پل های شگفت انگیز جهان

Amazing bridges in the world
ملک فوری دوشنبه 02 بهمن 1402 ارسال نظر

شکل پل ها با توجه به کارایی آن ها و همچنین نوع زمینی که سازندگان پل برای ساخت پل انتخاب می کنند، متفاوت است. پل های اولیه از درختان افتاده و سنگ پله هایی بودند که به طور طبیعی در طبیعت پدید آمده بودند. اکنون در دنیا پل های عجیبی ساخته شده است که در این مقاله می خواهیم شما را با چند نمونه از پل های عجیب آشنا کنیم.

تبلیغات با قیمت مناسب

پل های شگفت انگیز جهان

قطعا می دانیم که برای عبور از یک مانع فیزیکی در طبیعت نیازمند یک پل ارتباط راه هستیم. تفاوتی ندارد که این مانع فیزیکی خود به خود در طبیعت به وجود آمده باشد و یا به دست انسان ساخته شده باشد اما پل ارتباطی برای حل آن مانع حتما باید به دست انسان ساخته شود تا هم از استحکام و دوام بالا برخوردار باشد و هم ساختار صحیحی جهت استفاده داشته باشد. پل ها معمولا در اندازه ها و طرح های مختلفی با توجه به نیاز و کاربردشان دارند. همچنین جنس پل ها نیز می تواند متفاوت باشد. مثلا در قدیم از تنه درختان بزرگ و تنومند پل های چوبی ساخته می شد و کم کم انسان با تسلط بر روی منابع سنگ پل های سنگی ساخت. امروزه برای استفاده از پل در موانعی که ماهیت و خطرات خاص خود را دارد مانند دریاچه ها، اتوبان ها و.. نیازمند سازندگانی هستیم که با محاسبات دقیق و مهندسی شده ای آنها را بسازند.
در این مقاله می خواهیم شما را با چند نمونه از پل های شگفت انگیز که ساخته ذهن خلاق انسان است آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:
* پل ساعت آفتابی
* پل حضرت موسی
* پل چشم تیانجین
* پل بامبو
* پل آب مگدبورگ

* پل ساعت آفتابی *

از جمله پل های عجیب دنیا که استقبال بسیار زیادی از نوع ساخت آن و زیبایی های منحصر به فرد آن شده ساعت آفتابی است. سازنده آن یک معمار مشهور ایتالیایی است با نام سانتیاگو کالاتراوا پس از ساخت این پل در زمره ی نام های مشهور جهان قرار گرفته است. متریال و مواد اولیه ساخت این پل از گرانیت، شیشه و فولاد می باشد. در سال 2004 سانتیاگو از پل ساعت آفتابی خود رونمایی کرد این پل که در پارک اکتشاف خلیج لاک پشت واقع در ایتالیا قرار دارد از رودخانه زیبای ساکرامنتو عبور می نماید. از شگفتی های این پل این است که ساعت آفتابی به عنوان برج پشتیبانی پل 217 فوتی بلند عمل می کند.

* پل حضرت موسی *

نام گذاری این پل به این نام به تجربه مشابهی با داستان اصحاب حضرت موسی برای سایر بازدیدکنندگان بر می گردد. این پل عجیب که در شهر هالسترون هلند ساخته شده توسط معماران مشهوری چون Ro Koster و Kil طراحی و ساخته شده است. این پل اهدافی چون عبور از خندق دفاعی قلعه ی رّور که در سال 1700 میلادی به منظور حفظ حملات دشمن ساخته شده است.

* پل چشم تیانجین *

رقابت مهندسین و معماران در ساخت پل های شگفت انگیز در جهان تحسین برانگیز است و اختصاص عنوان " عجیب ترین پل جهان" روز به روز سخت تر می شود. از یک پل عریض با معماری سنتی صحبت می کنیم که مقاومت و استحکام آن تا جایی است که حتی برای تردد اتومبیل هم مقاومت دارد. آنچه نظر عابران این پل را بیشتر به خود جلب می کند زیبایی مناظر در دو طرف این پل است. جذاب تر اینکه پل از طرح چرخ فلک در ساختار خود بکار برده است. این سازه چشم تیاجین نامیده می شود که متشکل از کارناوالی 394 فوتی و بلند است که بر فراز رودخانه زیبا در قلب شمال چین با نام رودخانه "هایه" جای گرفته است.
در سال 2007 ، خدمه ساختمانی پل شش لاین را تکمیل کردند که شامل 48 کپسول مسافر با ظرفیت هشت نفر در هر یک است. چرخش کامل چرخ و فلک نیم ساعت طول می کشد.

* پل بامبو *

عجیب و جالب است که پل بامبو از نادر پل هایی است که هر ساله نیاز به بازسازی دارد پل بامبو که در کامبوج قرار دارد پلی به طول 3300 فوت دو منظره چشم نواز و مشهور کامپونگ چم و کوه پین را به هم ارتباط می دهد. هر ساله قبل از فرارسیدن برگ ریزان پاییز مردم خوش ذوق محلی پل را برچیده و تمام نی ها را در سیل رودخانه ذخیره می نمایند. در زمان ساخت و ساز سالان ی این پل زیبا توریست ها و گردشگران زیادی شاهد و تماشاگر مراحل ساخت این پل می باشند. پل بامبو همانطور که از نامش مشخص است از چوب بامبو ساخته می شود که تعداد چوب بامبوی به کار گرفته شده در این پل را چیزی حدود 5000 عدد می دانند.

* پل آب مگدبورگ *

پل جذاب آب مگدبورگ یکی از عجیب ترین پل های جهان است که به طور تخصصی ویژه عبور کشتی ها ساخته شده است.
افتتاح این پل که به سال 2003 باز می گردد بخشی از گذرگاه مگدبورگ از آبراهه ها می باشد، و کانال آلب-هاول را به رودخانه آلب به میتلندکانال متصل می کند . پل آب مگدبورگ با در نظر گرفتن ارتفاع 3012 فوتی از زمین، طولانی ترین قنات قابل کشتیرانی در جهان است. ساخت این پل از سال 1997 آغاز شد و 567 میلیون دلار هزینه داشت. از مهمترین وظایف این پل اتصال شبکه بندرگاه داخلی برلین با بنادری است که در امتداد رودخانه راین قرار دارند.

سعی کردیم چند پل شگفت انگیز در جهان را برای شما معرفی کنیم اما در جهان تعداد بیشتری پل های عجیب و غریب ساخته شده است که در مقاله های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد پل های شگفت انگیز جهان

برچسب ها : ملک فوری پل های عجیب و غریب جهان خرید و فروش زمین و ویلا در گیلان آپارتمان در رشت