همه چیز در مورد سبک ویکتوریایی

Victorian style in interior decoration
ملک فوری سه شنبه 26 دی 1402 ارسال نظر

یکی از سبک های دکوراسیون داخلی سبک ویکتوریایی است و یک نوع سبک دکوراسیون کلاسیک می باشد برخلاف سبک های دیگر، این سبک طراحی داخلی ویکتوریایی سبک شلوغ می باشد. این سبک احساس عاشقانه و عارفانه دارد.

تبلیغات با قیمت مناسب

سبک ویکتوریایی یکی از سبک های باشکوه دکوراسیون داخلی است که در زمان ملکه ویکتوریا، در آمریکا و انگلستان به وجود آمده است. این سبک که تلفیقی است از مجموعه سبک‌‌ های تاریخی گلچین‌ شده‌ سبک های اروپایی که تحت تاثیر خاورمیانه و آسیا بوده اند که البته به جزئیات و ریزه کاری ها، دقت فراوانی می کند. در واقع از خصوصیات اصلی سبک ویکتوریایی، جزییات و تزیینات غنی آن می باشد.

فهرست مطالب:
 خصوصیات کلی سبک ویکتوریایی
● ویژگی های سبک ویکتوریایی 

خصوصیات کلی سبک ویکتوریایی

این سبک از تجمل گرا ترین سبک هاست و به همین دلیل اگر به این سبک علاقمند هستید باید هزینه زیادی برای آن بپردازید. یکی از دلایل آن همانطور که اشاره شد توجه ویژه‌‌‌ای است که این سبک به جزئیات دارد. جالب آنکه گرچه حدود دو قرن از ظهور این سبک گذشته، ولی هنوز عده زیادی از مردم به آن علاقه نشان داده و در دکوراسیون داخلی خود به کار می برند. رنگ‌های این سبک، عموما تیره و عمیق و دیوارها نیز دارای گچبری و نقاشی تزئینی و با رنگ‌های تیره پوشش داده می‌شوند. مبلمان ها معمولا بزرگ، پر انحنا و دارای حکاکی‌های پیچیده با تصاویر زیاد می باشند. اکسسوری ها و وسایل تزئینی هم نقش مهمی در این سبک ایفا می کنند، مثل کریستالها، مجسمه ها و رومیزی ها. در ادامه با جزئیالت بیشتری از این ویژگی ها آشنا خواهیم شد.

ویژگی های سبک ویکتوریایی

این سبک معماری و دکوراسیون پر تجمل و اشرافی ویکتوریایی ویژگی‌های خاص خود را دارد که لازم است به جزئیات آن توجه ویژه ای شود. این ویژگی ها شامل انتخاب مبلمانها، فرش و پرده ها و ... است که به تک تک آنها خواهیم پرداخت.
مبلمان: مبل‌هایی که در این روش چیدمان خانه مورد استفاده قرار می گیرند، تلفیقی از مدل‌های گوتیک و کلاسیک اروپایی است و علاوه بر اینکه بسیار بزرگ هستند، حاشیه‌های زینتی و انحناهای اغراق‌ شده با تصاویر طبیعت مثل نقش و نگار گل و برگ منحنی‌ شکل در آن ها دیده می شود. روکش‌ این نوع مبلمان، معمولا از متریال های مجلل و گران قیمت مانند مخمل منگوله دار و دارای تزئینات ساخته می شدند.

فرش: فرش در این سبک بسیار اهمیت دارد و از آنجا که در این سبک سالن خانه و پذیرایی مهم ترین بخش دکوراسیون در خانه می باشد، برای فضای اتاق نشیمن و همچنین سایر اتاق ها از فرش های گران قیمت و اصیل شرقی استفاده می شود و باید پذیرفت که هیچ فرشی به اندازه فرش های شرقی و اصیل نمی تواند شکوه و جلال مورد نظر در این سبک را به دکوراسیون داخلی خانه بیاورد.

پرده ها: یکی از خصوصیات اصلی سبک ویکتوریایی، پرده‌‌‌ های خاص آن است. به دلیل اعتقادی که طراحان شیوه ویکتوریایی داشتند و آن مضر بودن نور آفتاب برای انسان بود، لذا حتما پرده ها را از پارچه هایی ضخیم انتخاب می کردند. البته امروزه خلاف این مطلب و تاثیر مفید نور آفتاب بر سلامتی انسانها اثبات شده و می توان برای تعدیل این دو موضوع و جمع آن با هم، می‌توانید از پرده‌های حریر روشنی استفاده کنید که روی آن ها والان های مخمل به رنگ تیره دوخته شده باشد تا تلفیقی از هر دو المان را داشته باشید.

رنگ ها: رنگ در هر سبک دکوراسیونی بسیار مهم بوده و اولین چیزی است که به چشم می آید. این سبک با توسط تعداد زیادی رنگ شناخته می شود و چون در دکوراسیون داخلی ویکتوریایی رنگ ها تداعی کننده شکوه و وقار هستند غالبا از رنگ های تیره استفاده می شده و تقریبا هیچ دیواری سفید نبود و رنگهای سبز، میشی، سرمه‌ای، قهوه ای طلایی ، قرمز و آبی بسیار محبوب بودند و به کار برده می شدند. البته به جهت ایجاد هارمونی بیشتر از این رنگ ها برای دیوار، پرده‌ها، مبلمان و دیگر عناصر خانه نیز استفاده می‌شود. جهت مشاهده بیشتر در مورد ملک های سایت ملک فوری می توانید از سایت ما بازدید داشته باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد همه چیز در مورد سبک ویکتوریایی

برچسب ها : دکوراسیون داخلی سمانه یوسفی