مزایا و معایب هود آسانسوری

Downdraft
ملک فوری دوشنبه 02 بهمن 1402 ارسال نظر

هود آسانسوری یک هود توکار مخفی است که در فضایی غیر از بالای گاز شما نصب می شود. این نوع هود در زیر و یا روی کابینت قرار می گیرد و به صورت اتوماتیک بعد از روشن شدن از فضایی که در آن قرار گرفته است بیرون می آید و اقدام به مکش هوا می کند. با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب این نوع هود آشنا شویم.

تبلیغات با قیمت مناسب

هود آسانسوری
در سیستم ساختمان سازی منازل مسکونی متدهای جدید و تکنولوژی به روز حرف اول را می زند و در کل دنیا این سیستم الگوبرداری و تبعیت از تکنولوژی روز حاکم است. آنچه طراحان ساختمانی و سازندگان و برنامه ریزان لوازم ساختمان سازی را برای تنوع کار تشویق میکند استقبال سلیقه ها از طرح های جدید و نوساز است. در این مقاله قصد داریم یکی از ابزارهای جدید ساختمانی را که کاربرد آن در آشپزخانه است مورد شناسایی قرار دهیم. آشپزخانه یکی از مهم ترین بخشهای خانه محسوب می شود که عمدتا همه ی اعضاء خانواده در طول روز الزاما برای صرف غذا به آن بخش مراجعه می کنند. شاید شما به عنوان عضو خانواده مسولیت پخت و پز را نداشته باشید اما قطعا برای صرف وعده های غذایی به این بخش از منزل سر خواهید زد.
اهمیت این بخش از خانه آنجا نشان داده می شود که تعداد لوازمی که لازم داریم در آشپزخانه موجود باشد به مراتب بیشتر از بقیه اجزای خانه می باشد. چون آشپزخانه پخش پخت و پز صورت میگیرد عموما بوی پیچیده شده در محیط خانه از اینجا نشآت می گیرد. عطر و بوی غذا هرقدر هم دلچسب باشد باز هم در مدت زمان طولانی آزار دهنده است و لذا اینجاست که اهمیت تهویه و استخراج بوی حاصل از پخت و پز غذا ضرورت می یابد. امروزه تهویه های جدیدی طراحی شده که به آن هود آشپزخانه گفته می شود.
در آخرین طراحی بازار لوازم آشپزخانه هودهای جدیدی طراحی شده اند که با عنوان هودهای آسانسوری مشهور هستند. هود آسانسوری در غالب طرحی جمع و جور و کم حجم اما کارایی بسیار خلاقانه ای دارد که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

فهرست مطالب:
* هود آسانسوری چیست؟
* کاربرد و فواید هود آسانسوری
* معایب هود آسانسوری

هود آسانسوری چیست؟

همانطور که اشاره شد جدیدترین تکنولوژی تهویه آشپزخانه هودهای آسانسوری هستند که با توجه به فضای کمی که میگیرند می توانند در همه جای آشپزخانه قرار بگیرند. حتی در روی کابین در کنار اجاق گاز شما.
هودهای آسانسوری با وجود اینکه زمان کمی است که به بازار آمده اما شرکت های مختلف آن را با انواع و مدلهای متفاوت ساخته اند. برند مشهور لتو از جمله برندهای سازنده هودآسانسوری است. این نوع هود زمانی که پاور روشن آن را می زنید به صورت اتوماتیک از سطح کابینت خارج شده و شروع به کار می کند و با اتمام کار و خاموش کردن آن ،به صورت اتوماتیک به داخل کابینت رفته و هم سطح کابینت و گاز می شود. این هود دارای موتور 4 دور با مکش 850 متر مکعب در ساعت می باشد.
هود آسانسوری لتو دارای امکاناتی از قبیل فلیتر آلومینیومی قابل شستشو، لامپ ال ای دی کم مصرف و کنترل از راه دور می باشد. این نوع هود را در بازار با دو رنگ مشکی و استیل می توانید بیابید. نکته مهم اینکه هود آسانسوری لتو دارای فیلتر زغالی  می باشد.

کاربرد و فواید هود آسانسوری

معمولا لوازم طراحی شده ساختمانی هرقدر جدید تر باشد مزایای بیشتری داشته و سعی شده ورژن جدید تری عاری از ضعف های کمتر ارائه دهد. در حال حاضر هود آسانسوری نسبت به باقی هودها با فواید و مزایای بیشتری در بازار عرضه میشود که طرفداران مخصوص به خود را دارد.
از برخی از مزایای این هود میتوانی به موارد زیر اشاره کرد:

* فضای کم
اولین مزیت هود آسانسوری اشغال فضای کم می باشد. چون نحوه ساخت این هود به نحوی است که کاملا سیستم تحرک داشته وبه راحتی بدون دخالت دست به داخل کابینت می رود و از آن خارج میشود و همچنین دکمه خاموش هود را به جای اولیه خود انتقال می دهد و جابه جا می شود.

* قابل شستشو بودن
هود آسانسوری از فلزات ضد زنگ ساخته شده است و شستشو ، هیچ گونه آسیبی به هود نمی زند. استیل به کار رفته در این نوع هود موجب می شود تا با هرنوع مواد شوینده قابل شستشو و تمیز شدن باشد و چربی های چسبیده شده روی فلز هود حتی با یک مقدار سرکه ساده تمیز شود. لازم به ذکر است که در مناطق مرطوب به خصوص شمال کشور این هود زنگ نمیزند و بعد از شستشو مانند اول تمیز و نو میشود.

* کنترل هود با فاصله
یک نوع جدیدی از هود آسانسوری دارای کنترل از راه دور است و با فاصله نیز می توانید آن را خاموش و یا روشن نمایید که این خود جزو ویژگی برتر این هود حساب میشود و آن را متمایز میسازد.

* ضمانت نامه
از مهمترین مزایای وسایل خانه بخصوص لوازم برقی دارا بودن گارانتی یا همان ضمانت نامه می باشد. تمامی هودهای آسانسوری دارای ضمانت نامه ۱۸ ماهه هستند. البته برخی از برندهای این محصول ضمانت نامه ۱۲ الی ۲۴ ماهه نیز دارند‌. وجود ضمانت نامه اطمینان خاطر خریدار را از خرید محصول دو چندان می نماید.

* وجود فیلتر زغالی
‌یقینا نوع ساخت انواع هودهای قدیمی تر از هود آسانسوری به نحوی است که، باید فضایی برای دودکش آنها در نظر گرفته شود. حال اما یکی از مهم ترین مزایای استفاده از هود آسانسوری این است که این محصول با استفاده از فیلتر زغالی کار می کند و نیازی به دودکش نخواهد داشت.

* داشتن مکش مناسب
هود آسانسوری با دارا بودن مکش مناسب شناخته شده است. در انواع مختلف هودها به صورت حدودی ۴ عدد موتور قرار داده شده است که به بیشتر شدن مکش کمک می کنند.

معایب هود آسانسوری

طبیعی است که هر وسیله ساخته شده در کارخانه ها در کنار تمام فواید بی شماری که می توانند داشته باشند معایبی را با خود به همراه دارند.
در ادامه به چند عیب قابل اصلاح در کارخانه در هود آسانسوری اشاره می نماییم:
* قدرت مکش و تهویه کم: هود آسانسوری ممکن است برای مکش بوی حاصل از سرخ کردنی ها اندکی ضعیف عمل کند.
* تولید صدای زیاد: تمامی هود ها سر و صدای مخصوص به خودشان را دارند اما هود آسانسوری به دلیل 4 موتر قدرتمندی که دارد صدای بیشتری نسبت به سایر انواع هودهای دیگر دارند.

ملک فوری، بزرگترین سایت خرید و فروش ملک در گیلان و فعال در زمینه بازسازی و نقشه برداری ساختمان، سعی دارد در سایت خود شما خوانندگان عزیز را با بروزترین و برند ترین لوازم خانه و متریال ساختمانی آشنا نموده و معایب و مزایای آن را بررسی نماید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد مزایا و معایب هود آسانسوری

برچسب ها : هود آسانسوری ملک فوری خرید ملک در ملک فوری آپارتمان در گیلان زمین در رشت