بانکه چیست و چه کاربردهایی در خانه دارد؟

What is a jar and what are its uses at home
ملک فوری چهار شنبه 27 دی 1402 ارسال نظر

بانکه ها ظروفی هستند که برای حبوبات و ادویه جات و مرباجات از آن ها استفاده می شود این ظروف طرح ها و سایزهای متفاوتی دارند که بسته به نیاز مشتری انتخاب می شود. به این ظروف بنشن هم گفته می شود اما در اصطلاح بانکه در بین عموم رواج بیشتری دارد.

تبلیغات با قیمت مناسب

در هر خانه ای می بایست برای بهتر و منظم تر نشان داده شدن خانه لوازمی قرار بگیرد تا بتوان از آن ها بعنوان یک وسیله جهت نظم بخشی و جابه جایی لوازم مهم و یا دم دستی استفاده نمود. در قدیم در خانه ها صندوقچه های کوچک و بزرگی در جای جای خانه تعبیه می شد که این صندوقچه ها محل قرار گیری لوازم کوچک و اسباب و اثاثیه ریزتر بودند. به تدریج این صندوقچه ها با همان کاربرد و همان محتوا شکل ظاهری خود را تغییر دادند و به وسایلی به روز تر و مدرن در آمدند. امروز می خواهیم با کاربرد یکی از این صندوقچه های قدیمی با عنوانی جدید و طراحی نوین آشنا شویم. یکی از مهمترین آن ها ظروفی هستند که به بانکه یا ظروف بنشن مشهور است. در تمام خانه ها بخصوص در داخل آشپزخانه و یا در اتاق خواب وسیله ای به نام بانکه وجود دارد که نقش کاربردی در دسته بندی وسایل دارند. بانکه ها ابعاد و اشکال مختلفی دارند. همانطور که اشاره شد بانکه ها شاید از لوازم جزئی خانه محسوب شوند اما در زمان استفاده می بینیم که نقش کلیدی در تمیزی خانه و بخصوص آشپزخانه دارند. مسلما چینش، پاکیزگی و مرتب بودن محیط آشپزخانه بر روی آرامش فکری شما بسیار اثر می گذارد و باعث نشاط و شادابی شما از این همه نظم می گردد. عکس این موضوع هم صادق است. در این بین چیزی بهتر از استفاده از ظروف مخصوص برای قرار دادن مواد غذایی و چاشنی های پر مصرف در آن ها نیست.

انواع و ابعاد بانکه ها
کاربرد بانکه ها در کجاست؟ 

انواع و ابعاد بانکه ها :

تنوع در ابعاد و جنس بانکه ذوق و سلیقه شما را در استفاده از آن بالا می برد. شاید جنس بانک چندان مهم نباشد. اما گاه به تناسب نوع استفاده از آنها در اهمیت قرار می گیرد. از طرفی می توان گفت بیشترین کاربرد بانکه ها در آشپزخانه می باشد. مثلا معمولا برای قرار دادن حبوبات در آشپزخانه از بانکه ها شیشه ای با رنگ شفاف استفاده می شود. برای قرار دادن سبزیجات خشک و معطر از بانکه های پلاستیکی با مدل ها و رنگهای مختلف استفاده می شود. همچنین می توان از بانکه ها جهت قراردادن شکلات و آجیل نیز استفاده نمود. علاوه بر بانکه های پلاستیکی و شیشه ای شیک ترین بانکه ها نوع سرامیکی و نوع استیل آن می باشد. شاید به لحاظ قیمت بانکه های پلاستیکی به صرفه تر باشند اما از نظر مدت زمان دوام بانکه ها نوع سرامیکی آنها از همه با دوام تر است. صدالبته انتخاب جنس و طرح امری سلیقه ای است. از دیگر سو این تنوع در اشکال و ابعاد بانکه باعث شده تا تهیه آنها نیز بسیار آسان باشد. به طوری که حتی بصورت خرید اینترنتی نیز شما می توانید با قیمت مناسب یک بانکه با کیفیت داشته باشید.

کاربرد بانکه ها در کجاست؟

استفاده از بانکه در داخل یخچال، می توان گفت از پرکاربرد ترین مکان جاگذاری بانکه ها استفاده از بانکه در داخل یخچال ها و یخچال فریزر می باشد. برای دسته بندی سبزیجات و صیفی جات خورد شده و نیز بسته بندی مرغ و گوشت مورد استفاده خانواده می توان از جاگذاری آنها توسط بانکه استفاده نمود. استفاده از بانکه در اتاق خواب، در دومین مکان خانه که لزوم بانکه ها کاملا احساس می شود اتاق خواب و بویژه میز ارایش است. بخصوص برای بانوان که از تنوع زیورآلات و سنجاق ها و گل سینه ها استفاده می کنند وجود بانکه در نظم دهی این لوازم ریز و نیز در حفظ و جلوگیری از آسیب دیدن آنها کاملا محسوس است. همچنین برای دسته بندی لوازم آرایش و قلم مو ها می توان از بانکه ها کمک گرفت. استفاده از بانکه در سرویس بهداشتی، از دیگر جاهای منزل شما که وجود بانکه می توان نقش داشته باشد سرویس بهداشتی خانه است. برای نظم بخشی صابون، پنبه، پک های بهداشتی و دستمال های بهداشتی می توان از وجود بانکه بهره برد. استفاده از بانکه به عنوان گلدان، در دنیای امروز که دکوراسیون و چینش لوازم خانه تنوع بیشتری را می طلبد یکی از موارد بکارگیری بانکه ها که برای یک خانم خوش ذوق و سلیقه مهم است استفاده از بانکه به عنوان گلدان در ابعاد کوچک و رومیزی می باشد. حتی می توان از بانکه ها به عنوان جاشمعی با تلفیقی از پارافین و گل و برگ نیز استفاده نمود. از سایت ملک فوری بازدید نمایید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد بانکه چیست و چه کاربردهایی در خانه دارد؟

برچسب ها : دکوراسیون داخلی سمانه یوسفی