مزایا و معایب وال هنگ چیست؟

Pros and cons of wall hung toilets
ملک فوری دوشنبه 25 دی 1402 ارسال نظر

کلمه وال هنگ به ‌معنای آویزان از دیوار می‌شود. به‌طور کلیل همه لوازم و تجهیزاتی که پایه ندارند و از دیوار آویزان می‌شوند به آن‌ها وال هنگ گفته می‌شود.

تبلیغات با قیمت مناسب

همراهان گرامی ملک فوری امروز قرار راجع به وال هنگ، مزایا استفاده از این سرویس ها صحبت کنیم،  استفاده کردن از سرویس های وال هنگ نه تنها مزیت های فراوانی برای دکوراسیون و زیبایی سرویس بهداشتی و حمام شما دارد بلکه با استفاده از روش های بهینه سازی گردش آب و فاضلاب، باعث صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف برق و آب می شود.

● فهرست این صفحه
● وال هنگ
● معنی لغوی واژه وال هنگ
● ایجاد فضای لوکس تر با وال هنگ
● افزایش مقاومت تجهیزات سرویس بهداشتی به سبک وال هنگ
● سبک وال هنگ و اشغال فضای کمتر
● نظافت راحت تر و آسان تر
● انتقال کمتر صدا به بیرون و کاهش صدا
● تنظیم ارتفاع تجهیزات سرویس بهداشتی به دلخواه
● صرفه جویی در مصرف آب
● جمع بندی

وال هنگ:

 این روزها شاید اصطلاحات بسیار مختلفی در صنعت ساختمان سازی رایج شده باشد. یکی از اصطلاحات جدیدی که در قسمت دیزاین منزل و ساختمان ‌سازی بیشتر به گوش میخورد، واژه وال هنگ است. در واقع واژه وال هنگ سبک جدیدی در دیزاین داخلی و معماری است که می‌خواهیم در این بلاگ توضیحاتی در مورد این سبک به شما ارائه بدهیم. با ملک فوری بزرگ‌ ترین سایت خرید و فروش ملک در کشور همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

- معنی لغوی واژه وال هنگ:

کلمه وال هنگ به ‌معنای آویزان از دیوار می‌شود. به‌طور کلیل همه لوازم و تجهیزاتی که پایه ندارند و از دیوار آویزان می‌شوند به آن‌ها وال هنگ گفته می‌شود. اما از کلمه وال هنگ بیشتر برای وسایلی که در سرویس‌های بهداشتی کاربرد دارند، استفاده میشود.

- مزیت استفاده از سبک وال هنگ:

استفاده از سبک وال هنگ مزایای مختلفی دارد که در این بخش به چند مورد از آنها به طور خلاصه میپردازیم با ملک فوری همراه باشید.

- ایجاد فضای لوکس تر با وال هنگ:

استفاده از وال هنگ باعث می‌شود تا شما فضایی زیبا تر با ظاهری لوکس ‌تر داشته باشید. در زمان ‌های گذشته توالت‌های فرنگی روی زمین نصب می‌شد، اما در سبک وال هنگ با حالتی طراحی می‌شود که توالت توکار اجرا می‌شود و فقط قسمت نشیمن گاه توالت فرنگی از دیوار بیرون می‌ماند. قسمت‌های دیگری که در سرویس بهداشتی به‌صورت وال هنگ نصب می‌شود نیز به‌ همین گونه است که قسمت اصلی آن‌ها به‌صورت توکار هستند و مابقی بیرون. روشویی هایی که به‌ صورت وال هنگ نصب می‌شوند جدای از ظاهر فوق‌العاده زیبا و لوکسی که دارند باعث می‌شود تا هم فضای زیبایی برای سرویس بهداشتی شما ایجاد شود و هم این‌ که فضای کمتری نسبت‌ به مدل‌های قدیمی‌تر سرویس‌های بهداشتی اشغال شود.

- افزایش مقاومت تجهیزات سرویس بهداشتی به سبک وال هنگ:

یکی از مهم ‌ترین مزیت‌های استفاده از سبک وال هنگ این است که سرویس بهداشتی شما از مقاومت بیشتری برخوردار خواهد بود در روش‌های قدیمی که روشویی و سایر لوازم با، پایه‌های معمولی نصب می‌شدند مقاومت کمتری نسبت ‌به این سبک دارند. زیرا در سبک وال هنگ تجهیزات سرویس بهداشتی فقط با کمک یک پایه تکیه داده نمی‌شود بلکه کل آن دیوار یا آن قسمتی که آن روشویی یا توالت به قسمت توکار در آن نصب ‌شده است قابل ‌اتکا بوده و همین موضوع باعث می‌شود که مقاومت بیشتری داشته باشد.

- سبک وال هنگ و اشغال فضای کمتر:

مزیت دیگر استفاده از وال هنگ این است که فضای کمتری نسبت ‌به مدل‌های قدیمی اشغال می‌کند. زیرا مقدار زیادی از تجهیزات در داخل دیوار و به‌ صورت توکار کار می‌شود به ‌همین دلیل تجهیزات سرویس‌های بهداشتی در وال هنگ در برابر سبک معمولی فضای کمتری را اشغال می‌کند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن توالت فرنگی توکار و یک توالت فرنگی عادی این موضوع‌ را کاملاً درک کنید. شما می‌توانید تمامی اجزای سرویس بهداشتی مانند روشویی، دوش حمام، توالت و ... را به صورت وال هنگ طراحی و اجرا کنید تا از فضای موجود خود به بهترین حالت استفاده کنید.

- نظافت راحت تر و آسان تر:

مزیت دیگر نظافت راحت‌تر سبک وال هنگ است. شاید مهم‌ ترین موضوع در مورد سرویس‌های بهداشتی نظافت و شستشوی آن‌ها باشد. از آنجایی ‌که توالت‌های فرنگی دارای قسمت‌های مختلفی هستند، قطعا نظافت و شستشوی آن نسبت ‌به سرویس‌ های معمولی سخت‌ تر است. زمانی ‌که شما سرویس بهداشتی خود را به‌صورت وال هنگ نصب می‌کنید، دیگر پایه و قسمت‌های دیگر وجود ندارد و به ‌راحتی نظافت شما انجام می‌شود.

- انتقال کمتر صدا به بیرون و کاهش صدا:

مزیت دیگر استفاده از سبک بال هنگ، کاهش صدا است. در زمان استفاده از لوازم سرویس بهداشتی شما شاهد ایجاد صداهای مختلفی هستید مانند استفاده از سیفون یا غیره که برای بسیاری از افراد ممکن است آزار دهنده باشد. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌های توالت فرنگی وال هنگ این است که تمامی لوله‌های آب و فلاش ‌تانک در داخل دیوار نصب‌ شده‌اند و باعث می‌شود تا سر و صدای کمتری به خارج از سرویس بهداشتی انتقال داده شود. 

- تنظیم ارتفاع تجهیزات سرویس بهداشتی به دلخواه:

ویژگی مثبت دیگر این ‌که شما با انتخاب سبک وال هنگ می‌توانید ارتفاع تجهیزات سرویس بهداشتی خودتان را انتخاب کنید. در سبک سنتی لوازم بهداشتی با توجه به ارتفاع پایه شان بلندی و کوتاهی شان مشخص می‌شد اما در سبک وال هنگ ارتفاع لوازم و تجهیزات بهداشتی مانند روشویی، دوش، توالت فرنگی و ... چون در داخل دیوار نصب می‌شوند به انتخاب خود شما نصب می‌شود.

- صرفه جویی در مصرف آب:

نکته مثبت دیگر در مورد سبک وال هنگ این است که در این سبک به دلیل استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید میزان استفاده از آب تا درصد زیادی کاهش می‌یابد زیرا در این سبک از شیر آلات و سیفون های نسل جدید با تکنولوژی بالا استفاده می‌شود که همه این موارد کمک می‌کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود.

- جمع بندی:

در سال‌های اخیر و با پیشرفت علم و تکنولوژی مخصوصاً در صنعت ساختمان ما شاهد به وجود آمدن طرح‌ها، ایده‌ها و سبک‌های بسیار جدید و لوکسی هستیم. این ‌که شما به چه سبکی علاقه‌مند هستید و مایل به اجرای چه طرح و ایده ای در منزل و محل کار خود هستید کاملاً به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد. اما شاید بهترین راه این باشد که اگر علاقه‌مند هستید از سبک خاصی در محل زندگی خود استفاده کنید حتما از طراحان و مشاوران خبره کمک بگیرید. ملک فوری بزرگ ‌ترین سایت خرید و فروش ملک در کشور جدای از هدف ارائه و معرفی ملک مناسب برای متقاضیان در تلاش است تا شما عزیزان را با سبک‌های مختلف معماری و دیزاین داخلی بیشتر آشنا کند. با ملک فوری همراه باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد مزایا و معایب وال هنگ چیست؟

برچسب ها : دکوراسیون داخلی طراحی داخلی سرویس بهداشتی