راهکار های پنهان کردن شوفاژ و رادیاتور در خانه

This is how you hide ugly radiators
ملک فوری شنبه 06 خرداد 1402 ارسال نظر

برای بعضی از افراد سیستم گرمایشی مانند پکیج رادیاتور در معرض دید نباشد، اهمیت ویژه ای دارد. اما در این مطلب میخواهیم چند روش راحت و کاربردی برای مخفی کردن رادیاتور را برای شما شرح دهیم

تبلیغات با قیمت مناسب

سیستم گرمایشی بسیاری از مکان های مسکونی و تجاری امروزی مانند آپارتمان، ویلایی، مکان های تجاری و ... رادیاتور و شوفاژ میباشد. این سیستم گرمایشی در کنار تمام محاسنی که دارد، یک ایراد اساسی دارد و آن عدم جابجایی است. سیستم گرمایشی ای مانند بخاری، امکان جابجایی در فصول بهار و تابستان را دارد و این امکان را به صاحب خانه میدهد که در فصول گرما، بخاری را به انباری انتقال داده و در فصل های مورد نیاز دوباره در منزل نصب کنند. اما سیستم شوفاژ و رادیاتور این ویژگی را ندارد. برای بعضی از افراد اینکه در فصول گرما و یا حتی فصل های سرد سال، این سیستم گرمایشی در معرض دید نباشد، اهمیت ویژه ای دارد. " ملک فوری " در این مطلب میخواهد شما را با چند روش راحت و کاربردی برای مخفی کردن رادیاتور و شوفاژ آشنا سازد. با ما همراه باشید.

- نقش و جایگاه شوفاژ در منزل:

آتش، یکی از نخستین اکتشافات بشر بوده و نقشی اساسی در ایجاد تغییر و تحول و پیشرفت در زندگی آدمی داشته است. یکی از تاثیر گذارترین ویژگی های آتش، استفاده از گرمای آن در فصول سرد برای در امان ماندن آدمی از سرماست. اما در مکان هایی مثل آپارتمان های امروزی امکان روشن کردن آتش وجود ندارد و اکثر از شوفاژ استفاده میکنند. این نوع سیستم گرمایشی با زندگی امروزی و مدرن ما سازگاری بیشتری دارد و به دلیل فضای کمی که اشغال میکند، به راحتی در مکان های کوچک نیز میتوان از گرمای آن استفاده کرد. در بعضی از منازل رادیاتور ها زیاد در چشم نیستند و مشکلی ایجاد نمیکنند، اما در بعضی از خانه ها به دلیل نوع دکوراسیون داخلی، رادیاتورها در معرض دید بوده و ظاهر مناسبی ایجاد نمیکند. به همین دلیل در سالهای اخیر تلاش شده تا با ارائه ی راهکار هایی به نحوی باعث پنهان کردن رادیاتور ها شود.

- چند روش کاربردی برای پنهان کردن رادیاتور ها:

یکی از مشکل های اساسی رادیاتور ها این است که با گذشت زمان و با روی کار آمدن نسل های جدید، ولی تغییر خاصی در ظاهر آنها ایجاد نشده و اکثر شبیه به هم و به رنگ سفید هستند. برای دکور هایی که دیوارهای رنگی دارند وجود شوفاژ سفید روی دیوار رنگی جلوه زیبایی ندارد. به همین دلیل یکی از راه کارهای ساده، رنگ کردن شوفاژ ها میباشد. نکته ی مهم در مورد رنگ کردن شوفاژ، استفاده از رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی شوفاژ است که در صورت گرم شدن شوفاژ پوسته پوسته و یا باعث ایجاد بوی نامطبوع نشود. نسل های جدید رنگ های موجود در بازار با کارایی های بسیار متنوع در دسترس هستند و شما میتوانید برای رنگ کردن شوفاژ از رنگ های مخصوص که به صورت اسپری و هم با قلمو میتوان استفاده کرد. روشی دیگر که بسیار پر کاربرد میباشد، استفاده از باکس ها و پوشش های چوبی برای پنهان کردن رادیاتور هاست. در این حالت شما با استفاده از چوب های کنده کاری و یا بافت شبکه ای، جعبه ای چوبی و رنگی درست کنید و با این روش میتوانید به راحتی شوفاژ محل زندگی خود را بپوشانید. در کنار استفاده از این جعبه ها و باکس ها میتوان از قفسه ها، کمد ها و کشوهایی در کنار و در راستای شوفاژها استفاده کرد که جدای از پنهان سازی میتوان از کمد ها و قفسه ها برای جاگذاری و چیدمان وسایل از آن ها استفاده کرد. در کنار استفاده از باکس های چوبی، میتوانید از باکس های فلزی نیز استفاده کنید. استفاده از پوشش های فلزی، مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند و هم اینکه در مقابل پوسیدگی دوام بیشتری دارند و در نهایت عمر بالاتری نیز دارند. یکی دیگر از راهکارهای جالب برای پنهان کردن شوفاژها، ایجاد کردن تو رفتگی در دیوار است. شما میتوانید با ایجاد تو رفتگی در دیوارها و جاگذاری رادیاتور در آن، از ایجاد برآمدگی رادیاتور جلوگیری کرده و از جلوی دید بودن جلوگیری میکند.

 

گردآورنده: زهرا ابراهیمی

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد راهکار های پنهان کردن شوفاژ و رادیاتور در خانه

برچسب ها : پنهان کردن شوفاژ پوشاندن رادیاتور در خانه دکوراسیون داخلی زهرا ابراهیمی