معرفی گیاه پاچیرا از گیاهان پرطرفدار در فنگ شویی

Introduction of Pachira plant one of the most popular plants in Feng Shui
ملک فوری چهار شنبه 27 دی 1402 ارسال نظر

پاچیرا یکی از گیاهان جدید می‌باشد که با استقبال زیاد طرفداران گل و گیاهان آپارتمانی روبه رو شده است، با توجه به قیمت نسبتا بالای این گیاه اما هزاران دلیل باعث شده تا بسیار مورد تقاضا عموم مردم باشد.

تبلیغات با قیمت مناسب

پاچیرا یا درخت پول در آمریکای مرکزی و شرق آسیا بوده و نگهداری آسان، رشد سریع و ظاهر زیبای این گیاه باعث شده تا به یک گیاه ایده آل آپارتمانی تبدیل شود. البته روش نگهداری آن بسیار آسان می باشد و خیلی راحت می توان آن را در مکانهای کم نور یا نور متوسط نگهداری نمود. گل پاچیرا را مثل بامبو می توان شاخه های آن را به یکدیگر بافت تا جذابیت بیشتری داشته باشد و به این گیاه شانس هم گفته می شود گیاهی مقاوم و سازگار است که با ذات گرمسیری می باشد که همین موضوع باعث نگهداری آسان آن در محیط منزل شده. عده ای معتقدند که این درخت برایشان شانس و پول می آورد به همین دلیل به درخت پول معروف می باشد و درخت پول یکی از گیاهان پرطرفدار و سفارش شده در فنگ شویی کشور چین می باشد در سنت چین این گیاه برای رشد، پیشرفت و کسب درآمد بسیار مهم بوده و در بیشتر مغازه ها و ادارات این گیاه زیبا دیده خواهد شد. یک انرژی بسیار خوب و مثبت در محیط فضای خانه ایجاد می کند. این گیاه آپارتمانی زیبا و گران قیمت جزو گیاهان صادراتی کشور تایوان است و مردم در کل جهان به خاطر اعتقاد به خاصیت فنگ شویی این گیاه که معتقدند بسیار موج مثبت دارد و باعث رونق کسب و کار آنها می شود و به همین دلیل از این گیاه استقبال فراوانی صورت گرفته است و همینطور تولید کنندگانش به درآمد فوق العاده ای دست یافته اند.

علت نام‌ گذاری درخت پول یا پاچیرا
نیازها و نگهداری پاچیرا

علت نام‌ گذاری درخت پول یا پاچیرا :

دلیل نامگذاری این گیاه به نام «درخت پول» مربوط می شود به یک داستان قدیمی و کهنه که در آن، مردی فقیر برای ثروتمند شدن دعا می کند و در راه، بوته این گیاه عجیب را پیدا کرده، آن را به عنوان نشانه‌ای نیک و مقدس به خانه برده و بعد از مدتی، از فروش گیاهانی که توسط دانه‌های آن گیاه رشد کرده بودند، ثروتمند می شود. این داستان واقعی قدیمی و مربوط به کشور چین است، گفته می‌شود در سالیان بسیار دور پیرمرد بسیار فقیری زندگی می کرد که در مزرعه کوچکش به کشاورزی مشغول بود اما پول حاصل از فروش محصولات مزرعه خرج زندگی او را نمی‌داد، او مدت ها دست به دعا برداشت و دعا می‌کرد تا به ثروتی برسد. پس از گذشت مدتی یک گیاه عجیب که تا آن لحظه مشاهده نکرده بود در مزرعه‌اش می روئد، او این گیاه را به فال نیک می گیرد و از آن مراقبت کرد بعد از رشد گیاه، پیرمرد متوجه ظاهر بسیار زیبا و خارق‌العاده این گیاه شد به همین دلیل نسبت به تکثیر و پرورش آن اقدام نمود، زیبایی این گیاه مورد توجه همه قرار گرفت و باعث شد این گیاه را از پیرمرد بخرند، پیرمرد از طریق فروش این گیاهان و همینطور با فروش دانه‌های آن به مال فراوانی دست پیدا کرد، همسایگان این پیرمرد که از وضعیت مالی این مرد تعجب کرده بودند پس از کشف ماجرا نسبت به خرید بذر از پیرمرد و کاشت درخت اقدام نمودند، آنها معتقد بودند که این درخت با خودش ثروت و شانس به همراه می آورد و در بین خود به آن درخت پول و یا درخت خوشبختی می‌گفتند.

نیازها و نگهداری پاچیرا :

همان‌ طوری که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم که نگهداری از پاچیرا بسیار آسان است. اگر این گیاه را در خانه خود دارید باید به یکسری نکات توجه داشته باشید آبیاری، گیاه پاچیرا عاشق خاک مرطوب رو به خشک است. خاک و ریشه آن نباید خیس باشد. به بدنه این گیاه خیلی دقت داشته باشید، هرچه در طول ساقه به سمت پایین برویم، ساقه ضخیم‌تر می‌شود و این قسمت ضخیم قادر است که آب را برای مدت طولانی ذخیره کند و در هنگام خشکی به نقاط مختلف گیاه برساند. در روزهای زمستان هم بهتر است هفته ای یکبار و در تابستان هفته ای دو بار آبیاری کنید. در هنگام آبیاری دقت کنید که آب روی ساقه نریزد و باعث پوسیدگی ساقه می شود. رطوبت، میزان رطوبت هوا بسیار مهم است و رطوبت هوا باید حدود ۴۵ الی ۵۵ درصد باشد. نور، در محیط کم نور و سایه مثل گوشه اتاق پذیرایی یا لابی هتل و رستوران و دفتر کار بسیار خوب رشد می کند و پنجره های شرقی بهترین مکان از لحاظ رفع نیاز نوری این گیاه زیبا می باشد. حتی اگر تا سه روز این گیاه در سایه باشد مشکلی برای آن پیش نمی آید به همین دلیل جز گل های آپارتمانی محسوب می شود. دما، بهترین دما برای رشد گل پاچیرا هم ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. مکان پاچیرا را نباید زیاد تغییر داد زیرا این گیاه از این اتفاق دچار آسیب شده و با ریختن برگهایش، بسیار غمگین می شود. خاک، خاک مناسب برای رشد گل پاچیرا هم ترکیب پیت ماس یا خاک های هلندی با پرلیت به صورت ۶۰ به ۴۰ به نفع پرلیت برای تهویه مناسب و زهکشی کافی و مناسب است. لازم به ذکر است که بدانید اصلا به هیچ وجه از خاک کمپوست استفاده نکنید زیرا سفت است و باعث نگه داشتن آب می شود. کود دهی، یک بار تغذیه با کود کامل برای این گیاه کافی می باشد. سایت ملک فوری در خدمت شماست تا بهترین ملک ها را به شما معرفی نماید از سایت ما دیدن فرمایید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد معرفی گیاه پاچیرا از گیاهان پرطرفدار در فنگ شویی

برچسب ها : دکوراسیون داخلی سیده الهام حسنی