ساخت خانه های روستایی در گیلان

Construction of a rural house in Gilan
ملک فوری چهار شنبه 27 دی 1402 ارسال نظر

در گذشته خانه های روستایی گیلان به صورت شمالی جنوبی طراحی شده بودند و برای زندگی در همه فصل ها مناسب بودند در تابستان نسیم کوه و دریا می وزید و در زمستان از زیرخانه استفاده می شد که نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی وجود نداشت.

تبلیغات با قیمت مناسب

روستا جایی آرامش بخش و دور از تمام دغدغه ها و ازدحام و آلودگی های شهر می باشد مکانی است که صبح ها با آواز بلند خروس هایش، سحرخیز می شوید و در هوای پاک صبحگاهش، کنار درختان سرسبز و پر میوه اش، صبحانه تان را در اوج آرامش میل می نمایید در روستا شادی‌ها و غم‌ها تقسیم می‌شوند همسایه از حال همسایه خود خبر دارد. در زندگی روستایی آرامش نقش اصلی را حرف می زند یکی از مهمترین ویژگی ها و برتری های زندگی روستایی نسبت به زندگی شهر همین آرامش است. بچه های روستایی دلشان هم مانند هوای روستایشان پاک و زلال است و بازی در روستا لذت بخش تر می باشد. در مورد حال و هوای شبهای روستا می خواهیم بگوییم که وقتی چشمانتان را ببندید و بخوابید دراز کشیدن روی سقف گلی خانه و خیره شدن به ستاره های آسمان و راز و نیاز باخدا بسیار آرامش بخش است. زندگی در خانه های روستایی یک طبقه برای افراد مسن و خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند ایده آل است. با ما در این مقاله همراه باشید.

فهرست مطالب:
 قیمت خانه روستایی
زیباترین خانه روستایی در گیلان
مزایا و معایب خانه های یک طبقه روستایی
صرفه جویی در ساخت و ساز
مواد تولیدی برای ساخت

قیمت خانه روستایی:

شاید زمانی که نوعی از خانه‌‌های روستایی به شما معرفی می شود، ذهن شما ناخودآگاه به سمت گیلان و مازندران حرکت می‌کند. به واسطه شرایط آب و هوایی دلپذیر و جاذبه‌های گردشگری و طبیعت سرسبز مناطق شمال کشور، درصد بسیاری از افراد به دنبال خرید خانه روستایی در منطقه خوش آب و هوا هستند، بافت روستایی در شمال کشور، زیباترین سبک زندگی را معرفی می‌کند تا جایی که خانه‌ها به شکلی زیبا و طبیعی ساخته شده‌اند. معمولاً شرایط زندگی در خانه‌های روستایی شمال کشور، در فصل تابستان راحت‌تر می باشد. شما به راحتی در مسیر، تردد می‌کنید و حتی می‌توانید در میان مزرعه‌های سرسبز، قدم بزنید. به هر حال زندگی و خانه روستایی، لطف و هیجان خاص خود را همیشه دارد. اگر به دنبال یک تجربه متفاوت در تعطیلات در شمال کشور هستید، خانه‌های روستایی برای شما بهترین گزینه هستند. خانه‌های روستایی در دل جنگل، جذابیت‌های دلپذیری را به شما ارائه می‌دهند. از سایت ملک فوری می توانید خانه روستایی با قیمت مناسب خرید داشته باشید. 

زیباترین خانه روستایی در گیلان:

نحوه معماری و ساخت انواع خانه روستایی در نواحی شمال ایران در استان‌های گیلان زمینه را برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران فراهم کرده است. انواع خانه روستایی در ابعاد مختلف را می‌توانید در یک بافت روستا روستایی تماشا کنید. اگر چند ساعتی را در مسیر یکی از روستاها رانندگی کنید، به جاده‌های فرعی می‌رسید که برخی از آن‌ها تقریباً ناهموار هستند و شما مجبورید مقداری از راه را پیاده طی کنید. در طول مسیر می‌توانید با انواع خانه‌های روستایی رو به رو شوید و همچنین می‌توانید از نزدیک و نحوه زندگی در این شرایط نیز آشنایی پیدا کنید. به طور نمونه یکی از زیباترین خانه‌های روستایی در استان گیلان، خانه‌های روستایی زیباکنار است. با انتخاب و خرید خانه روستایی در گیلان می‌توانید روزهای زیباتری را در تعطیلات برای خود ایجاد نمایید و لذت ببرید.

مزایا و معایب خانه های یک طبقه روستایی:

خانه های یک طبقه روستایی دارای مزایای زیادی هستند مانند: قرار دادن منطقی اتاق ها، ساخت و تعمیر چنین سازه هایی راحت تر است، هزینه های ساخت پایین تر می باشد، عایق کاری ساختمان آسان بوده، برای دکوراسیون منزل احتیاج به خرید داربست بلند نیست، نیازی به سیستم زه کشی پیچیده و سقف های آویزان نیست، در خانه های یک طبقه اتلاف گرما بسیار کمتر از ساختمانهای بلند است و در ساختمانهای یک طبقه نیازی به نصب پله نیست.

صرفه جویی در ساخت و ساز:

1) این ساختمانهای روستایی وزن کمتری دارند و بنابراین می توان یک پایه سبک وزن برپا کرد.

2) فرایند نصب سقف با وجود این که مساحت سقف از خانه های دو طبقه بزرگتر است، آسان تر و سریعتر می باشد.

3) دیوارهای نازک در حال نصب می باشد.

4) بدون نیاز به پله ، باعث صرفه جویی در فضای زندگی می شود.

5) سیستم های ساده گرمایش و تامین آب در هزینه های زیادی صرفه جویی می کند.

6) برای افزایش سطح قابل استفاده، همیشه می توانید یک اتاق زیر شیروانی وصل کنید و در شمال سقف ها زیر شیروانی می باشند.

مواد تولیدی برای ساخت:

برای ساخت یک خانه روستایی می توانید از هر نوع مصالحی استفاده کنید، معروف ترین آنها عبارتند از: چوب و قاب، آجر و بلوک های فوم و بلوک های بتن هوادهی.

خانه های قاب دار، این فناوری ساخت و ساز به شما این امکان را می دهد که سهم قابل توجهی از هزینه ها را ذخیره کنید. چنین خانه هایی در زمان کوتاهی ساخته می شوند. جهت ساخت این نوع خانه ها احتیاج به ساخت یک پایه کامل نیست و وزن سبکی خواهند داشت. خانه های آجری، این یک ماده قابل اعتماد و با دوام است که خانه ها می توانند بیش از یک دهه از آن استفاده کنند و با ملات سیمان محکم می شوند. خانه هایی با بلوک های فوم و بلوک های گاز، بلوک ها مقرون به صرفه هستند زیرا اندازه آنها بسیار بزرگتر از آجرهای معمولی یا سیلیکات است. روند نصب آنها زمان کمتری می برد و تأثیر مثبتی بر ارزش خانه دارد. از سایت ملک فوری بازدید نمایید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد ساخت خانه های روستایی در گیلان

برچسب ها : سیده الهام حسنی