تجربه دنیایی جدید با سبک اکلکتیک

decorating in the eclectic style
ملک فوری دوشنبه 25 دی 1402 ارسال نظر

سبک اکلکتیک سبک گلچین شده از چند ایده و طراحی که در کنار یکدیگر جمع شده اند می باشد. در واقع در این سبک مجموعه ای از عناصر کنار هم جمع می شوند برای افرادی که به دنبال سبک مدرن هستند بسیار مناسب است.

تبلیغات با قیمت مناسب

تعدد مصالح ساختمانی و به ویژه با تکامل هنر و معماری به سبک نو، طراحی ساختمان ها نیز تعدد یافته است. گاه طراحی ها و دکوراسیون ها مطابق میل فرد شکل بومی و سنتی به خود می گیرد و گاه علاقه مندی به یک طرح نوین ساختمانی افزایش یافته و مورد اقبال ویژه قرار می گیرد. در هر صورت تمام این ها وابسته به علاقه مندی و البته بافت آب و هوای جغرافیای منطقه است که میتواند در نوع دکوربندی و معماری ساختمان اثر کاملا مستقیم داشته باشد. در میان سبک های نوین دکوراسیون یکی از طرح ها دکوراسیون اکلکتیک می باشد که قصد داریم به معرفی این نوع دکوراسیون بپردازیم.

●فهرست صفحه
سبک اکلکتیک چیست
● ویژگی های سبک اکلکتیک در طراحی ساختمان
● علاقه مندی به سبک اکلکتیک
● اهداف دکوراسیون اکلکتیک

سبک اکلکتیک چیست:

اکلکتیک شکل و اسلوب خاص و مدونی ندارد. در واقع اکلکتیک یه سبک تلفیقی است یک سبک گلچین شده از چند ایده و طراحی که در کنار یکدیگر جمع شده اند. مجموعه ای از عناصر کنار هم جمع می شوند. افرادی که به دنبال سبک های مدرن هستند و از یک نوع سادگی به همراه پیچیدگی لذت می برند معمولا از این نوع دکوراسیون برای منزل خود استقبال می کنند. یک نکته مهم اینکه سبک اکلکتیک سبک ساده ای نیست و شاید طراحی آن در عمل سخت تر از بقیه سبک ها باشد و این بخاطر همان تلفیقی است که در دل آن نهفته است.

ویژگی های سبک اکلکتیک در طراحی ساختمان:

- این سبک همانطور که اشاره شد ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است و در عین حال ویژگی های سبک سازه های غربی و شرقی را در کنار هم دارد.
- در این سبک از انواع متریال ها و مصالح ساختمانی و حتی موادی که شاید مرسوم در سازه سازی نباشد استفاده می شود. مثلا ممکن از از ترکیب پارچه با چوب و سنگ و شیشه همه باهم استفاده شود.
- در این نوع سبک سازنده حس آزادی عمل میکند و از تخیل خود در ایده پردازی آن استفاده می نماید.
- گاه میبینیم که بعد از قرار دادن چند چیز کنار هم به طور سلیقه ای ارتباط و همبستگی خاصی بینشان ایجاد می شود به طور مثال ممکن است از یک گلدان همراه با گل به شکل مدرن بر روی یک میز چوبی قدیمی با رومیزی کلاسیک استفاده شود.
- در دکوراسیون اکلکتیک به جزییات بسیار توجه می شود. و از ترکیب جزییات کنار یکدیکر است که یک دکور کلی در یک بخش از ساختمان ساخته می شود‌.
- در این نوع دکوراسیون معمولا برای رنگ پس زمینی و بک گراند دکور، از رنگهای خنثی استفاده می شود.

علاقه مندی به سبک اکلکتیک:

علاقه مندی به سبک اکلکتیک به هیچ وجه نمی تواند به یک نوع سبک پایبند باشد. طراحان این سبک در اجرا از نیروی حس خود بیشتر از همه استفاده می کنند. لذا مطابق حس گیری خود از ابزاری که می بینند آن را جزء به جزء انتخاب نموده، کنار هم می نشانند و به یک طراحی جدید دست می یابند. بیشتر افرادی که اهل ذوق هنری دست ساز هستند و دوست دارند از هنر دستی بیشتر از هنر صنعتی در وکوراسیون منزل استفاده نمایند پیرو دکور اکلکتیک هستند. 

:اهداف این نوع دکوراسیون:

هدف از طرح اکلکتیک استفاده از دکوراسیون نوین می باشد. بی قاعدگی و رهایی از ساختارها دست طراح را باز می گذارد و وی می تواند با هر شیوه ای که در تصور و تخیل خود پردازش نموده اجرا نماید. در خانه های آپارتمانی، ویلاها، دفاتر اداری و حتی در برخی از مغازه ها و رستوران ها این سبک دیده می شود. جاذبه ای طرح شاید همه گیر نباشد اما نیروی جاذبه نهفته در این نوع دکوراسیون داخلی ذهن بیننده را حداقل برای دقایقی به دنبال فلسفه ترکیبی این دکور مشغول می سازد.  شاید اندازه، رنگ، جنس و سن هر یک از ابزار کاربردی در این نوع طرح از هم گسسته به نظر بیایند اما قطعا یک مهندس و طراح کار کشته از این نوع سبک، تقارن و تعادل مقیاس را قطعا در طرح خود فراموش نمی کند. هر بخش از طرح در واقع مکمل دیگری است. زیبایی چشم نواز دکوراسیون اکلکتیک امروزه مورد استقبال بسیاری از معماران و سبک سازان دنیای طراحی دکوراسیون و سازندگان بزرگ و کوچک دنیا گردیده است. حتما آشنایی با این سبک دکوراسیون و داشتن دانش بیشتر از مفهوم اکلکتیک ما را به سمت خود ترغیب نماید. این سبک وابسته به طیف خاص یا رنج سنی خاصی نبوده و در بیشتر خانه های ما مورد استفاده می باشد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد تجربه دنیایی جدید با سبک اکلکتیک

برچسب ها : انواع دکوراسیون داخلی طراحی داخلی سمانه ابراهیمی