کاربرد رنگ پاستیلی در دیزاین منزل

How to use pastel colors in the home
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

رنگ پاستیلی، اصطلاحی است که ممکن است در چند سال اخیر بیشتر شنیده باشید. این نکته که رنگ ها بر روحیه و سبک زندگی انسان ها تاثیری شگرف دارند، بر کسی پوشیده نیست.

تبلیغات با قیمت مناسب

رنگ پاستیلی، اصطلاحی است که ممکن است در چند سال اخیر بیشتر شنیده باشید. این نکته که رنگ ها بر روحیه و سبک زندگی انسان ها تاثیری شگرف دارند، بر کسی پوشیده نیست. آشنایی با انواع طیف رنگها و دانش ترکیب موثر رنگ در دکوراسیون داخلی، قدرت انتخابی آگاهانه و صحیح در دکوراسیون بندی خواهد داد. حال که شما هم علاقمند به دنیای رنگ ها هستید، با ما همراه باشید تا در این مطلب با دنیای رنگ های پاستیلی بیشتر آشنا شویم و بدانیم این رنگ ها چه مقداردر زندگی ما کاربرد داشته و حتی موثرند.

● فهرست این صفحه 
به چه رنگ هایی، رنگ پاستیلی میگویند؟
چگونه میتوانیم رنگ پاستیلی بسازیم؟
کاربرد رنگ پاستیلی در دیزاین منزل
استفاده از رنگ پاستیلی در رنگ آمیزی منزل

به چه رنگ هایی، رنگ پاستیلی میگویند؟

رنگ پاستیلی تعریفی ساده دارد. اگر به رنگ هایی در طیف رنگی متفاوت، رنگ سفید را اضافه کنیم به رنگ پاستیلی تبدیل میشوند. رنگ های پاستیلی تقریبا شامل تمام رنگ های روشن میشوند. به رنگ هایی مثل صورتی روشن، هلویی، موزی، لیمویی، کاراملی روشن، نعنایی روشن، کالباسی روشن، گلبهی روشن و ... که ممکن است مات هم به نظر بیایند، رنگ های پاستیلی میگویند. این طیف رنگ ها، تناژ واقعی رنگ ها را دارند اما خیلی روشن و نزدیک به رنگ های خنثی هستند. از رنگ پاستیلی در خانه معمولا به صورت تلفیقی با رنگ های دیگر استفاده میکنند که این موضوع به سلیقه فرد بستگی دارد. اما معمولا، این رنگ ها  برای محیط داخلی استفاده میشود که فضایی آرامش بخش و محیطی امن و راحت در منزل بوجود آورد.

چگونه میتوانیم رنگ پاستیلی بسازیم؟

رنگ ها دنیای بی نهایتی دارند در حالی که ما معمولا از طیف محدودی از آنها استفاده میکنیم که به رنگ های رنگین کمانی معروف هستند.شاید افرادی که با رنگ پاستیلی آشنا هستند، فکر میکنند فقط با ترکیب رنگ سفید با سایر رنگ ها میتوان رنگ پاستیلی ساخت که در این حالت رنگ ها بسیار روشن و ملیح میشوند، در حالی که به راحتی میتوانیم با تلفیق رنگ طوسی با رنگ هایی نظیر سبز، قرمز، آبی و... نیز رنگ های پاستیلی ملایم و زیبایی بسازیم.

کاربرد رنگ پاستیلی در دیزاین منزل:

شاید اصطلاح رنگ پاستیلی برای بسیاری آشنا باشد، اما کمتر کسی علم استفاده از این رنگ ها را در دیزاین داخلی و زندگی روزمره خود دارد. در این مجال محدود نمی توان به طور تخصصی به این مبحث پرداخت به همین دلیل قصد داریم تا به چند مورد مهم که کاربردی تر از سایر موارد هستند، اشاره کنیم.

استفاده از رنگ پاستیلی در رنگ آمیزی منزل:

حال که رنگ  های پاستیلی را شناختیم، بیایید ببینیم چطور میتوان از این رنگ ها در رنگ آمیزی محیط زندگی استفاده کرد و به اصطلاح با علم رنگ آمیزی و تلفیق اصولی رنگها با هم بیشتر آشنا شویم. اگر قصد دارید در قسمت نشیمن منزل از رنگ پاستیلی استفاده کنید، یکی از بهترین انتخاب ها تلفیق رنگ سفید و طوسی با رنگ های کم رنگ مانند آبی و لیمویی است. در این صورت میتوانید برای مبلمان خود از پارچه های  گل دار و روشن استفاده کنید. اگر مبل پذیرایی شما آبی پاستیلی و یا صورتی مات است، بهترین انتخاب استفاده از کوسن هایی با رنگ های پر رنگ و تند میتواند باشد. اما اگر مبل منزلتان تناژ رنگ خاکستری، طوسی و یا سفید دارد، بهتر است از کوسن هایی با رنگهای لیمویی، صورتی و آبی پاستیلی استفاده کنید. همچنین استفاده از تلفیق رنگ هایی مانند لیمویی و یاسی نیز میتواند آرامش زیادی به منزل شما بدهد. همچنین میتوانید در رنگ لوازم جزئی هم از این رنگها بهره ببرید. مثلا استفاده از زیر انداز، متریال های چوب، پرده های حریر و ... هر کدام میتواند با بهره بردن از رنگ پاستیلی به شما در ایجاد محیطی شیک، جذاب و البته بسیار آرامش بخش کمک کند. همچنین میتوانید در اکسسوری هایی مانند گلدان ها، کوزه ها، حصیر و .... از رنگ هایی مثل نقره ای براق و سفید مات استفاده کنید. مورد دیگری که میتوانید در دیزاین آن از این رنگ های جادویی استفاده کنید آشپزخانه است. البته شما میتوانید برای داشتن محیطی متنوع و ایجاد حس طراوت، از رنگ های مانند سبز نعنایی برای رنگ آمیزی دیوارها و کابینت ها نیز استفاده کنید. مکان دیگر سرویس های بهداشتی هستند که شما میتوانید از تلفیق رنگ آبی پاستیلی و یا صورتی پاستیلی در کاشی و سرامیک کف و دیوارهای سرویس بهداشتی بهره ببرید. یکی از بهترین موارد استفاده از این رنگ های زیبا، استفاده در دیزاین اتاق خواب است. استفاده از رنگ های مات پاستیلی باعث ایجاد حسی لطیف در اتاق خواب میشود. شما میتوانید در طراحی اتاق خود برای دیوار ها از رنگ های لیمویی کم رنگ، یاسی کم رنگ، طوسی و آبی کم رنگ استفاده کنید و همچنین استفاده از اکسسوری هایی با اشکال مختلف و ناموزون به رنگ های سفید، طوسی در تناژ تند و پر رنگ تا کم رنگ مات و براق مثل سفید و نقره ای هم بسیار میتواند کمک کننده باشند تا فضای تکراری منزل خود را به محیطی شیک، پر از آرامش و لطیف مبدل کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد کاربرد رنگ پاستیلی در دیزاین منزل

برچسب ها : رنگ پاستیلی دیزاین منزل با رنگ پاستیلی رنگ پاستیلی چیست زهرا ابراهیمی