صفر تا صد وام نهضت ملی مسکن 1402

National housing movement loan
ملک فوری یکشنبه 28 مرداد 1403 ارسال نظر

نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد در این وبلاگ آموزشی صفر تا صد وام نهضت ملی مسکن به شما توضیح داده شده است

تبلیغات با قیمت مناسب

وام نهضت ملی مسکن چیست
وام نهضت ملی مسکن چقدر است ایا وام مسکن ملی ضامن می خواهد
وام نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد؟
از کجا بفهمیم مسکن ملی به ما تعلق گرفته؟
ثبت نام و شرایط  وام نهضت ملی مسکن
مدارک ثبت نام نهضت ملی مسکن 1402

وام نهضت ملی مسکن چیست؟

نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد. در گذشته نیز، طرح های مختلف حمایتی نظیر "مسکن مهر"، "وام ودیعه مسکن مستأجران"، "مسکن ملی"، "مسکن حمایتی" و "مسکن روستایی" با هدف کمک به افراد کم درآمد جامعه جهت خانه دار شدن اجرا شده بودند. هدف این طرح ها، بهبود شرایط مسکن و رفاه اجتماعی جامعه بوده است. در این بخش از بلاگ وب سایت ملک فوری با ما همراه باشید تا از وام نهضت ملی مسکن بیشتر بدانید.

همچنین بخوانید: شرایط دریافت وام مسکن با سند خانه

وام نهضت ملی مسکن چقدر است

در یک اعلامیه در فضای مجازی، مهرداد بذرپاش به افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت که پس از برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قبل از این، سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان بود و برخی بانک‌ ها در برخی مناطق مبلغی کمتر از این سقف را پرداخت می ‌کردند. همچنین، بانک مرکزی نیز در این باره اعلام کرده است که شورای پول و اعتبار، پس از بررسی نامه شماره ۲۴۳۹۳ مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سقف فردی تسهیلات پروژه ‌های حمایتی مسکن را برابر با ۵۵۰ میلیون تومان در تمامی شهرهای کشور تعیین کرده است. با افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان، افراد کم درآمد، مستأجران، جوانان و خانواده‌ هایی که در نظر دارند مسکن خود را تهیه کنند، می ‌توانند با استفاده از این تسهیلات، بهتر و راحت‌ تر به خانه دار شدن برسند. قبلا سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان بود ولی با افزایش آن به ۵۵۰ میلیون تومان، مبالغ بیشتری از سوی بانک‌ ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

آیا وام مسکن ملی ضامن می خواهد

در پاسخ به سوال آیا وام نهضت ملی مسکن نیاز به ضامن دارد باید بگوییم، این وام برای اقشار و خانواده های ضعیف در نظر گرفته شده است به همین دلیل با توجه به شرایط موجود در حال حاضر امکان معرفی ضامن برای این نوع وام وجود ندارد، متقاضیان وام نهضت ملی مسکن می توانند با مدارک لازم برای درخواست وام نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

وام نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد؟

در پاسخ به سوال وام نهضت ملی مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد باید بگوییم وام مسکن ملی بنابر گفته سازمان های مربوطه به دهک های یک تا چهار جامعه تعلق میگیرد در این میان متقاضیان وام  می توانند با سود 2 درصد و مدت باز پرداخت 15 ساله  مبلغی بین 300 تا 400 میلیون تومان دریافت کنند، همچنین یکی از شرایط ثبت نام وام مسکن ملی می توان به تحت پوشه کمیته امداد و بهزیستی بودن اشاره نمود.

از کجا بفهمیم مسکن ملی به ما تعلق گرفته؟

افراد متقاضی وام مسکن می توانند به سایت مکن ملی به نشانی tem.mrud.ir  برای مسکن ملی اقدام نمایند. فرایند استعلام از طریق سامانه مذکور و انتخاب گزینه مشاهده و پیگیری درخواست خواهد بود. مشاهده و پیگیری درخواست خواهد بود.

همچنین بخوانید: وام مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد؟

ثبت نام و شرایط  وام نهضت ملی مسکن

برای شرکت در طرح های حمایتی مسکن، به ویژه نهضت ملی مسکن، لازم است که متقاضیان واجد شرایط مربوط به این طرح باشند. افرادی که بیش از ۱۸ سال سن دارند و تا به حال خانه ای را خریداری نکرده ‌اند، می‌توانند جهت دریافت وام خرید مسکن، از طریق سامانه ثبت نام مسکن اولی ها، به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir، اقدام نمایند. برای شرکت در نهضت ملی مسکن، متقاضی باید در ۵ سال گذشته فاقد زمین‌ های مسکونی و یا واحد ‌های مسکونی باشد و از ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ نیز از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به مسکن استفاده نکرده باشد. علاوه بر این، متقاضی باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و در صورتی که زن باشد و خود سرپرست خانوار باشد، باید دارای حداقل سن ۳۵ سال باشد. همچنین، زنان مطلقه از شرط تاهل برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن معاف هستند و می‌توانند در این طرح شرکت کنند. برخی از شرکت کنندگان در این طرح، که جزو نخبگان مورد تایید بنیاد ملی نخبگان هستند، می‌توانند بدون داشتن شرایط تاهل و سرپرست خانوار بودن، در این طرح، ثبت نام کنند. همچنین، افراد معلول جسمی که حداقل ۲۰ سال سن دارند، نیز می‌توانند بدون داشتن شرایط تاهل و سرپرست خانوار بودن، در این طرح، ثبت نام کنند. متقاضی باید دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضای خود باشد و همچنین شرایط لازم برای دریافت و پرداخت تسهیلات بانکی را داشته باشد. در کل، نهضت ملی مسکن به عنوان یک طرح حمایتی از افراد کم درآمد و خانواده‌هایی که به دنبال بهبود شرایط مسکن خود هستند، امکان خرید یا ساخت مسکن با شرایط مناسب تری را برای آن ‌ها فراهم می ‌کند.

مدارک ثبت نام نهضت ملی مسکن 1402

متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، از سامانه saman.mrud.ir استفاده کنند. قبل از ورود به این سامانه، باید مدارک لازم را آماده کرده و در دسترس داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن شامل کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی، شناسنامه تمامی افراد تحت تکفل فرد متقاضی، گواهی سرپرستی (در صورت لزوم) و گواهی اثبات سکونت 5 ساله در شهر محل تقاضای متقاضی است. علاوه بر این، برخی مدارکی نیز می توانند به عنوان مدارک اثبات موجودیت و شرایط متقاضی برای دریافت وام نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرند. این مدارک شامل تاییدیه تحصیلی فرزندان متقاضی، مدارک محل تولد متقاضی و خانواده‌اش، جواز کسب شاغلین اصناف، سابقه پرداخت بیمه، تاییدیه اشتغال به کار و یا تاییدیه پرداخت حقوق بازنشستگی می باشد. همچنین، برخی افرادی که دارای زمین هستند، می توانند با ارائه سند مالکیت، درخواست برای دریافت وام نهضت ملی مسکن خود را ثبت کنند. در صورتی که شما قصد شرکت در طرح جهش تولید مسکن را دارید، می توانید با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir، در این طرح ثبت نام کنید. برای راهنمایی بیشتر، می توانید به لینک مربوطه مراجعه کنید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد صفر تا صد وام نهضت ملی مسکن 1402