طراحی اصولی اتاق نشیمن منزل

How to design a living room
ملک فوری شنبه 23 دی 1402 ارسال نظر

مرکز تمامی خانه ها، قسمت نشیمن محسوب میشود. چون نشیمن یا همان پذیرایی قسمتی است که تمام اعضای خانواده در آن جمع شده و با دوستان و اطرافیان دور هم جمع میشوند

تبلیغات با قیمت مناسب

مرکز تمامی خانه ها، قسمت نشیمن محسوب میشود. چون نشیمن یا همان پذیرایی قسمتی است که تمام اعضای خانواده در آن جمع شده و با دوستان و اطرافیان دور هم جمع میشوند. برخی بر این باورند که اتاق نشیمن باید مکانی خلوت و دارای محیطی ساده باشد و از طراحی و لوازم ساده در آن به کار رود تا از شلوغی به دور باشد. و برعکس عده ای از طراحان نیز معتقدند که این قسمت از خانه باید دارای طراحی بیشتر و جذاب تر باشد و از لوازم بیشتر و قابل توجه در آن استفاده شود. سلیقه ها بسیار گوناگون هستند و با توجه به اصل احترام به تمامی سلایق، نمیتوان برتری طرحی نسبت به طرحی دیگر را ادعا کرد. در این مطلب مایل هستیم تا چند مورد از نکات قابل تامل در دیزاین و طراحی اتاق نشیمن را با هم بررسی کنیم. با " ملک فوری " همراه باشید. داشتن آگاهی در مورد اصول و روش های دکوراسیون داخلی و طراحی منزل مخصوصا برای اتاق نشیمن به عنوان یکی از مهم ترین بخش های خانه، امری ضروری است. 

● فهرست این صفحه 
انتخاب رنگ مناسب و تاثیر آن بر طراحی اتاق نشیمن
چیدمان مناسب مبل برای اتاق نشیمن
توجه به نورگیری مناسب از پنجره

-انتخاب رنگ مناسب و تاثیر آن بر طراحی اتاق نشیمن:

از اصلی ترین دغدغه ها در طراحی اتاق نشیمن، انتخاب یک تم رنگ مناسب برای دیزاین و طراحی فضای اتاق میباشد. ایجاد هماهنگی بین رنگ های انتخابی برای رنگ دیوارها، رنگ پرده ها، رنگ مبلمان، رنگ فرش، رنگ اکسسوری ها و ... و اینکه بهتر است رنگ کدام لوازم را با هم ست کنیم؟ از مواردی هستند که در هنگام طراحی برای یک فضا بسیار اهمیت دارند. در هنگام انتخاب رنگ برای آیتم های مختلف اتاق نشیمن اولین قدم انتخاب رنگ مورد علاقه تان است. بهتر است برای انجام این کار ابتدا کمی در مورد اصول ترکیب رنگ و هارمونی رنگ ها اطلاعات داشته باشید. میتوانید در اینترنت سرچ کنید و تم های مختلف رنگ ها را ببیند و در نهایت یک تم با تلفیق چند رنگ انتخاب کنید و برای خانه ی خود به کار ببرید. این انتخاب رنگ باید شامل رنگ بندی تمام قسمت ها و لوازم اتاق باشد. رنگ دیوارها، رنگ کف، سقف، پرده ها و ابزار یراق، مبلمان، فرش، پافر، کوسن، آباژور، پنجره ها، درب و همه چیز. بعد از در نظر گرفتن تمامی این آیتم ها یک تم مناسب از تلفیق چند رنگ و با تناژ رنگی باب میلتان، انتخاب میکنید. نکته ی مهم اینکه مشخص کنید از چه رنگی واقعا خوشتان می آید نه اینکه صرفا جهت اینکه یک رنگ ترند سال است، این انتخابی هوشمندانه نیست، زیرا ممکن است در زمان کوتاهی رنگ مورد نظر دیگر مد نباشد باید به این مسئله ی بودجه را نیز در نظر بگیرد که آیا توان مالی برای تغییر رنگ و دکوراسیون اتاق نشیمن، هر زمان که اراده کنید، خواهید داشت؟ مهم است که در زمان انتخاب رنگ ها از رنگ های مکمل و مشابه زیاد استفاده نکنید. مثلا اگر مبلمانتان رنگ سرمه ای دارند نباید فکر کنید همه ی لوازم را باید در تناژ رنگ سرمه باید بگیرید و یا اینکه دیگر نباید از رنگ سرمه ای استفاده کنید. بلکه باید به این امر دقت داشته باشید که رنگ های مکملی را انتخاب کنید که باعث ایجاد حس یک نواختی در فضا نشوند.

-چیدمان مناسب مبل برای اتاق نشیمن:

نکته ی بسیار مهم دیگر در هنگام طراحی اتاق نشیمن، توجه به نحوه ی چیدمان مبل ها میباشد. نحوه ی این چیدمان با توجه به ابعاد و طراحی اتاق نشیمن شما کاملا متفاوت خواهد بود. نشیمنی که دایره ای طراحی شده، قطعا چیدمان مبلمانش با چیدمان نشیمن با طرح مستطیل یه مربعی تفاوت خواهد داشت. در هنگام چیدمان مبل باید به تعداد، نوع مبل و همچنین ترکیب مبل ها در کنار یکدیگر توجه کرد. قبل از اقدام به خرید مبلمان، حتما به فضای نشیمن توجه کرده و حتی در ذهن خود تصویر سازی کنید که برای این فضا، چه تعداد مبل نیاز دارید؟ چند تعداد مبل تک نفره، نفره یا سه نفره برای محیط لازم است؟ یکی از اصلی ترین دلایل به هم ریختگی و بد جلوه بودن بعضی از اتاق های نشیمن، به کارگیری تعداد و مدل نا مناسب مبلمان است. زیرا همانگونه که تعداد کم مبلمان در فضا خلع ایجاد میکند، تعداد زیاد مبل در فضا موجب ناهماهنگی میشود. در کنار توجه به مبلمان، حتما ابعاد فرش خود را نیز در نظر داشته باشید. ابعاد و طرح فرش و اصول چیدمان فرش در کنار مبل، بسیار در حفظ زیبایی فضا اهمیت دارد.

- توجه به نورگیری مناسب از پنجره:

یکی از مسائل حائز اهمیت در طراحی اتاق نشیمن، توجه به ابعاد، تعداد و شکل ظاهری پنجر های نشیمن میباشد. زیرا موارد ذکر شده جدای از تاثیر نورگیری، بر نحوه ی چیدمان مبلمان نیز تاثیر دارند. زیرا محل پنجره ها میتواند مانع قرار گرفتن مبلمان در جلوی آنها باشد. برای مثال برای انتخاب جای مناسب برای جاگذاری تلوزیون باید چیدمان مبلمان طوری قرار بگیرد که در نهایت مبلمان روبروی تلوزیون باشد و این در حالی است که تلویزیون نباید مستقیم در مقابل پنجره قرار گیرد زیرا تابش نور خورشید در صفحه ی تلویزیون باعث اشکال میشود و یا اینکه افرادی که تمایل به استفاده از گل و گیاه را دارند در کنار پنجره ها ممکن است بخواهند  چیدمان گلدان داشته باشند. در در این مطلب سعی شد به اصول پایه و اساسی چیدمان و طراحی اتاق نشیمن پرداخته شود. امیدواریم با به کار گیری موارد ذکر شده، در چیدمان محیط نشیمن منزل، باعث ایجاد فضایی دل پذیر و آرامش بخش شوید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد طراحی اصولی اتاق نشیمن منزل

برچسب ها : طراحی اتاق نشیمن طراحی داخلی دکوراسیون داخلی زهرا ابراهیمی