دیوار کوب منزل چیست؟

Wall hanger in interior decoration
ملک فوری سه شنبه 26 دی 1402 ارسال نظر

معمولا دکوراسیون فضاهای داخلی دیوار جزئی از نمای اصلی به شمار می رود و بعد از ورود به منزل سریع به چشم می آید در نهایت توجه به زیبایی برای طراحان بسیار حائز اهمیت است با دیوار کوب منزل بیشتر آشنا شوید

تبلیغات با قیمت مناسب

در طراحی داخلی یک خانه قطعا موارد بسیار زیادی می تواند نقش داشته و گویای یک طرح باشد. شاید تعجب کنید اگر بگوییم دکورهای خانه و آنچه در دکوراسیون منزل خود به کار می گیریم زبان و قدرت کلام دارند! تلفیق رنگها ، جای گذاری دکوریها، نصب تابلوها و لوسترها و همه و همه ی لوازمی که منزل ما را مکان استقرار خود قرار می دهد حرفی برای گفتن دارند. حال می خواهیم از بین هزاران طراحی و دکوراسیونی که می توان بی قائده و یا هدفمند در منزل به کار برد درباره یکی از آنها از خانواده دکوریها صحبت کنیم. می خواهیم در این مقاله نقش دیوار کوب را در دکوراسیون منزل خود ارزیابی کنیم. دیوارکوب را باید به عنوان آسان ترین راه پوشش دیوارها و یا طراحی و زیباسازی دیوار محسوب کنیم. چرا که دیوارکوب ها با توجه به انواع و اشکال متعددی که دارد با هر اندازه و طرح و رنگ در بازار موجود اشت.

فهرست مطالب:
انواع دیوار کوب
مزایا و معایب دیوارکوب

انواع دیوار کوب

دیوارکوب هارا بر اساس طرح و رنگشان تقسیم بندی می کنند که طبق این طبقه بندی به سه قسمت تقسیم می شوند.

_ دیوارکوب pvc که شبکه های داخلی آن توخالی است. برجستگی این نوع دیوارکوب ها بخاطر مقاومت و دوام آنها در برابر رطوبت و پوسیدگی است. دیوار کوب های pvc دو نوع طرح چوبی و روکش دار هستند. که بر اساس تجربه مقاومت طرح های روکش دار آن بیشتر است.

_ دیوار کوب pvc با مدل فومیزه یا توپر، این نوع دیوارکوب ها را بخاطر ویژگیهایی چون وزن سبک، قابلیت حمل، چگالی پایین و استحکام بالا انتخاب می کنند.

_ دیوارکوب Mdf، اساس و پایه این نوع دیوارکوب ها از ام دی اف است و استحکام ام دی اف ها در برابر ساییدگی و ضربه های محکم و عمق دار بالا است.

_ دیوارکوب یا دیوار پوش، اگر بخواهیم به تفاوت مبان دیوارپوش با دیوارکوب توجه نماییم باید به مکان استفاده از آن دقت کنیم. از دیوارکوب معمولا در فضای داخلی منازل استفاده می شود. اما دیوار پوش ها معمولا در فضایی که متعلق به اماکن عمومی و ساختمان های پرتردد است کاربرد دارد. فضایی مانند ساختمان های اداری، فروشگاه ها، بیمارستان ها و .... اگر سلیقه ای بخواهد از دیوار پوش در فضای داخلی استفاده نماید با فضایی سرد و بیروح مواجه خواهد شد.

مزایا و معایب دیوارکوب

گفتیم که دیوارکوب ها با توجه به رنگ و طرحشان به سه دسته تقسیم می شوند. دیوارکوب های pvc با شبکه های توخالی. دیوارکوب های pvc با مدل تو پر و دیوارکوب های Mdf. حال به معایب و مزایای هر یک از دسته های نامبرده می پردازیم.

مزایای استفاده از دیوارکوب هایpvc (این دسته از دیوارکوب ها را در ادارات و سازمانها بیشتر استفاده می کنند زیرا مقاومت بالایی در  برابر حرارت همچون آتش سوزی و آب دارند.): بخاطر جذب رطوبت بالا توانایی استفاده در محیط های متفاوت چون: حمام، سرویس بهداشتی، اتاق ها، سالن ها را دارند.

نصب آن بر دیوارها بسیار راحت و آسان

اگر قسمتی از این نوع دیوار پوش ها آسیب ببیند قابلیت تعویض را دارد..

بدون آنکه دچار پوسیدگی و تخریب شود قابلیت شست و شو دارد.

دیوار کوب توپر و یا pvc (ویژگی های زیاد و راحتی کار با این دسته از دیوار پوش ها سبب تمایز آن ها از دیگر انواع دیوارکوب ها شده است. ویژگی هایی مانند):

_ چگالی کم

_ قابلیت حمل و نصب بسیار راحت

_ داشتن مقاومت و استحکام بالا

_ به راحتی قابلیت برش دارد

_ از میخ و پیچ می توان به راحتی در نصب آن کمک می توان گرفت.

_ در مقابل اشعه، ساییدگی و خش مقاومت بالایی دارد‌

این دسته از دیوارکوب ها برای مکان های شلوغ و مکان های پر رفت و آمد بسیار مناسب هستند و در آخر به مزایای دیوارکوب های Mdf می پردازیم، چون یکی از دیوارکوب های طرح جدید بسیار کار ساده و در عین حال مقاومی دارد و خود از چوب MDF است علت آنکه توانسته خود را در تقسیم بندی انواع دیوارکوب ها جای دهد مقاومت بالا در برابر ضربه و ساییدگی آن می باشد.

معایب هریک از دیوارکوب ها اگر نسبت به مزایای آن بسیار اندک است. اگر دیوارکوب جنس واقعی خود را نداشته باشد و مرغوب نباشد قطعا در مقابل حرارت و یا سرمای زیاد واکنش نشان داده و منقبض یا منبسط خواهد شد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد دیوار کوب منزل چیست؟

برچسب ها : دکوراسیون داخلی سمانه یوسفی