دکوراسیون داخلی معاصر یا کانتمپروری

Contemporary interior design
ملک فوری یکشنبه 24 دی 1402 ارسال نظر

سبک معاصر به سبکی گفته می شود که دارای محیطی آرام و به‌ دور از شلوغی و رنگ‌ های خنثی و دیوار هایی با خطوط صاف و رنگ‌ های ملایم و استفاده از شیشه و استیل در آن ‌ها زیاد است

تبلیغات با قیمت مناسب

توجه داشتن به دیزاین خانه و انتخاب سبک دکوراسیونی مناسب و ایده‌آل قطعا باعث می‌شود تا شما در محیط منزل و محیط کاری خود احساس آرامش داشته باشید اما همه می‌دانیم که انتخاب یک سبک مناسب و اجرای آن، کار چندان آسانی نخواهد بود، زیرا سلیقه‌ها بسیار با هم تفاوت دارند و برای این ‌که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید باید آشنایی کافی با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و انواع مختلف آن داشته باشید. افرادی که علاقه‌مند به داشتن دکوراسیونی ساده هستند معمولاً متمایل به سبک دکوراسیون داخلی مدرن اند. با ملک فوری بزرگ‌ ترین سایت خرید و فروش ملک در کشور همراه باشید تا سبک معاصر یا کانتمپروری را به شما معرفی کنیم.

● فهرست این صفحه 
● سبک معاصر یا کانتمپروری چیست؟
● ویژگی های سبک معاصر یا کانتمپروری
● کاربرد رنگها در دکوراسیون سبک معاصر
● استفاده از خطوط و اشکال هندسی
● طراحی مبلمان در سبک معاصر
● اهمیت نورپردازی در سبک معاصر

- سبک معاصر یا کانتمپروری چیست؟

در واقع سبک معاصر به سبکی گفته می‌شود که دارای محیطی آرام و به‌دور از وسایل شلوغ و رنگ‌های خنثی و دیوار هایی با خطوط صاف و رنگ‌ های ملایم و استفاده از شیشه و استیل در آن ‌ها زیاد است و تمامی المان‌هایی که در آن به کار میرود شامل فرش، مبلمان، اکسسوری ها، تابلو ها و ... همگی از سادگی خاصی برخوردارند. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون معاصر این است که اکثر وسایل دارای ویژگی صافی، صیقلی و براق بودن هستند و از اشکال هندسی در طراحی این سبک بسیار استفاده می‌شود. سبک معاصر تلفیقی از ظرافت و سادگی و به کار بردن خطوط صاف است. در این سبک طراحی طوری در نظر گرفته می‌شود که بیشتر از آنکه وسایل در دید باشند فضا در معرض توجه قرار گیرد. 

- ویژگی های سبک معاصر یا کانتمپروری:

حال می‌خواهیم با هم به ویژگی‌های سبک معاصر بپردازیم. در سبک معاصر چندین مورد بسیار مورد توجه است. رنگ ها، خطوط و اشکال، مبلمان، نورپردازی.

- کاربرد رنگها در دکوراسیون سبک معاصر:

یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های سبک معاصر استفاده از رنگ ‌ها در این سبک است معمولاً در سبک معاصر از رنگ‌های خنثی مانند مشکی و سفید استفاده می‌شود معمولاً این رنگ ‌ها در تضاد با هم هستند و زمانی ‌که شما دیوارهای خانه خود را با رنگ‌های خنثی رنگ‌ آمیزی می‌کنید فضا را مناسب برای چیدمان اکسسوری ها و لوازم پررنگ خواهید کرد. معمولاً در سبک معاصر اگر دیوار را به رنگ سفید رنگ‌ آمیزی ‌کنیم، برای سایر لوازم و وسایل از رنگ‌ های تیره ‌تر و یا خنثی استفاده می‌شود.

- استفاده از خطوط و اشکال هندسی:

مورد دیگری که در سبک معاصر قابل ‌توجه است و شاید متمایز ترین ویژگی این سبک باشد استفاده از خطوط برای طراحی فضا است. استفاده از خطوط صاف، عمودی، خطوط منحنی و همچنین افقی در این سبک بسیار بارز بوده و بیشتر از این خطوط به ‌عنوان مبلمان منزل، دسته ‌ها و پایه ‌های میز و صندلی و کنسول، اکسسوری هایی که در محیط به کار می‌روند قاب عکس‌ ها و غیره استفاده می‌شود و مخصوصاً در فضاهای خالی روی دیوار ها شاهد آن هستیم که از خطوط منحنی و افقی و عمودی استفاده می‌شود.

- طراحی مبلمان در سبک معاصر:

مورد دیگر که در این سبک به آن بسیار توجه می‌شود استفاده از مبلمانی با ویژگی و طراحی خاص است که معمولاً از مبلمانی با طراحی ساده اما زیبا و چشمگیر استفاده می‌شود. معمولاً مبلمان در این سبک دارای اشکال هندسی هستند که بسیار ساده و شیک طراحی می‌شوند و رنگ پارچه‌ هایی که با برای مبلمان در نظر گرفته می‌شود معمولاً مشکی یا سفید و در رنگ ‌های خنثی هستند که دارای نمایی مات و بدون زرق‌ و برق اند. در این سبک از وسایلی که باعث ایجاد شلوغی شوند به ‌شدت پرهیز می‌شود.

- اهمیت نورپردازی در سبک معاصر:

مورد دیگری که در سبک معاصر به آن توجه می‌شود نورپردازی است. در سبک معاصر توجه زیادی به نورپردازی خانه و همچنین استفاده از تابلو ها میشود. در این سقف معمولاً استفاده از نور طبیعی خورشید اهمیت زیادی دارد بنابراین خانه‌ هایی که با این سبک می‌ خواهند طراحی و دیزاین شوند دارای پنجره‌هایی بزرگ و یا دیوار های شیشه‌ای اند که منبع نور اصلی ایشان نور طبیعی خورشید هستند و در کنار آن از نوردهی منابع نوری مانند لوستر، آباژور و ... استفاده می‌شود. مورد دیگر این ‌که برای لوازمی مثل پوستر‌ ها و تابلو ها از منابع نور مانند نورافکن استفاده می‌شود تا بیشتر به چشم‌ آیند.

جمع‌بندی

سبک معاصر بسیار شبیه به سبک مدرن است به ‌خاطر همین ممکن است افراد زیادی این دو سبک را با هم اشتباه بگیرند. اما تفاوتی که این دو سبک با هم دارد این است که سبک معاصر دارای آزادی بیشتری است و در عین‌ حال سادگی در آن بیشتر به چشم می‌خورد. در این سبک استفاده از فلز، سنگ و شیشه بسیار به چشم می‌آید و در هر حالت سعی می‌شود تا جایی‌ که امکان دارد از لوازم پر زرق ‌و برق استفاده نشود. اصلی ‌ترین ویژگی این سبک سادگی است. بنابراین افرادی که علاقه مند به داشتن محیطی ساده و به ‌دور از شلوغی هستند، قطعا سبک معاصر می‌تواند برایشان بهترین انتخاب باشد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد  دکوراسیون داخلی معاصر یا کانتمپروری

برچسب ها : دیزاین دکوراسیون داخلی زهرا ابراهیمی