آشنایی با انواع ساختمان ویلا

different Types of villas
ملک فوری یکشنبه 24 دی 1402 ارسال نظر

در ساخت ویلا در استان گیلان انواع مختلفی را میبنید از جمله دوبلکس، تریپلکس، فلت و ... در ساخت تمامی این ویلاها از متریال های عالی برای ساخت استفاده می شود

تبلیغات با قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین نیازهای اولیه انسان‌ها برای زندگی داشتن مکانی مناسب برای زندگی می‌باشد انسان‌های اولیه ابتدا در غارها زندگی می‌کردند و بعد از آن شروع به ساختن خانه‌هایی با چوب و برگ درختان و یکجانشینی کردند با گذر زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی و رشد همه بعدهای زندگی انسان شاهد تغییرات شگفت‌انگیز در قسمت ساخت‌وساز و مکان‌های سکونت انسان‌ها بوده‌ایم. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر شهر و روستا خانه‌های زیبایی هستند که در آن قرار دارند. در استان گیلان شاهد ویلاها و ساختمان‌ ها و خانه‌هایی با طرح‌های بسیار متفاوت هستیم. ملک فوری امروز با شماست تا شما را بیشتر با سبک های مختلف معماری آشنا کند. معمولاً خانه‌هایی که ساخته می‌شوند بیشتر به‌صورت فلت نیم پیلوت دوبلکس تریپلکس هستند که معمولاً در شمال کشور و در استان گیلان برای ساختن ویلاها از این نوع‌های معماری استفاده می‌شود. حال می‌خواهیم با هم به بررسی این‌موضوع بپردازیم. سالیان سال است که در شمال کشور ساخت‌وساز و ویلاسازی صورت می‌گیرد و به دلیل انجام مکرر این کار طرح‌ها و شمایل بسیار مختلفی را در سطح شهر و استان و روستاها شاهد هستیم. ساخت انواع این ویلاها و اجرای نوع‌های مختلف معماری کاملاً بسته به سلیقه هر شخصی دارد بعضی‌ها فلت پسند هستند بعضی‌ها دوبلکس و تریپلکس و بعضی‌ها نیم پیلوت اما پرطرف‌دارترین نوع‌های معماری در شمال کشور از نظر چه افراد بومی و غیربومی مدل‌های دوبلکس و تریپلکس هستند که هم باعث تفاوت قیمت هستند و هم زیبایی متفاوت‌تری دارند. با ملک فوری همراه باشید تا ببینیم چه تفاوتی دارند. با ما همراه باشید.

فهرست صفحه
- ویلا فلت چیست
- ویلا به سبک نیم پیلوت
- ویلا دوبلکس
- معماری به سبک تریپلکس

ویلا فلت چیست:

اکثر افرادی که قصد خرید و ساخت ویلا در گیلان را دارند افرادی هستند که به‌صورت فصلی و برای گذراندن ایام تعطیلات به استان سفر می‌کنند   قصد دارند از طبیعت زیبای آن استفاده کنند. ما در گذشته بیشتر شاهد علاقه افراد به ساخت خانه‌های فلت بوده‌ایم. معماری فلت به خانه‌های ویلایی گفته می‌شود که دارای یک‌ طبقه همراه با ۱ سقف هستند و در حد فاصل نهایت یک‌متری تا زمین ساخته می‌شوند. ویلاهای فلت دارای اتاق بهار خواب یا طبقه‌ ی  مجزای دیگر نیستند. ویلاهای فلت به دلیل راحت بودن ساخت آن‌ها و همچنین هزینه کمتری که شامل می‌شود پرطرف‌دار بوده و همچنین مصالح کمتری هم‌نیاز دارند. قابل‌ذکر است که دارای طرح‌های بسیار متنوعی هستند ویلاهای فلت با توجه به سلیقه افراد می‌تواند شمایل و ظاهر بسیار متفاوتی داشته باشد که بسته به سلیقه هر فرد و مالک آن دارای ظاهری متفاوت از نظر قرار گرفتن پنجره‌ها درب ورودی حیاط خلوت و ... می‌باشند. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های کم علاقگی مردم در سال‌های اخیر به ساخت خانه‌های با معماری فلت این است که در خانه‌های فلت همه اجزای خانه مانند آشپزخانه اتاق‌های خواب سرویس‌های بهداشتی پذیرایی همه در یک سطح هستند و معمولاً هر چقدر هم که تلاش شود از یک نقطه به نقطه دیگر دید نداشته باشد اما باز هم افراد بسیار راحت می‌توانند از هر جای خانه به نقاط دیگر دسترسی داشته باشند این امری است که امروزه بسیاری از افراد نمی‌پسندد و علاقه‌مند به مجزا بودن قسمت پذیرایی آشپزخانه سرویس‌ها و اتاق‌خواب ها هستند. به‌همین دلیل بسیاری از افراد در سال‌های اخیر خانه‌های خود را از حالت فلت به‌صورت نیم پیلوت دوبلکس تریپلکس طراحی کرده‌اند اما مهم‌ترین نکته این است که ویلا فلت قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت‌ به سایر طرح‌های معماری دارند. نکته‌ی دیگر که در مورد ویلاهای فلت میتوان اشاره کرداین است که قیمت ویلاهای ساخته‌شده با معماری فلت با توجه به امکانات خوبی که دارند در مقایسه با سایر ویلاها بسیار مناسب‌تر هستند و برای افرادی که شاید نمی‌توانند یا نمی‌خواهند هزینه بسیار زیادی برای خرید ویلا در شمال کشور داشته باشند انتخاب خانه‌های با معماری فلت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

آشنایی بیشتر با ویلاهای نیم پیلوت:

ویلاها با پله‌ها دارای طرح‌های بسیار مختلفی هستند که همه این طرح‌ها در چاپ طرح اصلی می‌گنجد که یکی از پرطرفدار ترین آن‌ها ساخت ویلاهایی با معماری نیم پیلوت است. در گذشته و با گذر زمان  خواسته ‌های افراد بسیار تفاوت پیدا کرده‌ و به ساخت خانه‌های نیم پیلوت علاقمند شده‌اند. در شمال کشور شما شاهد تعداد زیادی خانه‌های نیم پیلوت هستید این خانه‌ها دارای طرح های متفاوت می‌باشند که در واقع با ایجاد یک نیم‌ طبقه برای یکی از اتاق‌های خود به وجود می‌آید که در زیر نیم طبقه اش می‌تواند هم جای پارکینگ باشد و یا انباری یا موتورخانه. با اجرای طرح نیم پیلوت هم نمای ساختمان زیباتر شده و هم از شکل‌و شمایل تکراری خانه‌های قدیمی کم می‌شود. نکته‌ای که برای ساخت ویلاهای نیم پیلوت باید در نظر گرفت این است که درست است ویلاهای نیم پیلوت نسبت ‌به ویلاهای فلت دارای ظاهر و زیبایی بیشتری هستند اما هزینه ساخت ویلاهای نیم پیلوت بیشتر از ویلاهای فلت می‌باشد.

ویلا دوبلکس:

 اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به‌دنبال خرید ویلایی شیک و لاکچری هستید و همچنین بعد مالی قضیه برایتان اهمیتی ندارد انتخاب ویلاهای دوبلکس می‌تواند انتخاب بسیار جذابی برای شما باشد. ویلاهای دوبلکس به ویلاهایی گفته می‌شود که دارای ۲ طبقه بر روی ‌هم به وسیله پلکان‌هایی بسته به سلیقه افراد هم از داخل خانه به طبقه بالا و هم از بیرون خانه و از حیاط به بالکن و سپس داخل طبقه دوم راه دارند. یکی از ویژگی‌های مثبت خانه‌های دوبلکس چشم انداز است که چون طبقه دوم در ارتفاع از زمین قرار دارد شما می‌توانید از چشم‌انداز و همچنین ویوی آن استفاده کنید و این امر برای افرادی که در شمال کشور سکونت دارند بسیار می‌تواند هیجان‌انگیز باشد زیرا شمال کشور دارای طبیعتی بسیار فوق‌العاده سرسبز و زیبا و خوش‌آب‌ و هوا می‌باشد که بسیاری از افرادی که مایل به سکونت و خرید ویلا در استان گیلان هستند علاقه‌مند به داشتن بالکن برای ویلای خود هستند تا بتوانند از چشم‌ انداز آن که معمولاً چشم‌اندازی رو به طبیعت، چمن‌زار، جنگل، دریا و کوه است استفاده کنند و لذت ببرد. از ویژگی‌های قابل ‌ذکر ویلا دوبلکس این است که معمولاً در طبقه اول شما شاهد پذیرایی و هال خانه هستید و گاهاً آشپزخانه در طبقه اول قرار می‌گیرد و معمولاً اتاق‌های خواب سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها در طبقه بالا برای راحتی ساکنان خانه در نظر گرفته می‌شود. 

-معماری به سبک تریپلکس:

در این قسمت از مطلب می‌خواهیم به توضیح خانه‌هایی با سبک تریپلکس ساخته می‌شوند بپردازیم. به‌ جرات می‌توان گفت که شیک‌ترین و زیباترین ویلاهای ساخته‌شده در شمال کشور و همچنین نقاط مختلف دنیا ویلاهایی هستند که با طرح‌های تریپلکس ساخته شده‌اند. در این حالت ساختمانی با ۳ سقف و در سه‌طبقه ساخته می‌شود که هرکدام دارای امکانات کامل می‌باشند و از طریق پله‌ها که در گوشه و یا در داخل و بیرون ساختمان قرار داده شده‌است به‌هم متصل می‌شوند. خیلی از افراد به خانه‌هایی که ۳ خانواده مجزا در آن‌ها در هر واحد زندگی می‌کنند خانه‌های تریپلکس می‌گویند اما در واقع این‌گونه نیست بلکه خانه ‌های تریپلکس خانه‌هایی هستند که دارای سه‌طبقه بوده و هر طبقه شامل بخش‌هایی از یک خانه است مثلاً در بعضی از خانه‌های تریپلکس در طبقه اول فقط نشیمن وجود دارد یا آشپزخانه و ورودی خانه در طبقه دوم شامل پذیرایی مجزا همراه با نشیمن هال اتاق مطالعه اتاق خواب سرویس جدا و همچنین در طبقه سوم نیز شاهد وجود اتاق ‌خواب سرویس مجزا و همچنین اختصاص دادن قسمتی از هرکدام از این طبقات به بالکن، تراس، قسمت‌هایی مانند روف گاردن و... هستیم. بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به داشتن خانه‌های تریپلکس هستند علاقه‌مندند که تمام ساختمان و زیربنا سقف نداشته باشد و در قسمت‌هایی از طبقه دوم و سوم به صورت بالکن را به باغچه، کاشت گل ‌و گیاه، استخر و دیگر مواردی که باعث زیباسازی محیط می‌شوند اختصاص دهند. اکثر ساختمان‌هایی که به‌صورت تریپلکس ساخته می‌شوند دارای امکانات بسیار زیادی هستند امکاناتی مانند سالن ورزشی مکان‌هایی مثل سالن ورزشی، اتاق مطالعه مجزا، استخر، سونا جکوزی و همچنین گلخانه و غیره که اگر برای ساخت این خانه‌ها از معماران حرفه‌ای استفاده کنید می‌توانید با  طراحی فوق‌العاده ویلای رؤیایی برای خود بسازید. هزینه ساخت خانه‌های تریپلکس نسبت‌ به سایر نوع‌های معماری بسیار بالاتر بوده و از آنجایی ‌که خانه‌هایی که با معماری تریپلکس ساخته می‌شوند دارای امکانات و تجهیزات لوکس و لاکچری هستند، هزینه زیادی را در بر می‌گیرد. البته قابل‌ ذکر است که ساختن خانه‌های تریپلکس برای افراد زیادی امکان‌پذیر نیست و افرادی که از نظر مالی محدودیتی ندارند می‌توانند این خانه‌ها را برای خود بسازند.

- جمع‌ بندی :
خوب در این مطلب سعی کردیم به سبک‌های مختلف ساخت ویلا بپردازیم. ویلاهایی که اکثراً در شمال کشور و در خطه سرسبز گیلان ساخته می‌شوند معمولاً از این ۴ حالت خارج نیستند. هستند ویلاهایی که با نوع‌های متفاوت‌تر ساخته می‌شوند که در اصل شامل همین چند مورد نیز می‌شود. این‌که شما چه نوع از سبک معماری را انتخاب کنید کاملاً بسته به سلیقه و میزان بودجه‌ای است که در دسترس شما می‌باشد. مهم‌ترین نکته این است که اگر قصد خرید ویلا یا ساخت آن در شمال کشور را دارید، جدای از ابعاد آن متوانید با سلیقه‌ای خود به دیزاین ویلای خود بپردازید و تفاوتی نمی‌کند و بنای ملک شما فلت، دوبلکس تریپلکس و یا نیم پیلوت باشد، شما می‌توانید با استفاده و کمک از موهبت الهی آب‌ و هوای بسیار مطلوب استان گیلان و سرسبزی و زیبایی‌اش حیاط خانه خود را به زیبایی بیارائید و از فضاهای کوچک خود نیز بیشترین استفاده را ببرد. همچنین اگر قصد ساخت ویلاهای لوکس و لاکچری در سبک ‌های معماری تریپلکس و دوبلکس را نیز دارید می‌توانید با کمک گرفتن از بهترین آرشیتکت ها و دفاتر فنی ‌مهندسی خبره به ساخت ویلاهای لوکس بپردازید. ملک فوری بزرگ ‌ترین سایت خرید و فروش ملک در استان گیلان و در سطح کشور می‌تواند در این زمینه شما را همراهی کند. اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور را دارید از هر نوع سبک معماری فلت دوبلکس تریپلکس و نیم پیلوت، می‌توانید با مشاوران خبره مجموعه ملک فوری تماس حاصل نمایید تا ویلاهایی با طرح‌های مدنظر شما را به شما معرفی کنند. با ملک فوری همراه باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد آشنایی با انواع ساختمان ویلا

برچسب ها : اصطلاحات ساختمانی زهرا ابراهیمی