انواع نماهای شیشه ای ساختمان

glass facade buildings
ملک فوری دوشنبه 25 دی 1402 ارسال نظر

وقتی به یک ساختمان با نمای شیشه ای گفته می شود که حداقل 60 الی 70 درصد ساختمان با نمای شیشه ای طراحی شده باشد و در این مقاله می خواهیم شما با انواع نمای شیشه ای ساختمان ها آشنا شوید.

تبلیغات با قیمت مناسب

معماری دارای بُعدهای بسیار زیادی است و فقط شامل ساخت یک سازه نمی‌شود. زمانی ‌که یک مهندس اقدام به ساخت سازه می‌کند باید به تمامی جهات و زوایای آن دقت کند. یکی از مهم ‌ترین اجزای  تاثیر گذار در زیبایی یک سازه، نمای آن است. نماهای ساختمان انواع مختلفی دارند که یکی از زیبا ترین و خاص ‌ترینشان، نمای ساختمان به کمک شیشه است. استفاده از شیشه یکی از رکن‌های اصلی طراحی نمای بنا محسوب میشود. شیشه دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی مانند شفافیت و همچنین عبور نور از خود است که در معماری سنتی بسیار برای نمای خارجی ساختمان استفاده می‌شد. یکی از زیباترین و پر کاربرد ترین نوع‌های شیشه در زمان‌های قدیم برای نمای خارجی در معماری سنتی، استفاده از شیشه‌های رنگی برای پنجره‌ها و همچنین درب‌های چوبی بوده که برای ساخت درب‌ها و پنجره‌ها بسیار از شیشه‌های رنگی در کنار مُعرّق کاری استفاده میشده‌ است. با ملک فوری بزرگ ‌ترین سایت خرید و فروش ملک همراه باشید تا چند نمونه از کاربرد هایی که نمای شیشه‌ای ساختمان یا بنا دارد را با شما به اشتراک بگذاریم.

فهرست مطالب:
●  اجرای نمای شیشه‌ای چه کاربردی دارد؟
● اجرای نمای شیشه‌ای و مزایای آن
● اجرای نمای شیشه‌ای و معایب آن
● انواع نمای شیشه‌ای برای ساختمان

اجرای نمای شیشه ای چه کاربردی دارد؟

از حدود ۱۰۰ سال پیش استفاده از شیشه در نمای ساختمان کم‌کم رونق بیشتری نسبت ‌به گذشته پیدا کرد و در واقع وارد معماری مدرن شد. از این شیشه‌های رنگی بیشتر برای نمای ساختمان‌ استفاده می‌شد که بسیار محبوبیت پیدا کرد. امروز شما شاهد این هستید که بسیاری از معماران و مهندسان برای نمای ساختمان و بنای خود از شیشه و آینه استفاده می‌کنند. بسیاری از برج‌های لوکس ساخته‌ شده در سراسر دنیا این روزها با نمای شیشه دیزاین شده اند. حال با ملک فوری همراه باشید تا برخی از مزایایی که اجرای نمای شیشه‌ای ساختمان برای آن بنا دارد با شما مطرح کنیم.

همچنین بخوانید: نمای سنگ بهتر است یا نمای آجر؟

اجرای نمای شیشه‌ای و مزایای آن

با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد روی کار آمدن پنجره‌های دوجداره هستیم. این امر باعث شده تا کم‌کم و به ‌مرور زمان پنجره‌ها و شیشه‌های تک‌ جداره از استقبال کمتری برخوردار شوند و در سال‌های اخیر شاهد آن باشیم که اکثر معماران از پنجره‌ها و شیشه‌های دوجداره برای نماسازی استفاده کنند. اینکه شما از شیشه دوجداره استفاده کنید دارای چند مزیت است از مزایای استفاده از نمای شیشه می‌توان به کمتر شدن بار ساختمان، عایق شدن از نظر دما و صوت، افزایش استفاده از نور خورشید و همچنین مانع شدن از ورود اشعه ماورای‌ بنفش به ساختمان اشاره کرد. همچنین سرعت نصب شیشه نسبت‌ به سایر مصالح ساختمانی بسیار بالا تر بوده و همچنین چشم ‌انداز و دید بهتری را برای ساکنین ساختمان مهیا می‌کند. جدای از همه اینها زیبایی چشم ‌نواز و ظرافتی که در نمای ساختمان شیشه‌ای جلوه گر میشود، نمی‌توان با سایر نماها مقایسه کرد و باز هم نکته ویژه این ‌که اجرایی شیشه‌ای نمای ساختمان بسیار مقرون ‌به‌ صرفه ‌تر از سایر مصالح ساختمانی برای معمار تمام می‌شود. خب حالا بیاییم به چند نمونه از معایب اجرای نمای شیشه‌ای برای ساختمان اشاره کنیم.

اجرای نمای شیشه‌ای و معایب آن

از معایب اجرایی نمای شیشه‌ای برای بنا می‌توان به این اشاره کرد که در فصول گرما از آنجا که نور خورشید به‌ صورت مستقیم به داخل ساختمان راه دارد باعث می‌شود تا دمای داخلی ساختمان افزایش یابد و برای خنک شدن آن از انرژی سرمایی بیشتر استفاده شود. برای این ‌موضوع هم البته راهکاری هست که می‌توان از شیشه‌های رنگی یا پرده‌ها استفاده کرد. شاید عیب دیگری که اجرای نمای شیشه‌ای دارد این است که در زمانی که هوا آلوده‌ بوده و یا گرد و خاک در هوا موجود است و همچنین هنگام بارش باران این کثیفی‌ها به نمای شیشه می‌چسبد و شاید شما مجبور باشید زود به زود اقدام به پاک کردن و تمیز کاری کنید. البته این ‌موضوع آن‌چنان درد سرساز نیست و شما می‌توانید سالی ۲ بار اقدام به تمیز کردن نمای خانه خود کنید. با ملک فوری همراه باشید.

انواع نمای شیشه‌ای برای ساختمان

نماهای شیشه‌ای که برای ساختمان قابل‌ اجرا هستند به ۳ دسته: اسپاید، نمای شیشه‌ ای دوجداره بدون فریم یا نمای شیشه‌ای فریم لس و نمای شیشه‌ای کرتین وال اشاره کرد. این ۳ نوع نما در واقع هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دار‌ند که در ادامه به ویژگی‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم. نمای شیشه‌ای دو جداره که بدون فریم هستند و یا به ‌اصطلاح به آن‌ها نمای شیشه‌ای فریم لس گفته می‌شود در واقع از زیبا ترین نوع‌های اجرایی شیشه هستند. این شیشه‌ها در واقع به حالتی یکپارچه و یکنواخت طراحی شده  و نمای ظاهری بسیار شیک و زیبایی دارد که در نوع خود منحصر به‌ فرد است. در این نوع اجرا دور تا دور شیشه فریم ‌های که استفاده می‌شود دیده نمی‌شود و شما آن‌ها را نمی‌بینید. نمای شیشه‌ای اسپایدر که در واقع یکی از استاندارد ترین نماهای حال حاضر است بسیار ظاهری زیبا دارد و معایبی که در گذشته نماهای شیشه‌ای داشتند را می‌پوشاند. از مثبت ‌ترین ویژگی نمای شیشه‌ای اسپایدر می‌توان گفت که در این سبک از شیشه‌هایی استفاده می‌شود که تشعشع نور خورشید را معکوس کرده و در واقع ضد تشعشع هستند. این نوع شیشه‌ها برای مناطق گرم که نور خورشید مستقیم به آن‌ها می‌تابد بسیار مناسب اند. ویژگی مثبت دیگر اینکه در سبک اسپایدر شیشه‌ های دوجداره و همچنین لمینت دوجداره بیشتر استفاده می‌شود که خود مزایای زیادی دارند. نمای دیگری که این روزها از آن زیاد استفاده می‌شود نمای شیشه‌ای کرتین وال است که در واقع یک نوع خاص از شیشه محسوب میشود که محبوبیت بسیار زیادی دارد و محبوبیت آن ‌هم به‌خاطر عایق بودن آن است. این سبک عایقی برای رطوبت صدا و حرارت دارد.

اگر شما عزیزان جزو افرادی هستید که به معماری و همچنین ساختمان‌سازی علاقه‌مند هستید قطعا افزایش دانش علمی و ساختمان‌ سازی برایتان اهمیت دارد. استفاده از نمای شیشه‌ای در ایران و همچنین اجرای آن کاری تخصصی و بسیار علمی است. اگر شما علاقه ‌مندید که در این زمینه بنایی اجرا کنید پیشنهاد می‌کنیم که از افراد متخصص مشاوره و راهنمایی بگیرید. اطلاعاتی که مشاهده کردید از طریق سایت ملک فوری بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش ملک در کشور در اختیار شما قرار گرفته ‌است. سایت ملک فوری اهداف مختلفی دارد که یکی از آن‌ها اطلاع‌رسانی در مورد معماری ساختمان به ملک فوری های عزیز میباشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید و فروش ملک در شمال و سراسر کشور از مشاوران خبره مجموعه ملک فوری راهنمایی و کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد انواع نماهای شیشه ای ساختمان

برچسب ها : سمانه یوسفی