سبک کابینت ممبران

What is a membrane cabinet
ملک فوری سه شنبه 26 دی 1402 ارسال نظر

یکی از قسمت های مهم خانه چه از لحاظ زیبایی و دکوراسیون منزل آشپزخانه است و اکثر کارها در آن انجام می شود. کابینت ممبران یکی از انواع کابینت در دکوراسیون آشپرخانه بوده و امروزه طرفداران بیشتری دارد.

تبلیغات با قیمت مناسب

بعضی از تجهیزات منزل نه تنها به طراحی و زیبایی آن کمک می کنند بلکه از مستلزمات خانه می باشد. به طور مثال از امکانات لازم در هر آشپزخانه ای، چه کوچک باشد و چه بزرگ، چه ویلایی باشد و چه آپارتمانی، آشپزخانه از ملزومات آن تلقی می شود. اکنون می خواهیم درباره طرح و رنگ و جنس کابینتها در آشپزخانه صحبت نماییم. مواد تشکیل دهنده کابینت ها می تواند از جنس متفاوت باشد، موادی مانند فلز، چوب، ام دی اف، های گلس و نئوپان که در رنگ و اندازه متفاوت ساخته می شود‌، از جمله اجناسی که در دکوراسیون داخلی مدرن، خانه و آشپزخانه استفاده می شود کابینت از چوب ممبران می باشد. کابینت ممبران یک نوع شیک و مدرن از کابینت ها می باشد که ظاهری فوق العاده به آشپزخانه شما میدهد. در واقع کابینت ممبران کابینتی ام دی اف می باشد که از روکش ممبران در آن استفاده شده آن هم به دلیل قیمت بالایی که ممبران دارد. فقط  آن سمت از ام دی اف که به سمت بیرون و در دید هست روکش ممبران میشود و اطراف دیگر با پی وی سی سفید پوشانده میشود که البته چیزی از زیبایی آن کم نمیکند و همچنان گزینه ی مناسبی برای استفاده می باشد.

فهرست مطالب:
1. ماده ممبران چیست؟
2. ویژگی های ماده ممبران
3. بهترین رنگ برای کابینت ممبران

ماده ممبران چیست؟

بسیاری فکر میکنند که ممبران یک نوع چوب می باشد که برای کابینت سازی و ساخت لوازم چوبی از آن استفاده می شود. اما این تفکر کاملا اشتباه است! ممبران در واقع نام ماده ای است که توسط یک تکنولوژی جدید و خاص بدست می آید که می تواند لایه های بیرونی چوب های نئوپان پی وی سی و ام دی اف را استخراج نماید، ماده ای تولید می شود که به آن ممبران می گویند‌. اگر بخواهیم یک واحد ساختمانی را کابینت بندی کنیم باید صفحات مورد نیاز ساخت کابینت را داشته باشیم و البته لوازم برش کاری چوب و ام دی اف هم باید داشته باشیم. پس از انجام تغییرات لازم بر روی برش های چوب می بایست تمیز کاری صورت گیرد و مورد صیقل کاری قرار بگیرد. ابزار ویژه وکیوم ممبران، هوای بین ام دی اف و ماده ممبران را کاملاً تخلیه می‌کنند و با ایجاد خلأ روی انواع مختلف ام دی اف، پی وی سی و حتی نئوپان، این ماده را به آن‌ها می‌چسباند. امکان ندارد که این ورقه‌ها بدون روکش استفاده شوند. در حالت قدیمی‌ تر از ماده ملامینه برای انجام این کار استفاده می‌شود، اگر بخواهیم یک آشپزخانه به سبک کلاسیک با چوب بسازیم قطعا هزینه بردار خواهد بود و اگر از ممبران استفاده کنیم این هزینه بیشتر هم خواهد شد.

ویژگی های ماده ممبران

همانطور که گفتیم اگر بخواهیم ل آشپزخانه ی خود را با چوب خالص کابینت کنیم بسیاز هزینه بر میباشد و اصلا مقرون به صرفه نیست، از طرفی ممکن است کسی هر چند سال یک بار مدل و سبک داخلی آشپزخانه خود را عوض کند و هزینه زیادی که برای چوب میکند را نتواند هر چند وقت بدهد. اگر از سبک کلاسیک خوشتان می آید اما بودجه کافی برای این کار را ندارید میتوانید از ممبران استفاده کنید. روکش ممبران خصوصیت انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان آن را به هر شکلی که می خواهیم در بیاوریم و به راحتی فرم و شکل هر مدلی که در ذهن دارید را میتوانید روی آن پیاده کنید. این فوق العاده است! اگر بخواهیم می توانیم به کمک ممبران طرح چوب را روی چوب های ام دی اف یا نئوپان و یا پی وی سی اجرا کنیم و یک کابینت بندی با طرح و رنگ‌ چوب طبیعی و همان سبک کلاسیک بسازیم به گونه ای که تشخیص آن از چوب خالص کاملا سخت به نظر آید‌. از طرفی می توانیم هر طرح زیبایی که می خواهیم روی آن پیاده نماییم. اما خب توجه داشته باشید برای داشتن کابینت های مدرن تر میتوانید از ام دی اف، ملامینه و انواع دیگر چوب و روکش آن استفاده کنید زیرا این نوع ها مقرون به صرفه تر هستند و اگر علاقه ای به سبک کلاسیک ندارین به شما پیشنهاد میکنیم از انواع دیگر چوب و روکش استفاده کنید. یکی از ویژگی های بینظیر ممبران این است که به دلیل تخلیه هوای بین بدنه و ماده ممبران، امکان نفوذ آب به لایه‌های ام دی اف و خرابی زودرس از بین می‌رود. اما ممبران علاوه بر ویژگی های خوبی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. برای مثال ممبران به تابش نور خورشید و حرارت حساس است و اگر ممبران ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و حرارت بیش از اندازه باشند به مرور زمان رنگ و لعاب خود را از دست می دهند و دیگر زیبایی اول را نخواهند داشت که البته باز در اینجا جنس و نوع استفاده ممبران شما بسیار مهم می باشد. مورد دیگر این که اگر هنگام وکیوم کردن با ماده ممبران، از چسب با کیفیت استفاده نشود، بعد از مدتی بین بدنه و روکش، هوا جمع می‌شود و اصطلاحاً ورم می‌کند! این ورم می‌تواند شروع دردسرهای زیادی در راستای تعمیر یا تعویض قسمت خرب شده باشد. اگر میخواهید از ممبران استفاده کنید توصیه میکنیم از طرح های شلوغ پرهیز کنید زیرا اگر در زمان وکیوم کردن جاهای ریز و ظریف به خوبی چسب کاری نشوند باز هم در آینده احتمال ورم کردن و خراب شدن را دارند. طرح هر چقدر ساده تر باشد دوام کابینت شما هم بیشتر میشود.

بهترین رنگ برای کابینت ممبران

اگرچه طرح کاربردی چوب توسط مواد ممبران روی کابینت استفاده می شود. اما رنگهای به کار رفته می تواند متفاوت باشد. از جمله بهترین رنگهای پرکاربرد برای کابینت ممبران رنگ روشن مانند رنگ سفید می باشد. البته یک نکته مهم برای رنگ آمیزی کابینت ممبران این است که این کار باید توسط یک سازنده و نقاش حرفه ای چوب صورت پذیرد و نباید این مسئله را ساده فرض کرد. چوب ام دی اف و پی وی سی و نئوپان چون ویژگی خاصی از جنس خود دارند لذا برای رنگ آمیزی و بکارگیری ممبران بر روی آن از ابزار مخصوصی استفاده می شود. همه این موارد می تواند در ترکیب یک طراحی شیک برای کابینت آشپزخانه شما مهم باشد. یک نکته حائز اهمیت این است که در خانه های ویلایی چه نوساز و چه قدیمی نیز می توان از کابینت ممبران استفاده نمود. امروزه در نوسازی ساختمان های قدیمی و بازسازی خانه ویلایی یکی از کارهایی که انجام می شود تغییر کابینت آشپزخانه است. می توان در کابینت بندی جدید خانه های ویلایی از کابینت ممبران استفاده نمود. باید بدانید که یکی از مهم ترین مزیت های ممبران شباهت بی اندازه آن به چوب است که در کنار قیمت مناسبی که دارد گزینه ی مناسبی برای شما خواهد بود. اگر میخواهید کابینت های خود را تعویض کنید و یا در بازسازی ساختمان میواهید کابینت از جنس ممبران استفاده کنید نیاز به متخصصین این امر دارید که مجموعه ملک فوری با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه بازسازی و معماری داخلی میتواند راهنمای شما در این مسیر باشد. حتما با کارشناسان و مشاوران ملک فوری تماس بگیرید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد سبک کابینت ممبران

برچسب ها : دکوراسیون داخلی سمانه یوسفی