چگونگی افزودن متمم در سامانه کد رهگیری

Adding an amendment to the contract
ملک فوری دوشنبه 02 بهمن 1402 ارسال نظر

چگونگی افزودن متمم در سامانه کد رهگیری را در این مقاله از وب سایت ملک فوری به صورت تصویری آموزش می بینیم همچنین هزینه متمم اجاره نامه را نیز بررسی میکنیم با ما همراه باشید

تبلیغات با قیمت مناسب

متمم قرارداد چیست؟
متمم کد رهگیری املاک
هزینه متمم اجاره نامه چقدر است؟
سخن نهایی

متمم قرارداد چیست؟

متمم قرارداد به توافق نامه‌ای گفته می‌ شود که برای تکمیل و یا تغییر مواردی در قرارداد اصلی امضا می‌ شود. به عبارت دیگر، متمم قرارداد یک سند رسمی است که برای اعمال تغییرات، اصلاحات و/یا تکمیل قرارداد اصلی به‌کار می‌رود. این امر معمولاً زمانی صورت می ‌گیرد که طرفین به توافقی نمی‌رسند و یا به توافق رسیدند اما پس از امضای قرارداد اصلی، نیاز به تغییراتی دارند. به طور کلی، متمم قرارداد به عنوان یک سند رسمی، جهت تکمیل، اصلاح و تغییر قرارداد اصلی به کار می‌رود و حقوق و تعهدات طرفین را با توجه به تغییرات جدید، تعیین می‌کند.

نحوه افزودن متمم در سامانه کد رهگیری املاک

مرحله اول: گاها با این موضوع مواجه می شویم که کد رهگیری را گرفته ایم و به هر دلیلی نیاز داریم که یک سری از اطلاعات وارد شده را ویرایش نموده و یا حتی قرارداد را تمدید کنیم مواردی به عنوان متمم به صورت پیش فرض در سامانه املاک و مستغلات قرار گرفته است که تنها قادر به تغییرات موارد ذکر شده هستید برای مثال تغییر نام مالک یا خریدار و یا تغییر قیمت ثمن معامله و ... در سامانه املاک قسمت متمم تعریف نشده است و امکان پذیر نیست برای افزودن متمم به قرارداد ابتدا طبق تصویر پایین وارد سامانه املاک و مستغلات با لینک روبرو www.iranamlaak.ir مواجه می شوید در قسمت نام کاربری و رمز عبوری که از قبل انتخاب کرده اید را وارد می کنید.

نحوه افزودن متمم در سامانه کد رهگیری املاک

مرحله دوم: بعد از وارد کردن اطلاعات با پنجره ه ای همانند تصویر زیر روبرو خواهید شد ازبخش مدیریت قرارداد ها گزینه متمم قرارداد رو انتخاب میکنیم و به سراغ مرحله بعد میرویم لازم به ذکر است نیاز است برای افزودن متمم به قرارداد کد رهگیری که برای شما اخذ شده است را همراه داشته باشید.

نحوه افزودن متمم در سامانه کد رهگیری املاک

مرحله سوم: در این مرحله کد رهگیری مورد نظر را از مستاجر گرفته و در کادر کد رهگیری وارد میکنیم و روی جستجو کلیک میکنیم.

متمم قرارداد

مرحله چهارم : بعد از انجام این مرحله اطلاعات قرارداد برای ما قابل رویت می شود به قسمت نهایی صفحه رفت و همچون تصویر پایین نوع متمم را انتخاب کنیم این به این معنی است که شما برای چه موردی قرار است این متمم را اضافه کنید ابتدا چک میکنیم متممی که قرار است اضافه کنیم آیا شامل متمم هست یا خیر، مبنا را بر این قرار میدهیم که قرار است موارد درج شده را متمم کنید برای مثال منظور ما اطلاعات پارکینگ، انباری، تاریخ محضر یا توافقات انجام شده می باشد.

نحوه افزودن متمم در سامانه کد رهگیری املاک

مرحله پنجم: در بخش ملاحظات نیز موارد توافق شده را می نویسم و آن را ذخیره کرده و پرینت میگیریم و در اختیار مشتری و مالک قرار می دهیم تا هردو ان را امضا کنند ما می توانیم به وسیله سامانه املاک و مستغلات به هر تعداد که نیاز داشته باشیم متمم ثبت کنیم.

هزینه متمم اجاره نامه چقدر است؟

تنظیم قرارداد اجاره یکی از مسائل حقوقی مهم است که همیشه مورد توجه افراد بوده است. در صورت اتمام مدت قرارداد اجاره نامه ابتدایی، مستأجر و موجر باید به تمدید آن اقدام کنند. در این صورت، اجاره ‌نامه جدید باید تنظیم شود که به عنوان "متمم اجاره نامه" شناخته می‌ شود. هزینه متمم اجاره نامه به مبلغی برابر با چند روز اجاره ملک محاسبه می‌ شود. در عرف، این هزینه برابر با 4 یا 5 روز حق اجاره ملک می‌ باشد. برای تنظیم قرارداد اجاره، بنگاه‌ های مختلف هزینه ‌های متفاوتی را از مشتریان خود دریافت می‌کنند. معمولاً، بالاترین هزینه مربوط به حق کمیسیون بنگاه است که برای تعیین آن نرخی توسط اتحادیه صاحبان ملک تعیین می‌ شود. با این حال، قیمت کمیسیون به صورت دستیابی و قابل تفاوت است و می‌ تواند بین مستأجر، موجر و بنگاه متفاوت باشد. برای جلوگیری از هرگونه سوءتفاهم، بهتر است که تمامی شرایط و موارد قرارداد اجاره به دقت بررسی شود. در صورت تنظیم قرارداد توسط بنگاه‌ ها، حضور شاهدان ضروری است تا از صحت و قانونی بودن قرارداد اطمینان حاصل شود. در کل، تنظیم قرارداد اجاره نامه باید با دقت و شفافیت انجام شود تا هر دو طرف بتوانند از اجاره ملک خود آسوده خاطر باشند.

همچنین بخوانید: کد رهگیری چیست؟

سخن نهایی

همراهان گرامی ملک فوری سعی کردیم در این مقاله از وب سایت ملک فوری نحوه و چگونگی افزودن متمم به قرارداد در سامانه املاک و مستغلات را به شما توضیح دهیم امیدواریم از این آموزش استفاده کرده باشید تا مقاله های بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاه شما

Captcha

نظرات در مورد چگونگی افزودن متمم در سامانه کد رهگیری