیو در خانه و تراس بپردازیم و ببینیم اگر قصد ساخت باربیکیو را داریم باید به چه نکاتی توجه کنیم تا هم دارای ظاهری زیبا باشد و هم از کیفیت و ماندگاری بالا برخوردار باشد. همچنین با ورود به صفحه " خرید ویلا در گیلان " میتوانید با ویلا هایی که از باربیکیو برخوردار هستند در کنار عزیزان خود لذت ببرید.

● فهرست این صفحه 
انتخاب درست متریال برای ساخت باربیکیو
طراحی و ساخت باربیکیو در تراس

- انتخاب مکانی مناسب برای ساخت باربیکیو:

شاید اولین قدم برای ساخت باربیکیو، انتخاب مکانی مناسب جهت ساخت آن باشد. وقتی قصد میکنیم در محل زندگی خود باربیکیو بسازیم، در واقع باید به فکر محیطی باشیم تا آشپزخانه ای کوچک را در آن راه اندازی کنیم. باید سعی کنیم در قدم اول با انتخاب مکانی سرپوشیده، به فکر حفظ دوام و کیفیت لوازم مورد نظر در برابر بارش باران، تابش شدید نور خورشید، برف، باد شدید و ... باشیم. 

- انتخاب درست متریال برای ساخت باربیکیو:

انتخاب متریال های مورد استفاده برای سخت باربیکیو تا حد زیادی به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل تان بستگی دارد، اما باید یادتان باشد مهم ترین نکته انتخاب مصالح و متریال با کیفیت، با دوام  و مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف است. متریال هایی مانند استیل، آجر، سنگ و ... جزء مصالح با کیفیتی هستند که به دوام باربیکیوی مورد نظر کمک کرده و باعث افزایش عمر آن میشود.

-طراحی و ساخت باربیکیو در تراس:

برای حفظ عمر و دوام باربیکیو، بهتر است باربیکیوی خود را در مکانی سقف دار تعبیه کنیم، بهترین گزینه ساخت و طراحی باربیکیو در قسمت تراس منزل میباشد. حال میخواهیم ببینیم برای انجام این کار چه نکاتی را باید رعایت کنیم. وقتی میخواهیم در فضای باز و تراس باربیکیو درست کنیم، تقریبا باید به فکر ایجاد نسخه ی کوچیک تر از یک آشپزخانه باشیم و به لوازمی مانند سینک، قفسه هایی برای گذاشتن وسایل، گریل و کانتر آشپزخانه است. انتخاب و طراحی فضا بستگی به سلیقه ی افراد دارد اما بهتر است از متریال هایی مانند سنگ، آجر، بتن و فلز بیشتر استفاده شود و تا حد امکان از چوب کمتر استفاده کنید. چون کیفیت چوب نسبت به سایر متریال ها از کیفیت پایین تری برخوردار بوده و در برابر شرایط جوی دوام کمتری دارد. بهترین متریال که برای ساخت باربیکیو میتوان استفاده کرد بدون شک آجر نسوز است زیرا این آجرها معمولا با خاک معدن آهن و در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه در کوره پخت میشوند و کیفیتی بسیار بالا و طول عمری عجیب دارند. همچنین از مصالحی مثل سنگ های طبیعی و سنگ های صیقل داده شده نیز میتوان استفاده کرد. به یاد داشته باشید اگر قصد استفاده از سنگ را دارید دقت کنید که سنگ انتخابی، سنگ رودخانه ای نباشید، چون این سنگ ها خیلی زود در برابر گرمای شدید ترک خورده،  شکسته و خرد میشوند. نکته ی قابل اهمیت دیگر انتخاب ابعاد مناسب و همچنین انتخاب طرحی کاربردی برای ساخت باربیکیو است. در سالهای اخیر شاهد طراحی ها و شکل های عجیب و پیچیده برای باربیکیو هستیم که بی شباهت به قلعه ی ناتینگهام نمیباشد. شاید تحت تاثیر احساس در ابتدا این طرح ها جذاب باشند، اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که انتخاب طرحی ساده تر و کاربردی نیز میتوانست به شما کمک کند و هم از هزینه های بی مورد کم میکرد. مورد دیگر انتخاب اندازه و سایز مناسبی برای باربیکیو میباشد. برای انتخاب اندازه ای مناسب شما باید به این مورد دقت کنید که آیا این باربیکیو فقط برای استفاده خانواده است یا برای مهمانی های خانوادگی و شلوغ نیز میخواهید استفاده کنید؟ جواب این سوال اندازه ی باربیکیوی منزل شما را مشخص میکند. شما باید به حداکثر تعداد مهمانی که قرار است از آنها در منزل پذیرایی کنید بیاندیشید. اگر خانواده ای شلوغ و جمعی صمیمی دارید و مدام اهل مهمانی دادن و پذیرایی از گروه های بزرگ خانوادگی و دوستان هستید بهتر است به فکر طراحی باربیکیوی بزرگ تری باشید البته قبل از طراحی سایز، ابعاد تراس خود را نیز در نظر بگیرید. شما میتوانید باربیکیوی خود را به شکل مستطیل، مربع و دایره در یک طبقه حتی در چند طبقه درست کنید. که البته طبقات مختلف کاربردهای مختلفی دارند. یک باربیکیوی استاندارد شامل چند قسمت است. قسمتی برای گذاشتن سینی محتویات غذای آماده طبخ، قسمت اصلی باربیکیو که ذغال قرار میگیرد، و جایی جداگانه که سینی تمیز، کاردک و بادبزن را در آن بگذاریم. البته این روزها باربیکیوهایی با طراحی های بسیار پیچیده و چند منظوره ماننده قسمتی جداگانه برای گریل پیتزا و ... نیز میبینیم. اما اصل و پایه ی تمامی باربیکیو ها همین چند مورد بود که گفته شد و امیداریم اگر قصد ساخت باربیکیو در منزل را دارید، با استفاده از مطالب ذکر شده بتوانید به منظور خود برسید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد انواع طرح و ساخت باربیکیو در حیاط یا تراس

برچسب ها : طراحی و ساخت باربیکیو باربیکیو در تراس باربیکیو در حیاط زهرا ابراهیمی