خرید خانه در رشت تا 400 میلیون

Buy home up to 400 million in Rasht
ملک فوری چهار شنبه 27 دی 1402 ارسال نظر

شهر رشت مرکز دومین استان پرتراکم کشور، استان گیلان می باشد. در مقاله ای که پیش رو شماست به بررسی تخصصی محله های مشهور رشت می پردازیم تا با مطالعه آن بتوانید بهترین انتخاب جهت خرید خانه در رشت با قیمت مناسب داشته باشید.

تبلیغات با قیمت مناسب

رشت یکی از شهرهای زیبای شمال کشور و مرکز استان گیلان محسوب می شود و بسیاری از مردم دوست دارند که در شمال سکونت داشته باشند و شهر رشت می تواند مکان مناسبی برای زندگی شهری باشد. رشت یکی از محبوب ترین شهرهای ایران در بین گردشگران است. لازم به توضیح است که شاخص امید در این شهر در سطح بالایی قرار دارد. در سال 2015 توسط سازمان جهانی یونسکو به عنوان خلاق خوراک شناسی معرفی شد و 12 دی ماه به عنوان "روز رشت " نامگذاری شده است. شهر رشت به شهر بارانهای نقره ای یا شهر باران معروف است و این شهر به دلیل اقلیم متفاوت شمال کشور در طی زمانهای مختلف با سبک معماری بسیار خاص می باشد. نوع زندگی از سایر مناطق کشور متفاوت است. اگر به دنبال خرید ملک در رشت هستید با ما همراه باشید زیرا قصد داریم تا بهترین مناطق شهر رشت جهت سکونت به شما معرفی نماییم و با محله های رشت آشنا شوید و از قیمت خانه ها در این شهر اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

فهرست مطالب:
رشت کجاست؟
قیمت خرید خانه در رشت
کجای رشت برای زندگی مناسب است؟
رشت چند منطقه دارد؟
محله‌های معروف رشت

رشت کجاست؟

استان گیلان دومین استان متراکم کشور می باشد و دارای 16 شهرستان و 51 بخش و 43 شهر و 109 دهستان است. شهر رشت جز کلان شهر ها می باشد. رشت با وسعت 1251/603 کیلومتر مربع بزرگترین شهر شمالی کشور محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی شهر رشت بین مدار 37 درجه و 1 دقیقه تا 37 درجه27 دقیقه عرض شمالی و مابین نصف النهار 49 درجه، 28 دقیقه تا 49 درجه، 50 دقیقه طول شرقی است.

قیمت خرید خانه در رشت:

رکود خرید و ساخت و ساز مسکن در رشت همچنان حکمرانی می کند. طبق اظهارات رئیس اتحادیه بنگاههای مسکن رشت قیمت خانه در محله های مختلف شهر متفاوت خواهد بود. بر فرض مثال برخی از واحدهای مسکونی در منطقه گلسار رشت قیمت آپارتمان از متری 35 میلیون هم پیدا می شود. در مناطق متوسط قیمت آپارتمان متری بین 15 تا 20 میلیون می باشد البته با توجه به این قیمتها خانه تا 400 میلیون تومان هم در سایت ملک فوری می توانید مشاهده فرمایید. در سالهای گذشته هرساله شاهد افزایش 20 تا 25 درصدی قیمت خانه ها بوده ایم اما امسال به دلیل رکوردی که وجود دارد می توان گفت قیمت خرید و فروش بعضی از خانه ها حد اکثر 10 درصد افزایش یافته است. امسال ساخت و خرید مسکن راکد مانده و در سه سال اخیر معاملات خرید و فروش مسکن تا 5 درصد کاهش یافته است.

کجای رشت برای زندگی مناسب است؟

برای اینکه بدانید کجای رشت برای زندگی مناسب است قصد داریم فهرستی از محله های رشت را به شما معرفی نماییم و بر اساس قیمت خانه و هزینه زندگی می توان آنها را به 3 گروه دسته بندی کرد،

محله های بالا شهر شامل: گلسار، منظریه، معلم و رشتیان و این محله ها اغلب در جنوب و غرب رشت واقع شده اند. محله های متوسط رشت شامل: شهرک بهشتی، فلسطین، نیلوفر،انصاری، امام خمینی، استقامت، دیلمان، تختی، نامجو، کاکتوس و بلوار نماز می باشد. محله های ارزان تر شامل: دباغیان، حمیدیان، امام حسین، مدرس، آزادگان، کمربندی یخ‌سازی، جانبازان، توشیبا، مدرس و دباغیان می باشد.

رشت چند منطقه دارد؟

کل مناطق شهر رشت با توجه به وسعتی که دارد به 5 منطقه شهری تقسیم می شود، منطقه 1، منطقه 2، منطقه 3، منطقه 4 و منطقه 5 رشت. محله هایی که در منطقه 1 و 2 قرار گرفته اند از لحاظ ارزش ملکی بسیار حائز اهمیت هستند و اکثر مردم به دنبال خرید خانه یا آپارتمان در این مناطق می باشند. همانطور که می دانید جهت انتخاب محله های این شهر برای زندگی علاوه بر متوسط قیمت خانه ها در این مناطق باید به در دسترس بودن امکانات شهری توجه نمایید که دسترسی به مراکز رفاهی و خدماتی به آسانی مقدور باشد.

محله‌های معروف رشت:

از جمله معروف‌ترین محله‌های رشت می‌توان به صالح‌آباد، آب و برق، زیرکوچه، شالکو، احمدیان، پارک شهر، زرجوب، سوخته تکیه، حاجی‌آباد، بادی الله، ارمنی بولاغ، کرد محله، سرچشمه، باقرآباد، ساغریسازان، دانشسرا، جیرباغ، شهرک قدس، ۱۶متری سمیه سنگ سازی، قلمستان، چهارراه میکائیل، گلباغ نماز، نقره دشت، کرف آباد، حافظ آباد، رودبارتان، چمارسرا، کیژده، معین رودخان (شهرک مروارید)، استادسرا، پاسکیاب، سرخه بنده، آتشگاه، صیقلان، کیاب، سبزه میدان، شهرداری، گلسار، بوسار، فخب و پل عراق اشاره کرد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد خرید خانه در رشت تا 400 میلیون

برچسب ها : سیده الهام حسنی