انواع نورپردازی سقف کاذب

False ceiling lighting
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

معمولا یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است نحوه نورپردازی در سقف کاذب است در این مقاله انواع نورپردازی در ساختمان میپردازیم

تبلیغات با قیمت مناسب

یکی از تاثیر گذارترین عناصر در زیبا سازی و ایجاد جلوه بصری بهتر در محیط، نورپردازی است. انتخاب نوع  نورپردازی مناسب بسته به محیط مورد نظر، میتواند بسیار در زیباسازی محیط تاثیر گذار باشد. شما میتوانید با انجام و انتخاب نقاط معین برای نوپردازی، در دکوراسیون خود نقاط کانونی ایجاد کرده و برای چیدمان محیط مرزی مشخص کنید. اگر شما هم علاقمند به آشنایی بیشتر با مبحث نورپردازی هستید، با ملک فوری همراه باشید تا به بررسی این مبحث بپردازیم.

● فهرست این صفحه 
- مکان مناسب برای اجرای نورپرداری
- پرکاربرد ترین انواع نورپردازی در پذیرایی
- نورپردازی با لوستر
- روش های جدید برای نورپردازی

مکان مناسب برای اجرای نورپرداری:

برای اجرای نورپردازی انتخاب مکان مناسب برای جاگذاری المان های نوپردازی بسیار مهم و تاثیر گذار هستند. یکی از بهترین مکان ها برای اجرای طرح های مختلف نورپردازی، سقف ها هستند. افراد با توجه به سلیقه نورپردازی را در مکان ها و قسمت های مختلف فضا اجرا میکنند. اما نورپردازی در نقاط مختلف سقف، باعث ایجاد یک نواختی در تابش نور و امکان انتخاب نورپردازی و عدم نورپردازی در نقاط مختلف محیط میشود. حال با ملک فوری همراه باشید تا چند نوع از نورپردازی را به شما معرفی کنیم.

پرکاربرد ترین انواع نورپردازی در پذیرایی:

امروز برای سقف اکثر خانه ها از کناف و گچ کاری استفاده میشود. بخاطر همین اکثرا با جاگذاری نورپردازی در کناف مدل های جدیدی در ابزار نودهی را شاهد هستیم. در گذشته بیشتر از مهتابی و لامپ استفاده میشد ولی در سالهای اخیر استفاده از نورهای مخفی و هالوژن ها پرطرفدار تر بوده اند. یکی از انواع نورپردازی ها، استفاده از نور مخفی پشت کناف است. در این حالت نور مخفی به صورت شلنگ در رنگهای مختلف پشت کناف اجرا میشود. در این مدل معمولا از هالوژن و یا لوستر نیز برای جلوه زیباتر استفاده میشود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با لوستر ها نیز می توانید بلاگ "چه لوستری برای خانه مناسب است " را مطالعه نمایید. قابل ذکر است که این مدل برای فضاهای کوچک زیاد استفاده نکنید زیرا استفاده از نور مخفی باعث کوچک تر نشان دادن محیط میشود. مورد بعدی استفاده از هالوژن ها برای نورپردازی سقف است که یکی از پر استفاده ترین مدل های نورپردازیست. رنگ بندی مختلف، طراحی متنوع و دوام و طول عمر بالا از ویژگی هالوژن هاست. از هالوژن ها در کناره ها و گوشه های سقف استفاده میشود که به نوردهی و زیبایی سقف، فضا، تابلوها و دیگر اجزای خانه می افزاید.

نورپردازی با لوستر:

یکی از قدیمی ترین روش های نورپردازی، بکارگیری لوسترها در فضای پذیرایست. لوسترها بسیار متنوع در طرح هستند و همین ویژگی موجب شده تا گزینه ی بسیار خوبی برای هر نوع سلیقه ای باشد. بسته به ابعاد و متراژ پذیرای و همچنین دیزاین آن، میتوان از طرح ها و مدل های مختلفی از لوسترها استفاده کرد. موردی که باید توجه داشته باشید این است که اگر قصد دارید از لوستر در سقف کناف کاری شده استفاده کنید باید یا قسمتی که میخواهید لوستر بزنید کناف کاری نشده باشد و یا از لوسترهای کوچک تر استفاده کنید زیرا معمولا سقف خانه ها ارتفاع زیادی ندارد و اجرای کناف موجب کم شدن ارتفاع سقف میشود. لوسترها در اشکال و طرح های بسیار متنوعی تولید میشوند که با توجه به کاربرد و تعداد شعله ها طبقه بندی میشوند. لوسترها با توجه به طرح شان قابلیت استفاده در پذیرایی، اتاق خواب و راهرو را دارند و بسته به سیلقه ی هر شخص و سبک دکوراسیون هر نوع از لوسترها در قسمتی از خانه قابلیت اجرا پیدا میکنند. لوسترهایی با تعداد شعله های بیشتر برای پذیرایی و با تعداد شعله های کمتر مناسب برای اتاق خواب و راهرو هستند. برای خانه هایی که دارای سقف بلند هستند و یا متراژ زیادی دارند، از نوعی لوستر معروف به چلچراغ استفاده میشود که زیبایی و شکوه خاصی دارند.

روش های جدید برای نورپردازی:

یکی از جدید ترین روش های نورپردازی پذیرایی در سالهای اخیر، استفاده از لامپ های فانتزی است. لامپ های فانتزی در شکل ها و طرح های متنوع و زیبا مثل هرم، مکعب، مربعی، کره ای و ... تولید و در بازار عرضه میشوند و یکس از روش های نورپردازی مدرن برای مکان های است که به دکوراسیون شیک و کلاسیک و امروزی علاقمندند. استفاده از لامپ های فانتزی که به نوعی به لوسترهای کوچک شبیه هستند و کاربری هم سان دارند، برای افرادی که علاقمند به لوستر هستند نیز، قابل استفاده میباشد. لامپ های فانتزی به دلیل شکل و طرح های متنوعی که دارند، قابلیت استفاده در پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، دفاتر اداری، کافه رستوران ها، هتل ها و .... را دارند. یکی دیگر از روش های نورپردازی مدرن، استفادا از چراغ های سقفی است. شاید اکثرا از این چراغ ها در نورپردازی راهرو ها و اتاق ها دیده باشید اما نوعی از این چراغ خواب ها مناسب برای پذیرایی هستند و نکته ی مهم اینکه این نوع  نورپردازی سقف مناسب برای خانه هایی با سقف کوتاه هستند. این نوع چراغ ها تنوع در طرح و اندازه ی بالایی دارند که میتواند هر نوع سلیقه ای را برطرف کند. نکته ی مثبت قابل ذکر اینکه در این نوع لامپ ها از لامپ های ال ای دی استفاده میشود که هم طول عمر و ماندگاری بالایی دارند و هم مصرف بسیار کمتری نسبت به سایر لامپ ها دارند.

کلام آخر:

یکی از پر استفاده ترین بخش های خانه ایرانی ها، قسمت پذیرایی خانه است که زمان زیادی را در آن صرف میکنیم، اگر مهمان داشته باشیم دور هم در پذیرایی مینشینیم و مهمانی برگزار میکنیم. زیبایی محیط برای هر کسی با هر سلیقه ای اهمیت دارد و یکی از آیتم های مهم استفاده و بکارگیری نوردهی مناسب منزل است. اینکه شما از چه نوع نورپردازی ای استفاده کنید بسته به سلیقه ی شخصی تان است اما مهم ترین نکته انتخاب گزینه ای با کیفیت و دوام بالاست. در بازارهای امروزی شاهد وجود انواع متریال ها با سطح کیفی متفاوت هستیم. بسیار مهم است که جنسی با کیفیت بالا انتخاب کنیم. زیرا در صورت استفاده از مواردی با جنس نامرغوب، جدا از هزینه ی دوباره شاید مجبور به کنده کاری سقف و یا شکستن کناف و گچ بری  و ... شوید تا بتوانید دوباره سیستم نورپردازی منزل را نصب کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد انواع نورپردازی سقف کاذب

برچسب ها : انواع نورپردازی نورپردازی سقف دکوراسیون داخلی نورپردازی مدرن زهرا ابراهیمی