ایده ها ی جذاب برای چیدمان کمد دیواری

The advantage of a wall cupboard
ملک فوری دوشنبه 25 دی 1402 ارسال نظر

وجود کمد دیواری در هر خانه ای نظم و مرتب بودن آن خانه را نشان می دهد و داشتن خانه با کمد دیواری همه ی خانم ها به آن توجه ویژه ای دارند و یکی از ملاک های خرید ملک، با کمد دیواری است.

تبلیغات با قیمت مناسب

از قدیم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، لباس ها و لوازم غیر ضروری خود را داخل صندوقچه ها و گنجه هایی در زیر زمین یا در اتاق های کوچکِ رو به آفتاب می گذاشتند تا نم نگیرد، به آنها نفتالین می زدند تا جلوی لک شدن را بگیرد. کمدها و گنجه های قدیمی معمولا بزرگ بودند، فضای زیادی از اتاق را اشغال می کردند و از همه مهمتر، بخاطر جنس شان که معمولا از چوب های خیلی محکم ساخته می شد  و همچنین ضخامت زیادی داشت، معمولا باز و بسته کردن درب بعضی از آن صندوقچه ها، به آسانی انجام نمی شد. با گذر زمان و پیشرفت علم و روی کار آمدن طرح ها، جنس ها و مدل های جدیدی از چوب ها و فراورده های چوبی، نسل های جدیدی از کمد روی کار آمد که حتی از نظر شکل ظاهر نیز تفاوت چشمگیری با آن صندوقچه ها و گنجه های قدیمی دارند. کمد های امروزی روز به روز طرح و رنگ و جنس عوض می کنند و با توجه به خانه های امروزی که مساحت های کمتری نسبت به خانه های گذشته دارند، کاربردی تر ساخته می شوند. با شما هستیم تا به برخی از مزیت های یکی از پرطرفدارترین نوع از کمدهای دیواری امروزی، یعنی کمد دیواری بپردازیم.

فهرست مطالب:
کاربردهای کمد دیواری
● انواع کمد دیواری
● کمد دیواری به سبک توکار
● کمد دیواری به سبک سراسری
● کمد دیواری به سبک ریلی یا کشویی
● کمد دیواری به سبک آینه ای
  کمد دیواری به سبک بدون در
● جنس کمد دیواری 

 کاربردهای کمد دیواری

این روزها با توجه به افزایش جمعیت و به نسبت آن، کوچکتر شدن ابعاد خانه ها و همچنین روی کار آمدن سبک های جدید طراحی و دیزاین منزل، اغلب محیطی سبک و مرتب را به خانه ی شلوغ و پر از اسباب و اثاثیه ترجیح می دهند. در گذشته وجود کمدها و بوفه های متعدد و لوازم مختلف در پذیرایی یک خانه امری طبیعی و گاها نماد ثروت و دارایی بود، اما امروزه دقیقا برعکس نمود می کند. این روزها با روی کار آمدن کمد های پنهان یا همان کمدهای دیواری، که معمولا توکار، اجرا می شوند و همسطح دیوار هستند، نظم و ترتیب بهتری می توان در لوازم و دکور خانه ایجاد کرد. وجود کمد دیواری در خانه چند مزیت دارد که از جمله می توان به ایجاد نظم در دکور، جا دادن لوازم غیر ضروری و در دسترس بودن، زیرا این سبک کمد ها معمولا در اتاق خواب نصب می شوند ( مثل قدیم در زیر زمین یا انباری گذاشته نمی شوند) به همین دلیل لوازمی که در آن قرار گیرند در دسترس هستند، به دلیل جادار بودن می توان با چند کاربرد از ان استفاده کرد مانند جا برای رخت خواب های اضافه که دغدغه ی اکثر خانواده های ایرانی است، ایجاد قفسه های متعدد برای لباس و کفش و کیف، قرار دادن انواع باکس ها و جعبه ها، استفاده به عنوان ویترین و چیدمان و ... که بسته به طراحی و نوع کمد دیواری می توان استفاده های مختلف دیگری نیز از این سبک کمدها برد. حال که به برخی ویژگی های کاربری کمدهای دیواری آشنا شدیم، می خواهیم شما را با مدل های مختلف آن آشنا کنیم.

انواع کمدهای دیواری

کمدهای دیواری در چند سبک ساخته می شوند که هر کدام ویژگی خاص خودش را دارد و قابل ذکر است که با توجه به نیاز خود، سعی کنید مدل کمد را انتخاب کنید تا کارایی کافی را داشته باشد. برای مثال، کمد دیواری شیشه ای برای اتاق کودک مناسب نیست، یا اینکه برای اتاق های با ابعاد کوچک و لوازم زیاد، کمد دیواری کشویی مناسب تر است و... . کمد دیواری ها در چند سبک اصلی کمد دیواری سراسری، کمد کشویی، کمد ریلی،کمد دیواری آینه ای، کمد دیواری توکار و کمد بدون در، تولید می شوند که حال به توضیح مختری از هر کدام می پردازیم.

 کمد دیواری به سبک توکار

این سبک یکی از پرطرفدارترین و پر اجراترین حالت های کمد دیواری است. در زمان طراحی و ساخت خانه، قسمتی از دیوار اتاق را به حالت فرو رفته یا عقب تر از مساحت اصلی اتاق می سازند و زمانی که بنا ساخته شد و با نصب کمد دیواری، کمد هم سطح دیوار می شود و جلو تر  نمی ماند و اینگونه به نظر می آید که قسمتی از اتاق را اشغال نکرده است. این سبک کمدها، باعث منظم تر نشان دادن محیط اتاق می شوند و دست و پا گیر نیستند.

 کمد دیواری به سبک سراسری

هنگام خرید آپارتمان افرادی که علاقمند به داشتن کمد دیواری بزرگ و با درب و کشوهای متعدد هستند، بهترین گزینه برایشان کمد دیواری سراسری است. این سبک، پرکاربرد ترین مدل کمد دیواری محسوب می شود. البته افرادی که می خواهند از این کمد استفاده کنند باید به این نکته توجه کنند که چون در این سبک، تقریبا تمامی دیوارهای اتاق از کمد دیواری پوشانده می شود، از رنگهای شلوغ و یا چند رنگ استفاده نکنند تا از شلوغ و بد جلوه داده شدن محیط جلوگیری کرده باشند. همچنین این سبک کمدها برای اتاق های کوچک مناسب نمی باشند و اکثرا برای اتاق های بزرگ با نورگیر خوب و روشن کاربرد دارند. برای اینکه به دلیل وجود درب ها و کشوهای متعدد در این سبک، بهتر است از رنگ هایی با تناژ روشن استفاده کنید تا فضای اتاق دلگیر و خسته کننده به نظر نیاید.

 کمد دیواری به سبک ریلی یا کشویی

کمد دیواری ریلی جزو مدل های پرطرفدار است که این روزها متقاضی زیادی دارد. در این سبک، درها لولا ندارد و ریلی در قسمت پایین و بالای در نصب می شود و دربها به صورت افقی روی ریل کشیده می شود. قابل ذکر است که به دلیل مدل باز و بسته شدن درب کمد، باید فضای کافی در اختیار باشد و افرادی که کمد دیواری کوچک می خواهند این سبک برایشان مناسب نیست. خوبی این مدل کمد این است که جلوی کمد به فضای خالی نیازی نیست و شما می توانید راحت به داخل کمد دسترسی داشته باشید.

کمد دیواری به سبک آینه ای

یکی از مدل های زیبای کمد به حساب می آید که مزیت ها و معایب خودش را دارد. کمد دیواری آینه ای برای اتاق های کوچک مناسب هستند زیرا با توجه به اینکه کل درب این کمدها آینه است، تصاویر در آن بازتاب شده و محیط را بزرگ تر جلوه می دهد و همچنین با وجود این آینه ها، دیگر نیازی به آینه ی قدی در اتاق نخواهید داشت. و قابل ذکر است که عیب بزرگ این سبک هم جنس شکننده ی آن می باشد که ممکن از با ضربه ی کوچک شکسته شود و ... .

کمد دیواری سبک بدون در 

این روزها مدلی از کمد دیواری روی کار آمده است کمد دیواری ها را بدون در میسازند و از قفسه های آن به عنوان ویترین استفاده می کنند. در این سبک همیشه باید لباس ها مرتب و با ترتیب رنگ بندی منظم چیدمان شده باشد. مزیت این سبک این است که با استفاده از این مدل شما با یک تیر دو نشان زده اید، هم کمد دیواری برای چیدمان لباس و لوازم خود دارید و همچنین با انتخاب این طرح، صاحب ویترین نیز می شوند اما یکی از عیب های این سبک کمد هم این است که همیشه باید مرتب باشد و همچنین نمی توانید لوازم شخصی خود را در طبقه بندی های این ویترین بگذارید. حال که با سبک های کمد دیواری آشنا شدیم می خواهیم اشاره ای هم به جنس های کند دیواری داشته باشیم:

جنس کمد دیواری

کمدهای دیواری از چوب و فرآوری های چوبی مختلفی ساخته می شوند که چند مدل دارد. از پرکاربردترین چوب های مورد استفاده در ساخت کمد دیواری می توان به چوب نراد، ملامین، ام دی اف، پی وی سی، های گلاس و ممبران اشاره کرد که کیفیت و قیمت هر کدام با هم متفاوت است و افراد بسته به نیاز و سطح مالی خود، یکی از این ها و یا بعضا تلفیق از دو جنس را برای ساخت کمد دیواری خود استفاده می کنند. با توجه به کارایی کمدهای دیواری این روزها تقریبا خانه ای نمی توان یافت که کمد دیواری نداشته باشد. حال که این آیتم، به بخشی ثابت و پرکاربرد در زندگی ما بدل شده است، خوب است در هنگام تهیه ی این کمدها دقت بیشتری به خرج دهیم و جدا از در نظر گرفتن سبک و مدل کمدها، در انتخاب جنس چوب، انتخاب جنس چارچوب کمدها که بهتر است فلز باشد نه چوب، و همچنین در انتخاب دستگیره ها و ابزار یراق نیز دقت کافی را داشته باشیم و از انتخاب جنس های ارزان بپرهیزیم، زیرا در مدت کوتاهی دچار مشکل شده و جدای از ایجاد ظاهری بد برای کمد، هزینه های دوباره ای برایتان در بر دارد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد ایده ها ی جذاب برای چیدمان کمد دیواری

برچسب ها : دیراین منزل سمانه یوسفی